Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa OIKEASTI toimiva shampoo/hoitoaine kuiville ja huonokuntoisille hiuksille?

Vierailija
30.10.2020 |

Mulla on kuiva ja hentoinen hiuslaatu ja ongelma on, että aina suihkun jälkeen hiukset vetävät todella takkuun ja niiden selvittely on tuskaa. Värjäämisen olen lopettanut varmaan 5 vuotta sitten, enkä lämpökäsittele hiuksiani. Nyt viimeksi tilasin netistä kalliita Olaplex-tuotteita ja petyin niidenkin tehoon - saman tuloksen olisi saanut halvalla marketista ostetulla hiusnaamiolla.
Shampoopesusta en aio luopua kokonaan, eli sitä ei kannata edes ehdottaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yllättäen yksi toimivimmista on ollut Garnier Respons-oliivisarja. Tuo on siis edullinen merkki jota saa ihan marketeista.

Vierailija
2/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kuivattamaton/kosteuttava shampoo. Curly girl -menetelmään sopivat shampoot ovat tällaisia, joten suosittelen niitä. Ei sisällä missään tapauksessa SLS tai muita sulfaatteja, ei kuivattavia alkoholeja jne. Ehkä hiuksiin jätettävä hoitoaine.

Itse käytän SheaMoisture-tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yllättäen yksi toimivimmista on ollut Garnier Respons-oliivisarja. Tuo on siis edullinen merkki jota saa ihan marketeista.

Kokeile tätä: Garnier Respons Avocado Oil & Shea Butter mask. Minulla auttoi just takkuuntumiseen. Shampoolla ei ollut niin väliä.

Vierailija
4/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kuivattamaton/kosteuttava shampoo. Curly girl -menetelmään sopivat shampoot ovat tällaisia, joten suosittelen niitä. Ei sisällä missään tapauksessa SLS tai muita sulfaatteja, ei kuivattavia alkoholeja jne. Ehkä hiuksiin jätettävä hoitoaine.

Mulla on shampoona se curly girl-metodiin sopiva XZ persikkanektari. Jonkin aikaa siinä meni, mutta lopulta alkoi hiusten käsiteltävyys parantua. Muuten en sinänsä noudata kyseistä metodia, vaan välillä saatan käyttää esim. color maskia (joka on sekin hoitava tuote).

Vierailija
5/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole auttanut nuo sulfaatittomat ja curly girl jutut. Hiukset jää jotenkin rasvaisiksi tai rasvoittuvat ja näyttää nopeasti likaisilta lättänöiltä pesun jälkeen. Takkuihin ei mitään vaikutusta ja latvat tuntuu kuivilta. Etenkin kaikki kookosöljyä sisältävä tekee hiuksista ihan kamalat.

Vierailija
6/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HolikaHolikan biotiinishampoo ja -hoitoaine toimi minulle, mutta pidemmän päälle ja jatkuvasti liian hoitava. Toisena shampoona Cutrin Ainoa tuuheuttava shampoo, tulee pehmeät ja sileät. Pari kertaa kuussa BP:n syväpuhdistava shampoo ja kuureittain päänahalle Ducray Sensinol seerumi.

Vierailija
7/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla oli 1,5 sitten täysin sama tilanne kuin sulla. En löytänyt mielestäni mitään toimivia tuotteita ja tukka oli täysin kuiv aja takkuinen aina suihkun jälkeen. Mulla ei siis ole varsinaisesti kihara tukka, mutta päätin kokeilla hiustuotteissa kuitenkin samaa filosofiaa kuin curly girl -metodissa (miinus siis kaikki geelit yms, puhun nyt ihan vain pesusta). Olen 1,5 vuoden ajan hoitanut hiuksia sen mallin mukaisesti ja hiukset ovat muuttuneet täysin!

Käytän nyt vihreää Suomalainen hieno shampoota (sininen ei esim toimi) ja tarpeeksi Tresemme hoitoainetta, sitä, missä on se kookos kuvassa. Ensin siis normaali shampoopesu ja sitten runsaasti hoitoainetta koko hiuksiin. Selvittelen tukan aina sormin kun levitän hoitoainetta. Selvittely suihkussa kesti alkuun tosi kauan, mutta nykyisin menee ihan hetki ja tukka on läpikäyty koska kosteustasapaino on ilmeisesti nyt hyvä! Hoitoaine kannattaa pitää hiuksissa muutaman minuutin ennen kuin pesee sen pois huolellisesti.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ratkaisun, tämä toimii mulla loistavasti ja lähtötilanne kuulostaa täysin samalle kuin sulla nyt. Lisäksi ei joudu hankkimaan mitä super kalliita tuotteita!

Vierailija
8/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa palashampoota ja tarvittaessa palahoitoainetta. Ovat aivan lyömättömiä ja niitä on erilaisille hiuksille. Suomalaisia tuotteitakin löytyy useita ja jopa täysin lisäaineettomia. Esim. Famo, Flow ja Kaurila ovat suomalaisia.

Vierailija
9/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on shampoona se curly girl-metodiin sopiva XZ persikkanektari. Jonkin aikaa siinä meni, mutta lopulta alkoi hiusten käsiteltävyys parantua. Muuten en sinänsä noudata kyseistä metodia, vaan välillä saatan käyttää esim. color maskia (joka on sekin hoitava tuote).

