Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verotuksesta ja verojen käyttökohteista

Vierailija
30.10.2020 |

Itse olen erttäin hyvätuloinen palkkatyöläinen ja maksan pelkästään valtion tuloveroa huomattavasti enemmän kuin keskiverto palkansaajan mediaaniansio on vuodessa.
Minulla on kuitenkin jatkuvasti sellainen olo, että yhteiskunta kusettaa minua. Ymmärrän hyvin vanhusten ja sairaanhoidon, ilmaisen koulutuksen, yleisen infrastruktuurin ja esimerkiksi turvallisuuteen ja yhteiskuntarauhaan liittyvät menot. Mielelläni minä niistä maksan oman osuuteni ja enemmänkin.
Sylettää kuitenkin tämä kaikki muu, kuten eu yhteisvastuu, tt-tuki koronalisineen, asumistuki, kotoutumisrahat, yhteiskunnan varoilla kotiin lennätykset, oikeusapu rikollisille, ja kaikenmaailman harkinnanvaraiset paapomisrahat, tehottomat ja kilpailua vääristävät yritystuet ja yhtä tehottomat kehitysapurahat... tämä lista on loputon. Harmittaa ihan vietävästi poliittisten päättäjien munattomuus näissä asioissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sinä vaan, kun kerran pätäkkää, paalua ja massia löytyy...

Vierailija
2/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tasavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla maailman kahdeksas ihme - ökyrikas persu.

Vierailija
4/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillitystä, jos on asiat itsellä kerran enemmän kuin hyvin. Tää on joku Nallen kermaperse kaveri.

Vierailija
5/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta on ok maksaa vanhustenhuollosta ja "yhteiskuntarauhan ylläpidosta", niin miten ne eroavat toimeentulotuesta tai siitä että varmistetaan kaikkien saavan reilu oikeudenkäynti? Eikö juuri nuo suojaa yhteiskuntarauhaa?

Minusta on juurikin ryhdikästä, että Suomessa pidetään kaikista huolta riippumatta siitä, että miellyttääkö naama. Myös sinä kuulut noiden turvatoimien piiriin jos sattuisit vaikka sairastumaan, jäämään työttömäksi tai joudut pulaan ulkomailla.

Vierailija
6/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit haluaa, että kaikilla on yhtä kivaa ja yhtä paljon/vähän massia. Sun pitää siis jatkossa jakaa vielä huomattavasti enemmän omistasi loisille.

Vierailija
7/7 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointiyhteiskunnassa turvaverkot kuuluvat kaikille ja sinun sekä kaltaistesi tehtävänä on rahoittaa ne, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi