Tapailemani mies Tinderissä - mitä tekisitte?
Tapasin kesällä miehen Tinderissä ja ihastuimme toisiimme täysillä. Kesä meni tiiviisti yhdessä kunnes yhtäkkiä hän kertoikin tarvitsevansa aikaa hengähtää. Olin asiasta kovin pahoillani ja yhteydenpito jäi siihen. Nyt kuitenkin kuukausi sitten hän otti taas yhteyttä ja kertoi ikävöivänsä. Hän haluaisi uudelleen alkaa tapailemaan ja vakuutti ettei halua loukata mitenkään vaan jatkaa vähän niin kuin siitä mihin silloin jäätiin. Olen kysynyt häneltä muutamaan kertaan että pitääkö yhteyttä vielä toisiin naisiin (tiesin että oli ollut Tinderissä) ja vakuutti ettei ole sen jälkeen pitänyt kun me olemme taas pitäneet yhteyttä. Nyt kuitenkin sain ystävältäni tietää että mies on aktiivisena Tinderissä ja kuinka ollakaan hänelle oli ilmestynyt viime yönä uusi ystävä faceen. Mitä mun pitäisi nyt tehdä? On selvää ettei hän ole mulle rehellinen enkä taatusti ole ainoa keneen pitää yhteyttä mutta mitä nyt? Kuinka käsitellä asia hänen kanssaan? Narautanko hänet valheesta ja lopetan tapailun siihen vai annanko asian olla?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Skitsoja takertujia tuntuu naisissa riittävän.
Olisikohan kuitenkin niin, että epämääräinen ja ei-turvallinen ihmissuhde tuo ihmisessä huonot piirteet esiin.
Kun molemmat oikeasti välittää toisistaan, ei tarvitse jossitella ja miettiä koko ajan suhteen jatkuvuutta. Silloin myöskään epävarmuus ei saa jalansijaa. Toki sitten on erikseen oikeasti sairaat ihmiset, joiden kannattaisi mennä terapiaan hoitamaaan itseään.
Unohtakaa tällaiset miehet. Näillä on aina haku päällä, ottavat yhteyttä vanhoihin säätöihin ja koittavat onneaan jos ketään parempaa ei ole juuri sillä hetkellä tarjolla. Jatkuvasti ilmestyy someen uusia "ystäviä" ja aina on jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta tuollaisesta miehestä ja eipä se profiiliaan malttanut poistaa koko suhteen aikana. Niin, ihan virallisen parisuhteen. Ja toki ongelma oli minun luottamusongelma ja mustasukkaisuus.
Merkit oli nähtävissä heti alussa mutta enpä tajunnut juosta.
Mitä te oikein odotatte nussintasovellukselta?
Ei me tavattu "nussintasovelluksessa".
Sitä ne kaikki on, ei aviomieskatalogeja. Hakatkaa vapaasti päätänne seinään.
Huomattava osuus kaikista parisuhteista syntyy nykyisin digialustojen kautta. Elä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta tuollaisesta miehestä ja eipä se profiiliaan malttanut poistaa koko suhteen aikana. Niin, ihan virallisen parisuhteen. Ja toki ongelma oli minun luottamusongelma ja mustasukkaisuus.
Merkit oli nähtävissä heti alussa mutta enpä tajunnut juosta.
Mitä te oikein odotatte nussintasovellukselta?
Ei me tavattu "nussintasovelluksessa".
Sitä ne kaikki on, ei aviomieskatalogeja. Hakatkaa vapaasti päätänne seinään.
Huomattava osuus kaikista parisuhteista syntyy nykyisin digialustojen kautta. Elä asian kanssa.
Siksi parisuhteet eivät kestäkään. Jos sellaisen ylipäätään vain yhden kumppanin kanssa onnistuu saamaan.
Kyllä sieltä tinderistä ihan oikeitakin parisuhteita löytää :) parikin ystävääni on löytänyt sieltä nykyisen avopuolisonsa ja yksi on jo ehtinyt naimisiin tinderissä tapaamansa miehen kanssa.
Etenkin nyt koronan aikaan hyvin suuri osa sinkuista on päätynyt tinderiin koska ei tule käytyä baareissa tai muissa sellaisissa paikoissa joissa ihmisiä tavallisesti tavataan. Mutta eipä se minulta pois ole jos joku tinderiin pettynyt pitää sitä vain surkeana panosovelluksena. Itse mieluummin annan sille mahdollisuuden kuin tyydyn vain olemaan yksin.
Toi "tila hengähtää" on varoitusmerkki. Kuulostaa pelurilta, sinuna en panostaisi häneen yhtään. Ei myöskään ole normaalia tarkkailla henkilön fb-kavereita, sekin on varoitusmerkki - et luota mieheen.
Ohittakaa suosiolla nuo tuuliviirimiehet, niistä tulee vain paha mieli loppupeleissä.