Mulla ollut myös käytössä tuo XZ tuote sekä sampoona että hoitoaineena. Hoitsikkka on kumminkin aika kevyt, eli hoitavampiakin on. Kunnon kasviöljy/kasvivoipohjainen hair mask ainakin joka toisella pesukerralla. Huom. mask pitää antaa vaikuttaa kymmenisen minuuttia, hiuksiin hierottuna.

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/mika-ihmeen-shea-butter

Tuo shea butter vaikuttaisi olevan hiusten "hyauronihapposeerumi".

Vierailija
10/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin toimivia olleet meillä myös nuo Famon tuotteet sekä shampoot että hoitoaineet. Täällä kuvausta: https://www.famo-kosmetiikka.fi/

Vierailija
11/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut Dermosilin silk&shine -sarja. Toki tuo ei ole mikään erityisen hoitava - mulla on sellainen hiuslaatu, että esim. kaikki ultimate-kosteuttavat hiusnaamiot tekevät tukasta lattanan ja likaisen näköisen.

Vierailija
12/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joico K-pak intense hydrator, et tuon ostettuasi enää koskaan epätoivoissasi etsi muuta! 100% lupaus että toimii.

Vierailija
13/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olaplex. En usko ap että sulla on takkutukka tuon Olaplex pesun ja hoidon jälkeen.

Vierailija
14/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palashampoo käyttöön kirjoitti:

Kokeilepa palashampoota ja tarvittaessa palahoitoainetta. Ovat aivan lyömättömiä ja niitä on erilaisille hiuksille. Suomalaisia tuotteitakin löytyy useita ja jopa täysin lisäaineettomia. Esim. Famo, Flow ja Kaurila ovat suomalaisia.

Palasampoissa on suuria eroja! Monet ovat saippuapohjaisia ja kuivattavat hiuksia. Palamuoto ei siis ole se ratkaiseva tekijä. Sen sijaan esim. ehdottamasi Famo on sulfaattivapaa ja kosteuttava. Näissä pitää olla tarkkana, ja lukea tuoteselosteet huolella. Nykyään on monenlaista yrittäjää liikkeellä.

Vierailija
15/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten joku EI saa Olaplexin syvähoidosta apua. Mitä Olaplexin hoitoa täsmälleen ottaen ostit, ap, Olaplex on valmistaja joten sillä on monenlaisia shampoita ja hoitoaineita...?

Itse pidän Cutrin Ainoa Hydration recovery -shampoosta ja hoitoaineesta, näitä saa tarjouksesta litran pänikän halvimmillaan alle parilla kympillä.

https://shop.hairstore.fi/product/4147/cutrin-ainoa-hydration-recovery-…

Markettishampoot ovat yhtä tyhjän kanssa. Saa niillä tukan pestyä, mutteivät ne oikein kuivaa ja värjäyksien piinaamaa tukkaa korjaa.

Vierailija
16/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt suomalaisista palasampoista Cattecoa, Flowta ja Famoa. Kaikki olleet erilaisia. Famot tosiaan olleet erittäin kestäviä ja hyviä, eivätkä ärsytä hiuspohjaa. Lisäksi pohjoismainen hiustyyppi saa lisää ilmavuutta ja kammattavuutta minusta. Hiukset näyttävät paremmilta ja pysyvät paremmin kuin entisillä kalleilla kampaamotuotteilla, joita käytin.

Vierailija
17/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii Body Shopin banaani-sarja. Lisäksi siihen kuuluu maski, jos haluaa käyttää hoitiksen lisäksi. Plussaa se, että olen hajuste tms lisäaineallerginen, eikä tuo allergisoi.

Kampaajalta system4 numero 2 kuiville hiuksille on myös toiminut.

Jos vielä kuivuessa lähtee menemään hamppuun/takkuun, suihkautan body shopin RanfirestRadiancea, on silikoniton ja parabeeniton takkusuihke.

Vierailija
18/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palashampoo käyttöön kirjoitti:

Palasampoissa on suuria eroja! Monet ovat saippuapohjaisia ja kuivattavat hiuksia. Palamuoto ei siis ole se ratkaiseva tekijä. Sen sijaan esim. ehdottamasi Famo on sulfaattivapaa ja kosteuttava. Näissä pitää olla tarkkana, ja lukea tuoteselosteet huolella. Nykyään on monenlaista yrittäjää liikkeellä.

En aivan tarkoittanut, että "pala" on se juttu, vaan että palashampoista löytyy keskimäärin parempia tuotteita kuin pullotuotteista. Palashampoissa on keskimäärin vähemmän ainesosia kuin pullotuotteissa. Lisäksi niiden etuna on muovittomuus ja ympäristöystävällisyyskin. Koen itse myös, että hiusten käsiteltävyys on näiden käytön jälkeen parempi. 

Vierailija
19/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päätynyt lukuisien kokeilujen jälkeen käyttämään Garnier Respons Marvellous Nectar shampoota ja hoitoainetta.

Vierailija
20/32 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerastase.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän