Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihotietäjät, auttakaa epätoivoista!

Vierailija
30.10.2020 |

Mulla on otsa ja ohimot täynnä pientä karheaa röpelöä. Eivät ole finnejä, koska märkäpäätä ei muodostu. Tietyssä valossa huomaa, kuinka iho on aivan epätasainen. Joskus punoittaa vähän, useimmiten ei kovin paljon. Kasvoja pestessä on tunne, kuin iho olisi hiekkapaperia.
Elintavat ovat kunnossa, syön terveellisesti ja liikun. Olen nainen 31 v.
Olisin tuhannesti kiitollinen avusta, koska en tiedä mistä johtuu ja mitä pitää tehdä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jotain tukkeumaa. Kokeile kuorivaa kasvovettä, vaikka ordinaryn glykolihappokasvovesi.

Epäilin myös jotain tämän suuntaista, mutta olen käyttänyt Pixin Glow tonicia, eikä vaikuttanut röpelöihin. Sisältää vissiin samaa ainetta.

Vierailija
22/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena: ihotautilääkäri. Olen samaa miettinyt, kun olen tätä nähnyt monilla lehtien palstoilla. Olen mielessäni ajatellut, että ongelma olisi ruokailun puolella, mutta ilmeisesti näin ei ole. Kai se joillekin vain tulee tuollaista.

Kuvittelen, että minulla iho on aika hyvä couperosasta huolimatta. Pesen kasvojani todella harvoin, saippualla kerran viikossa ja muuten vain vedellä. Jos pesen useammin saippualla iho kiristyy ja tuntuu kamalalta. Miehellä iho-ongelmia ollut koko elämänsä. Käyttää Arganöljyä nyt ja ylistyksestä voisin päätellä käyttävän hautaan saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihotautilääkäristään ei ole apua, niin sitten voisi kokeilla kaikkien kemiallisten aineiden välttämistä. 

Vierailija
24/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli otsaan röpelöä kun nukuin käsivarsi otsan päällä. Haudutti ihoa.

Vierailija
25/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippalakki/pipo joka ärsyttää ko.aluetta?

Vierailija
26/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia tuota röpelöä, iho muuttui sileäksi kun aloin käyttää tretioniinivoidetta ja sen alla The Ordinaryn Niacinamide -liuosta. Ei vaikuttanut mitkään ruokavalion muutokset.

Vierailija
27/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jonkunlaiselta sieneltä, esim. hiiva. Luultavasti siis joku jota löytyy iholta normaalistikin mutta on nyt syystä tai toisesta villiintynyt. Muistelisin että ainakin head & shoulders kasvoputsarina on joissain tapauksissa hyödyllinen, varmaan muutkin kunnon hilseshampoot.

Googlaa Pityrosporum folliculitis ja cutaneous candidiasis.

Vierailija
28/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sairauksista ei johdu ulkoisesta tekijästä tai ruokavaliosta ym.  alitajuisista oneglmista, jotka pyrkivät tietoisuuteen. Iho, kuten vatsakin, on tyypillinen ilmaantumispaikka.

Onko sinulla ollut vasta jokin elämänmuutos tai stressiä? Oletko pohtinut jotain asiaa tai torjunut mielestäsi jonkin asian, kun et ole löytänyt ratkaisua?

Ovatko ihmissuhteesi kunnossa?

Vierailija
29/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosia tuota röpelöä, iho muuttui sileäksi kun aloin käyttää tretioniinivoidetta ja sen alla The Ordinaryn Niacinamide -liuosta. Ei vaikuttanut mitkään ruokavalion muutokset.

Hei, mitä tretioniinivoidetta käytit? Tuota ordinaryn litkua olen harkinnut myös..

ap

Vierailija
30/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma apu , paras apu. Vaikka kasvikset ovat ns TERVEELLISIÄ, niissä on aina niitä kasvinsuojelumyrkkyjä. Vaikka ovatkin sallittujen rajoissa, voi joku juuri sinun geeneille olla liikaa.

Aluksi jättäisin pähkinät pariksi viikoksi vähintään pois , lyhyempi aika ei mahd riitä tekemään muutosta. Sitten kokeilisin sen oliiviöljyn tilalle jotakin muuta rasvaa , vaikka olisi ns ”ei niin terveellinen ”” ,ja taas vähintään 2 vk.

Entä ne kasvikset , eikun poisjättö yksi kerrallaan pidemmäksi aikaa ja tilalle vaikka tavallisia juureksia.

Valinta on sinun.

Syötkö d3 vitam 50migrog, c vitamiinia, ja ihan tavallista edullista lähikaupan b monivitamiinia.

Yksi kokeilu vielä ennen näitä, Laita kostealla sormellasi ihollesi illalla ruokasoodaa hintsusti, jätä yön yli.

Kerro joskus , mikä auttoi. Ei siihen mitkään rasvat auta, se tulee sinun omasta aineenvaihdunnasta.

Itse olen ns terveellisesti syövä. Iho rypytön ja hyvä, sileä. Jos syön pienen roiskeläppäpitzza parina päivänä

Peräkkäin , niin leuasta puskee komea finni. Muuten ei ole finnejä koskaan. Olen kokeillut pari kertaa. En ole millekkään allerginen . 64v

Vierailija
31/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kosmetologilla niin saat apua ihoon. Itsellä oli juuri samanlaisia ja onglemat johtuivat pintakuivasta ihosta joka ei päästä "töhnää" läpi vaan se jää ihon alle. Vaivaan ei auta mulla muu kuin pari kertaa vuodessa tehtävä hydrafacial hoito. Ihana ja täysin kivuton puhdistus on vaan aika kallis (n. 100€ kerta).

Vierailija
32/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani kynsilakka aiheutti juuri kuvaamasi iho-ongelmaa.

Vierailija
33/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile mietoa kortisonivoidetta. Lääkäriin, jos ei auta.

Vierailija
34/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mitä tretioniinivoidetta käytit? Tuota ordinaryn litkua olen harkinnut myös..

ap

Tilaan netistä (FarmaciaTristaina) Retirides-voidetta. Suomessa lääkäri voi kirjoittaa reseptin Avitcidiin, joka on samaa tavaraa. Kannattaa aloittaa miedoimmalla voiteella, ettei tottumaton iho mene ihan riekaleiksi. The Ordinaryn lactic acid on myös tehokas ja hellävarainen, kokeilin joskus sitä glykolihapponestettä ja se ei toiminut, ärsytti liikaa ihoa.

T. ex-röpelö

Vierailija
35/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kipeä, kutiseeko? Voiko olla ihottumaa? Onko aina samanlainen vai vaihteleeko? Mitä ihonhoitotuotteita käytät? Onko sinulla allergioita?

Suosittelen että käyt ihotautilääkärillä, ei me amatöörit sinua luultavasti osata auttaa, varsinkaan kun ei näe ihoa eikä tiedä taustoja.

Vierailija
36/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista laittaa tunnistamatonta lähikuvaa siitä röpelöstä? Kiinnostaisi nähdä miltä näyttää.

Itselläni atopia, ja ollu kuivaa ohimoilla.

Vierailija
37/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ja millä tuotteilla hoidat ihoasi?

Mieto puhdistusaine ja kosteusvoide. Ei mitään ylihoitamista. Ap

Mikä puhdistusaine/voide?

Huxleyn geeli ja Bellavita voide. Joskus Ordinaryn kosteusvoide.

Suosittelen kokeilemaan toista kosteusvoidetta. Itselläni tuli Bellavitasta samanlaista röpelöä. Heti parani kun vaihdoin toiseen voiteeseen.

Vierailija
38/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisvoittoinen, maidoton ja gluteeniton ruokavalio. Pähkinöitä ja oliiviöljyä rasvojen lähteenä. Ei alkoholia/tupakkaa. Juon vettä ja teetä.

Ap

entä proteiini ja kuidut?

Suoliston merkitys ihon hyvinvoinnille on suuri, joten kuitujen saanti on tärkeää. Samoin proteiini on myös tärkeää, koska pilkkoutuu ruoansulatuksen yhteydessä aminohapoiksi. Eli miten suolistosi voi?

Jos syö kasvispainotteisesti, niin kuitujen saamisen ei pitäisi olla millään muotoa ongelma. 

Ap:lle: ehkä olisi viisainta käydä lääkärissä. Itse testaisin jotain kevyttä kuorintaa! 

Vierailija
39/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kertoo käyttämänsä voiteen nimen vasta kun kysyy 🙄 voisihan sen kertoo siinä samalla. Tällä palstalla se on melko yleistä.

Vierailija
40/41 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tilaan netistä (FarmaciaTristaina) Retirides-voidetta. Suomessa lääkäri voi kirjoittaa reseptin Avitcidiin, joka on samaa tavaraa. Kannattaa aloittaa miedoimmalla voiteella, ettei tottumaton iho mene ihan riekaleiksi. The Ordinaryn lactic acid on myös tehokas ja hellävarainen, kokeilin joskus sitä glykolihapponestettä ja se ei toiminut, ärsytti liikaa ihoa.

T. ex-röpelö

Mites tuo reseptilääkkeiden tilaaminen ulkomailta, jos siis Suomeen tilaat?