Onhan se todella tylsää, että pitää epäillä toisen rehellisyyttä ja "turvautua" huonoihin tapoihin todistaa se... mutta mitä sitä muutakaan. Uskoa sinisilmäisesti toisen olevan luottamuksen arvoinen ja sitten petyt rankasti myöhemmin kun huomaat tulleesi huijatuksi? En todella koe olevani skitso takertuja jos haluan ainoastaan, että minua kohtaan oltaisiin rehellisiä ja avoimia. Kyllä suhteen (vaikkakin vasta tapailua) tulee tuntua turvalliselta ja pyytteettömältä kaikin puolin. Meidän pitäisi nähdä tänään... en enää tiedä menenkö hänen luokseen vai en...
"Haluaako tapailemani Tinder-pelimies sitoutua"-ketju numero 10 693.
Miten te naiset voitte naama pokerilla väittää etteikö Tinder-karuselleja olisi, kun palstalle ilmestyy joka päivä uusi tämmöinen topic?
Pari kuukautta sitä maksimissaan jaksaa höylätä tinderpatjaa, sitten tulee kyllästyminen.
Löytänyt jonkun uuden, siksi halusi taukoa.
Tämänkin kanssa alkuhuuma jo lakannut.
Nyt miehellä ollut naisrintamalla hiljaisempaa, joten pakko lämmitellä vanhoja suhteita, jos meinaa piparinreunassa pysyä.
Jos sinä et lämpene, viestiä lähtee sille sinua seuranneelle naiselle.
Tiedän, koska itsekin toimin näin. Hyväksi havaittu metodi.
Luota johonkuhun parempaan mieheen ja ole avoin ja reilu paremmille miehille. Et ole mitään selitystä velkaa, lyhyt kiitos muttei sittenkään riittää tuommoiselle. Älä syyllistä itseäsi äläkä anna syyllistää.
Ihmetyttää myös kuinka naiset kehittelevät näitä teorioita.
Ehkä mies on sitoutumiskammoinen, jospa tällä on vanhoja traumoja, tai vaikea elämäntilanne, tms.
"Tarvitsen aikaa hengähtää" on klassinen pelimiehen selitys, koska hyvin kokeneet miehet oppivat että naiset usein sanovat noin. Samaa sarjaa kuin "syy ei ole sinussa vaan minussa" siinä vaiheessa kun mies ei tarvitse enää vakipanoa edes varalle tulavaisuudessa.
Ei se ole niin monimutkaista. Miehet haluavat seksiä, ja sitä on vaikeaa saada ellei anna ymmärtää että sitoutuminen kiinnostaa. That's it.
AP kirjoitti:
Onhan se todella tylsää, että pitää epäillä toisen rehellisyyttä ja "turvautua" huonoihin tapoihin todistaa se... mutta mitä sitä muutakaan. Uskoa sinisilmäisesti toisen olevan luottamuksen arvoinen ja sitten petyt rankasti myöhemmin kun huomaat tulleesi huijatuksi? En todella koe olevani skitso takertuja jos haluan ainoastaan, että minua kohtaan oltaisiin rehellisiä ja avoimia. Kyllä suhteen (vaikkakin vasta tapailua) tulee tuntua turvalliselta ja pyytteettömältä kaikin puolin. Meidän pitäisi nähdä tänään... en enää tiedä menenkö hänen luokseen vai en...
Juuri näin!
Minäkin katson miesystäväni kirjeet valoa vasten, skannaan uudet tuttavat somesta, myös väitetyt uudet työkaverit (ovatko aitoja) .
Luonnollisesti olen urkkinut tietooni miehen sähköpostin ja sometilien salasanan (käyttää samaa kaikissa).
Miehen ollessa suihkussa, selaan kännykästä viestisovellukset, kuumottavien sextarien varalta.
Kerran jäi kiinni, tuli viesti "olen kohta siellä, sit nautitaan!" naiselta peitenimellä "foodora"..
Odotin tyynenä sohvalla, ovelle joku tosiaan tuli, mutta mies käännytti tulijan ovella ja selitti jotain paketista/lähetistä tms..
Onhan se toki tylsää kytätä, mutta naisena minulla on siihen oikeus, ettei minua pidetä ihan pellenä!
Tinderistähän löytyy myös naisia, jotka haluavat pelkkää seksiä. Mikseivät nämä ihmiset voisi harrastaa keskenään? Oma teoriani on, että osa näistä pelimiehistä saalistaa seksin lisäksi myös sitä tunnepuolta, eli haluavat saada ihailua. Sitten kun sitä on saatu, on aika siirtyä seuraavaan.
Ja kyllä, itsellekin on näin tehty. Kiitos hänen, en luota enää keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tinderistähän löytyy myös naisia, jotka haluavat pelkkää seksiä. Mikseivät nämä ihmiset voisi harrastaa keskenään? Oma teoriani on, että osa näistä pelimiehistä saalistaa seksin lisäksi myös sitä tunnepuolta, eli haluavat saada ihailua. Sitten kun sitä on saatu, on aika siirtyä seuraavaan.
Joo, ei läheskään kaikki säätäjämiehet pysty sovitusti harrastamaan ”vain seksiä”. Siksi pitää uskotella toiselle ja mahdollisesti myös itselle, että kyllä tässä on jotain enemmän. Huumaannutaan ja kyllästytään. Ja siellä voi olla taustalla jopa ne lapsuudentraumat ja kiintymyssuhdeongelmat, mutta ei se tarkoita, että kenenkään pitäisi jäädä hyvää hyvyyttåän katselemaan tuommoista, sellaiset ongelmat kun eivät pelkästään rakastamalla korjaannu. Siksi ei toisia tilaisuuksia.
Asuuko mies Tampereella ja harrastaa taistelulajeja?
Kuulostaa kyllä sekopäältä, jonka myös tapasin jossain vaiheessa. Kehotin menemään terapiaan, mutta eihän nämä persoonallisuushäiriöiset mene. En sitten suostunut olemaan missään tekemisissä.
Jos ei pysty tuon vertaa sitoutumaan, eikä edes tajua itse sitä, että on vikaa, niin heivaisin helkuttiin alta aika yksikön. Jos tuollaisessa alkaisi roikkumaan, olisi omassa päässä vikaa. Epätoivoinen roikkuja ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieltä tinderistä ihan oikeitakin parisuhteita löytää :) parikin ystävääni on löytänyt sieltä nykyisen avopuolisonsa ja yksi on jo ehtinyt naimisiin tinderissä tapaamansa miehen kanssa.
Etenkin nyt koronan aikaan hyvin suuri osa sinkuista on päätynyt tinderiin koska ei tule käytyä baareissa tai muissa sellaisissa paikoissa joissa ihmisiä tavallisesti tavataan. Mutta eipä se minulta pois ole jos joku tinderiin pettynyt pitää sitä vain surkeana panosovelluksena. Itse mieluummin annan sille mahdollisuuden kuin tyydyn vain olemaan yksin.
Ehkä sieltä joku aniharva löytää parisuhteen, mutta naisillakin siellä on vain oma hyöty ja huvi edellä.
Jos tinder on niin toimiva parisuhdeapplikaatio, niin miksi tämä palsta on täynnä ulvontaa tindermiehistä?
Mietipä sitä kaksi kertaa
Tää Tinder-aikakausi on kyllä ihan jaskaa sellaiselle, joka hakee vakavaa, uskollista suhdetta. Ei vaan enää keskitytä tapaamaan ja tutustumaan siihen yhteen vaan aina pitää kurkkia, josko siellä linjoilla olisi vielä parempi.
Toki on niitäkin, joilla tulee se bingo eli moelammat etsii sitä samaa. Mä löysin alunperin Tinderistä miehen, mutta tavattiin vahingossa baarissa myöhemmin. Olin siis itse jo poistanut sovelluksen kokonaan. Viikon päästä mies otti puhelimensa kun olin sen kainalossa. Poisti mun silmieni edess sovelluksen, näytti myös salasanan kännykkään ja meiliinsä. Kaikkien pelimiesten jälkeen osasin todella arvostaa tätä. Kertaakaan en ole miehen kännykkää ratsannut kun luotan. Aina kun tulee viesti, mies näyttää sen mulle heti tai pyytää mun lukemaan sen.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti haluavat. Siitähän pelissä on kyse. Saa naisen valloitettua ja naisen ihastumaan.
Kun saalis on saatu, miksi se kiinnostaisi pidempään kun jahti on ohi?
Vierailija kirjoitti:
Tää Tinder-aikakausi on kyllä ihan jaskaa sellaiselle, joka hakee vakavaa, uskollista suhdetta. Ei vaan enää keskitytä tapaamaan ja tutustumaan siihen yhteen vaan aina pitää kurkkia, josko siellä linjoilla olisi vielä parempi.
Toki on niitäkin, joilla tulee se bingo eli moelammat etsii sitä samaa. Mä löysin alunperin Tinderistä miehen, mutta tavattiin vahingossa baarissa myöhemmin. Olin siis itse jo poistanut sovelluksen kokonaan. Viikon päästä mies otti puhelimensa kun olin sen kainalossa. Poisti mun silmieni edess sovelluksen, näytti myös salasanan kännykkään ja meiliinsä. Kaikkien pelimiesten jälkeen osasin todella arvostaa tätä. Kertaakaan en ole miehen kännykkää ratsannut kun luotan. Aina kun tulee viesti, mies näyttää sen mulle heti tai pyytää mun lukemaan sen.
Mielisairasta, ja sinä alistat miestä vielä lukemalla joka ikisen viestin. Eipä ole se sinun luottosi todellakaan kunnossa.
No en kyllä kerran lämmitettyä ja jäähtynyttä alkaisi uudestaan työstää. Sä et selkeästi ole ollut miehelle se nro 1 johon rakastua ja unohtaa tinderit yms. Talvi tulee, niin sille on iskenyt haiku tuttuun ja helppoon paremman puutteessa. Eli unohda mies ja jatka elämää.