Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman 35v kaverin käytöstä

Vierailija
30.10.2020 |

Meitä oli kolme ystävää, naista noin 35v. Ensin yksi sai lapsen. Hänelle lähetettiin yhteisesti kunnon kukat yms muistamiset kun vauva syntyi. Sitten minä sain nyt keväällä ensimmäisen lapsen. Mitään kukkia ei tullut. Ihmettelin tätä hieman. Tämä lapseton kaveri tuli tuomaan vauvalahjaa, ja antoi kuitin pussissa, että hinta oli 40EUR. Laittoi perään mobile payn että puku maksanut ulkomailla 40puntaa. OK. Maksoin.

Nyt sitten somen perusteella jatkavat illallisia, ja minua ei ole kutsuttu. Varmaan sanomattakin selvää, että pahalta tuntuu hänen käytös, ja en pidä enää ystävänä. En ole mikään hihhuli, joka puhuu vain lapsestaan. Lapsen kautta on tullut onneksi aivan ihania perheitä meidän elämään...

Oli pakko jakaa, millä tavoin suomalaiset 35v ikäiset naiset kiusaavat toisiaan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein vai menikö multa jotain ohi. Tämä kaveri toi sulle lahjan, ja sinä maksoit sen? Oman lahjasi?

porvoossa lahjan saaja maksaa lahjat.

42/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tästä on jo muutama vuosi mutta eräs lapseton antoi meidän lapselle kirpparilta ostetun ummehtuneelta haisevan vaatteen. Toisen yhteisen kaverin vauvalle 40€ lahjakortin yhteen vauvanvaate liikkeeseen. Kyllä se satutti.

Hohhoijaa, mitä ulisemista. Satutti, kun sait mielestäsi "huonon" lahjan?  Osta itse lapsellesi sellaiset vaatteet kuin haluat. Ehkä ystävälläsi on ollut erilainen rahatilanne kyseisten lahjojen hankintatilanteissa. Ei lahjoja kuulu vertailla. Tai jos tosiaan arvotat ihmisiä lahjojen perusteella, olisiko syytä sitten pohtia, miksi sait huonomman lahjan? Löytyisikö syy peilistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ajattelen jotenkin oudosti, mutt ajatukseni tuosta kuitista olisi ollut se, että jos lahjan haluaa vaihtaa niin se onnistuu.

Vierailija
44/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös toisinpäin, lisääntyneet ystäväni eivät huoli minua lapsetonta mukaansa enää. Ovat siellä vain äidit keskenään. Eipä mitään, uusia ystäviä saa kyllä.

Vierailija
45/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millainen tökerö ihminen antaa "lahjan" ja käskee maksamaan sen itse? En ikinä ottaisi vastaan tuollaista vaan palauttaisin samantien antajalleen. Jos ei ole varaa ostaa kaverille lahjaa tai ei halua käyttää siihen rahaa, voi olla ostamatta ja muistaa jollain muulla tavalla. Vaikka ihan vaan kortilla.

Vierailija
46/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan ajattelen jotenkin oudosti, mutt ajatukseni tuosta kuitista olisi ollut se, että jos lahjan haluaa vaihtaa niin se onnistuu.

Sen voisi ajatella noin jos ei olisi pyydetty maksua heti perään

Vierailija
47/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kyllä ensimmäisenä mieleen, että lahjan tuonut kaverisi laittoi vahingossa sinulle(kin) viestin lahjan hinnasta, kun tarkoitus oli laittaa vain sille toiselle kaverille. He olivat ehkä yhdessä puuhanneet tämän lahjan sinulle ja vauvalle. Ehkä tämä ystävä ei edes ole huomannut, että sinä olet laittanut lahjan hinnan hänen tililleen?! Tai sitten on huomannut ja vetänyt johtopäätöksen, että torjuit lahjan ja siksi yhteydenpito on hiipunut. Koska eihän se ole oikeasti mahdollista, että joku vaatii rahaa antamastaan lahjasta.

Joka tapauksessa kannattaisi puhua asiat halki silloin kun se on ajankohtaista. Olisit kysynyt häneltä viestillä, että haluatko, että maksan sinulle takaisin tämän lahjan..?

Vierailija
48/56 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samallalailla. Lapsettomat ystävät eivät nykyään kutsu mua mihinkään, vaan katson somesta missä he ovat milloinkin kokoontuneina. Kyllä mä saisin lapseni hoitoon ajoittain. Tuntuu aidosti pahalta.

Meillä kävi näin kun lapsellinen kaveri yleensä voivotteli koko illan siitä miten joutuu aamulla heräämään krapulassa sen lapsen takia aikaisin ja ei voi nyt ottaa rennosti ym. En ymmärrä miksei hänen mies voinut yhtä aamua joskus auttaa ja antaa äidin juhlia. Pieni harmittelu ok mut meni vähän maku siitä kun sitä valitusta riitti ja riitti. Ei varmaan tajunnut muuttuneensa ikäväksi seuraksi.

Vierailija
49/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi moitit vain tätä lapsetonta jos se toinenkin kaveri, joka sai ensin lapsen, on jättänyt sinut kutsumatta illallisille?

Tätä mäkin ihmettelen. Siis sinä ja lapseton kaveri ostitte lahjan, kun kolmas kaveri sai lapsen. Kun sinä sait lapsen, kumpikaan ei ostanut sinulle lahjaa, eikä enää kutsu yhteisiin rientoihin. Ja nyt esität, että ainoa syyllinen on tämä lapseton, ja että käytös liittyy jotenkin lapsettomuuteen? 

Eikö oudompaa ole, että se jo lapsen saanut ei vastavuoroisesti hanki sinulle lahjaa eikä halua olla kanssasi tekemisissä? Jos se lapseton ei halua tavata sinua lapsen takia, niin miksi sen ekana lapsen saaneen tapaaminen on kuitenkin ok?

Siksi koska tämä toinen kaveri on ystävällinen, kohtelias ja tuonut lahjat sekä on muutenkin normaali! 🙏

Vierailija
50/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millainen tökerö ihminen antaa "lahjan" ja käskee maksamaan sen itse? En ikinä ottaisi vastaan tuollaista vaan palauttaisin samantien antajalleen. Jos ei ole varaa ostaa kaverille lahjaa tai ei halua käyttää siihen rahaa, voi olla ostamatta ja muistaa jollain muulla tavalla. Vaikka ihan vaan kortilla.

Häkellyin niin että otin vain pussin.

Pussissa oli tuote ja kuitti. Viestillä tuli että maksu Mobile paylla.

Luulin että koronan takia kukkien lähetys minulle ei onnistunut. Muistan kun tälle toiselle kaverillemme hössättiin tätä isoa kimppua. Ajattelin että ehkä laittavat myöhemmin kukat. No, koskaan ei ole kukkia tai onnitteluja näkynyt.

Jäi ainakin esikoisen syntymä muistiin. Luulin että nämä ovat ”parhaat” kaverit. Erehdyin pahasti. Tosi itsekäs, keskenkasvuinen käytös hänellä. Varmasti myös jotain omaa kriisiä.

Toki voisin kutsua. Mutta olen heitä niin paljon kestittänyt ja kutsunut elämäni aikana, että kyllä tämä käytös kriittisellä elämäni tärkeimmällä hetkellä veti niin pohjat, joten ei ole tarvetta enää kutsua,

Kiitos tästä AV-terapiasta, kiva oli kuulla ettei ihan normaalia ole hänen toimintansa! Piileviä mielenterveysongelmia on myös monella.

Vierailija
51/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAinitsit nyt viimeisimmässä viestissäsi, miten paljon olet kestittänyt ja kutsunut ystäviäsi kylään. Ollut ehkä porukan primus motor? Joten oliko niin, että kun ystäväporukkanne 1. lapsi syntyi myös kukkapuska oli sinun ideasi?

Sain sinusta sellaisen käsityksen, että haluat olla huomaavainen , muistaa muita ja toimia yhteisöllisesti? Olet ehkä porukan vastuuntuntoisin? 

Ehkä on hyvä ottaa nyt hajurakoa ja löytää enemmän kaltaisiasi ihmisiä. En sanoisi ns ystäviäsi ilkeiksi saati kiusaajiksi, vaan yksinkertaisesti vain empatiokyvyttlmiksi ja joilla on  huonot käytöstavat. Ehkä vähän yksinkertaisiakin , joten en sinuna ottaisi liian henkilökohtaisesti, Olette aikuistuneet ja silloin ne nuoruuden sinkkuajan ystävyydet joutuvat pikku hiljaa koetukselle. Kyse ei ole mitään ainutlaatuisesta tapahtumasta ihmsten kesken, vaan ikävä kyllä elämä muuttuu ja muuttaa meitä ihmisistä toisiin. 

Vierailija
52/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAinitsit nyt viimeisimmässä viestissäsi, miten paljon olet kestittänyt ja kutsunut ystäviäsi kylään. Ollut ehkä porukan primus motor? Joten oliko niin, että kun ystäväporukkanne 1. lapsi syntyi myös kukkapuska oli sinun ideasi?

Sain sinusta sellaisen käsityksen, että haluat olla huomaavainen , muistaa muita ja toimia yhteisöllisesti? Olet ehkä porukan vastuuntuntoisin? 

Ehkä on hyvä ottaa nyt hajurakoa ja löytää enemmän kaltaisiasi ihmisiä. En sanoisi ns ystäviäsi ilkeiksi saati kiusaajiksi, vaan yksinkertaisesti vain empatiokyvyttlmiksi ja joilla on  huonot käytöstavat. Ehkä vähän yksinkertaisiakin , joten en sinuna ottaisi liian henkilökohtaisesti, Olette aikuistuneet ja silloin ne nuoruuden sinkkuajan ystävyydet joutuvat pikku hiljaa koetukselle. Kyse ei ole mitään ainutlaatuisesta tapahtumasta ihmsten kesken, vaan ikävä kyllä elämä muuttuu ja muuttaa meitä ihmisistä toisiin. 

❤️

Porukan järjestelijä on ehdottomasti tämä ensimmäisenä lapsen saanut.

Vierailija
53/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut, että joku pyytäisi lahjasta maksua! Tuo ei voi olla totta, tai siinä on joku iso väärinkäsitys, tai sitten kaveri on jotenkin TÄYSIN sekaisin.

Ehkä niiltä kavereilta voisi kysyä jotenkin kautta rantain: miksi muuten hankitte juuri tämän asun lahjaksi tai että aika kiva tämä asu, vaikka yleensä ostan vähän edullisempia? Jos siitä lähtisi keskustelu käyntiin, mikä ihmeen idea tuossa jutussa on takana. Jos jompi kumpi on fiksu, tajuaa mokansa ja pahoittelee syntynyttä hämminkiä.

Vierailija
54/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin tossa lahjan ostamishommassa haiskahtaa. Ettei vaan AP olis pyytänyt jotain tiettyä ulkomailla ja omassa pääkopassaan olettanut sen tulevan vauvalahjana? Toinen sit toi jotain mitä pyydettiin ja halusi siitä maksun.

Vierailija
55/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin tossa lahjan ostamishommassa haiskahtaa. Ettei vaan AP olis pyytänyt jotain tiettyä ulkomailla ja omassa pääkopassaan olettanut sen tulevan vauvalahjana? Toinen sit toi jotain mitä pyydettiin ja halusi siitä maksun.

No oli pyytänyt tai ei, niin on kyllä tökeröä jättää muistaminen antamatta!

Vierailija
56/56 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla? No ei kai kukaan täysjärkinen matkustele Koronan aikana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän