Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylä?

Vierailija
10.02.2014 |

Mitä mieltä Jyväskylästä kaupunkina? Olen muuttamassa sinne...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän puhumme niin nätisti kaupungistamme? Koska olemme kaiketi hyvin tyytymättömiä. Kuten ison joukon työttömiä saattaa kuvitella olevankin.

Plussat:

-jos haluaa olla työtön, niin saa olla aika rauhassa
-jos haluaa olla ikuinen opiskelija, niin sillekin on hyvät puitteet

Miinukset:

-hintataso ei oikein missään kohtaa palkkatasoa (eli tukia)
-vuokrat kalliita, asuntoja vähän tarjolla
-narkkeja oikeasti tosi paljon
-maahanmuuttajakeskittymiä lähiöissä-bussilla ajelu kallista
-liikuntaharrastuksiin on mahdollisuuksia, mutta ne ovat kalliita

Tämä bussisekoilu on kyllä perseestä, oikein erityismaininnan arvoinen. Bussit kilpailutettiin, sitten sekoiltiin lisää, lipun hinnan piti laskea, vaan näillä hinnoillapa mennään taas yksi vuosi, kunnes ihmiset unohtavat tämän, ja sitä voidaan nostaa. Niinpä niin.

Vierailija
22/82 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin syksyllä Tampereelta Jyväskylään opiskelemaan, ja vaikken ole paljasjalkainen manselainen, kaipaan Tamperetta jatkuvasti. Olenkin ajatellut hakea Tampereelle tai Turkuun. Niissä on toimiva ja edullinen joukkoliikenne Jyväskylään verrattuna. Ovat isompia ja eläväisempiä, mutta kuitenkin sopivan pieniä ja koulu- ja työmatkat hoituvat nopeammin pääkaupunkiseutuun verrattuna. Tampere ja Turku ovat Suomen parhaat kaupungit. Jyväskylään petyin, sillä tätä hehkutetaan ihan liikaa ihanana opiskelijakaupunkina. Vuokratkin korkeita, jos vertaa Turkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jykylässä liikaa narkkeja ja rikollisuutta.never again

Vierailija
24/82 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta vuotta jyväskyläläinen, ja en oo kyllä lähtemässä mihinkään. Rakastan Jyväskylässä maisemia, varsinkin kesällä on niin kaunista kaikkialla. Mun makuun on sopivasti erilaisia liikkeitä ja ravintoloita, Ikeaa kyllä oon kaipaillu. Ainut miinus mitä keksin on tuo joukkoliikenteen älytön hinta. 

Vierailija
25/82 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiaikoina jyväskyläläiset tavat ovat oudostuttaneet - omakotialueilla ihmiset kulkee kuin silmälaput silmillä. Pää / katse ei käänny vaikka katujyrä kulkisi ohitse. Ei mitään toivoa tervehtimisestä, vaikka samoilla seuduilla kulkee samoja / lähes tuttuja ihmisä päivittäin. En tiedä se mistä johtuu, että varsinkin 20 - 40vuotiaat naiset ovat erityisen nirppanokkia olemukseltaan ja katsovat usein tylysti ylen kanssaihmisiä ympärillään. Miehistäkin löytyy vastaavaa käytöstä, ehkä vähän harvemmin. Onko tämä yleistynyt koko Suomessa vai onko tapa jyväskyläläisten omaperäisyyttä - en tiedä.  

Vierailija
26/82 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:17"]

lähiaikoina jyväskyläläiset tavat ovat oudostuttaneet - omakotialueilla ihmiset kulkee kuin silmälaput silmillä. Pää / katse ei käänny vaikka katujyrä kulkisi ohitse. Ei mitään toivoa tervehtimisestä, vaikka samoilla seuduilla kulkee samoja / lähes tuttuja ihmisä päivittäin. En tiedä se mistä johtuu, että varsinkin 20 - 40vuotiaat naiset ovat erityisen nirppanokkia olemukseltaan ja katsovat usein tylysti ylen kanssaihmisiä ympärillään. Miehistäkin löytyy vastaavaa käytöstä, ehkä vähän harvemmin. Onko tämä yleistynyt koko Suomessa vai onko tapa jyväskyläläisten omaperäisyyttä - en tiedä.  

[/quote]

Taidat olla yksi Jyväskylän lukuisista mielenterveysongelmaisista miehistä :) Niitä (mielenterveysongelmaiset miehet) on Jyväskylässä jostain syystä suhteessa väkilukuun enemmän kuin missään muussa Suomen kaupungissa, mielenkiintoinen seikka Jyväskylästä.

Vierailija
27/82 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tulossa viikoksi 20 Jyväskylään täältä Lounais-Suomesta.  Mitä iltamenoa olisi arkipäivisin hieman alle 40-vuotiaalle naiselle tarjolla? Päivät kuluu muissa hommissa (liikunnassa). Neuvoja, ohjeita, vinkkejä, seuraa? 

Vierailija
28/82 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 17:40"]

Kolmatta vuotta jyväskyläläinen, ja en oo kyllä lähtemässä mihinkään. Rakastan Jyväskylässä maisemia, varsinkin kesällä on niin kaunista kaikkialla. Mun makuun on sopivasti erilaisia liikkeitä ja ravintoloita, Ikeaa kyllä oon kaipaillu. Ainut miinus mitä keksin on tuo joukkoliikenteen älytön hinta. 

[/quote]

Jyväskylän ravintolatarjonta on kaupungin kokoon nähden aivan älyttömän surkea! Suurin osa ravintoloista on joko S-mafian rafloja tai etnisiä ravintoloita. Joku Amarillo on aina täynnä kun ohi kävelee. Itse en astuisi jalallanikaan... Täällä on varmasti noin viisi ravintolaa, jonne viitsii mennä ja niistäkin osa on hintaluokaltaan melkoisen tyyriitä.

Vierailija
29/82 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 04:04"]

jykylässä liikaa narkkeja ja rikollisuutta.never again

[/quote]

Varmaan riippuu niistä piireistä, joissa itse liikkuu. Olen nimittäin asunut täällä vuodesta 1999 enkä voi sen useammin täällä tuollaiseen törmänneeni kuin missään muuallakaan.

Vierailija
30/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syvältä. En suosittele.

Vierailija
31/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien määrä on räjähtänyt käsiin viimeaikaisten irtisanomisten ja ilmaisen opiskelijatyövoiman (korkeakouluharjoittelijat) vuoksi. 

Vierailija
32/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa. Aika pienihän tämä on... itse haluan pois.

Vierailija
33/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Olisi vielä kiinnostavaa, jos viitsisitte listata J-kylän hyviä ja huonoja puolia? Muutan siis sinne Helsingistä, joten jos näistä joku innostuu jotain vertailua kehittämään, sekin kiinnostaisi :)

Itse kyllä viihdyn hyvin vähän kompaktimmissakin kaupungeissa, joten "pieni" koko (no, lähinnä Helsinkiin verrattuna) ei varmaankaan ole ongelma.

terv. ap

Vierailija
36/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kaupunki! Olen asunut täällä kaksi vuotta. Juuri sopivan kokoinen! Kaikki löytyy mitä tarvitsee... Hyvät ulkoilu- ja urheilumaastot sekä harrastusmahdollisuudet!

Työpaikat voi olla kiven alla, mulle löytyi helposti!

Suuremmasta kaupungista muutin. En muuttaisi täältä minnekään!

Vierailija
37/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot puolet

- sisäänpäinlämpiävä, työpaikat jaetaan suhteilla ja herrakerhojen kautta

- sisäänpäinlämpiävä, paikallisiin vaikea tutustua

- sisäänpäinlämpiävä, tunnelma etenkin kaupungin pohjoisosissa muistuttaa sisäsiittoista maalaiskylää

Hyvät puolet

+ keskellä Suomea, hyvät yhteydet muualle 

Vierailija
38/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:20"]

Huonot puolet

- sisäänpäinlämpiävä, tunnelma etenkin kaupungin pohjoisosissa muistuttaa sisäsiittoista maalaiskylää

Hyvät puolet

[/quote]

Kerro minulle se paikkakunta, joka ei ole sisäänpäinlämpiävä.

Vierailija
39/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Jyväskylä ei ole lainkaan sisäänpäinlämpeävä! Täällä on ystävällisiä ihmisiä. Ja tosi hyvä palvelu kaikkialla! Tervetuloa Jyväskylään!

Vierailija
40/82 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 22:20"]

Huonot puolet

Hyvät puolet

[/quote]

Hmm, no olen itsekin vähän sisäänpäinlämpiävä tyyppi, joten voihan olla, että sopeudun erinomaisesti! Ei tätä Helsingin hälyä ja edustamista aina jaksaisikaan. :)

terv. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi