Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät

Vierailija
10.02.2014 |

Tervehdittekö asiakkaitanne myös vapaa-ajalla?

Olen töissä suuressa marketissa, jossa käy asiakkaita monta tuhatta päivittäin. Joitain asiakkaita muistan, kun käyvät usein ja yksi mies on tälläinen, tervehdin häntä aina mutta niin tervehdin muitakin asiakkaita. Olemme joskus jutelleet pari sanaa jonkin tuotteen ominaisuuksista.

Olin työpaikallani asiakkaana ja tuo mies oli siellä myös. Hän nyökkäsi minulle tervehdyksen ja menin ihan hämilleen enkä vastannut mitenkään. Itsellä jäi vähän vaivaamaan tilanne, mutta asiaa pohdittuani totesin ettei minun tarvitse vapaa-ajallani tervehtiä asiakkaita joita en oikeasti edes tunne.

Jotenkin kuitenkin vielä tuntuu, että toimin väärin. Miten muut myyjät olisivat toimineet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi, en edes tunne niitä ihmisiä kaupan ulkopuolella...

Vierailija
2/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tervehtisi asiakkaita vapaalla, mutta vastaisin kyllä tervehdykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en välttämättä. Mutta vastaan kyllä, jos joku tervehtii.

Vierailija
4/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä tervehtinyt takaisin jos mua on moikattu.. Pari kertaa olen baarissa törmännyt humaltuneeseen asiakkaaseen jotka ovat tulleet avatumaan "hei sä oot XXX:n myyjä!!!" hieman ollut hämmentäviä tilanteita ne :D

Vierailija
5/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs asiakas on tekopirteä, yliulospäinsuuntautunut ja tervehtii ällöttävän tekohymynsä kanssa jo kaukaa. Häntä tervehdin, koska nainen tervehtii niin teatraalisesti, ettei siihen voi olla vastaamatta. Hänenkaltaisensa eivät voi ymmärtää, että en elä häntä varten vapaa-ajalla.

Vierailija
6/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoiskaupassa töissä, pikkukaupunki, paljon kanta-asiakkaita ja kyllä, tervehdimme usean kanssa iloisesti, joskus jäädään juttusillekin :-)

Kun vuosien varrella tulee väkisinkin tutuksi ja olen sellainen ihminen etten viitsi tiukkoja rajoja vetää. Mukavahan se on, että on ketä moikkailla!

Vierailija
7/7 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 19:04"]

Olen erikoiskaupassa töissä, pikkukaupunki, paljon kanta-asiakkaita ja kyllä, tervehdimme usean kanssa iloisesti, joskus jäädään juttusillekin :-)

Kun vuosien varrella tulee väkisinkin tutuksi ja olen sellainen ihminen etten viitsi tiukkoja rajoja vetää. Mukavahan se on, että on ketä moikkailla!

[/quote]

No ei siinä välttämättä ole kysymys edes mistään rajojen vetämisestä. Itse olen töissä ruokakaupassa pienehköllä paikkakunnalla ja kyllä niitä vakkareitakin on paljon ja jos nyt tulee joku sellainen vastaan, niin tottakai voin tervehtiä ja vaikka vaihtaa pari sanaakin. Ja baarissa tms. moni (mies lähinnä) tulee juttusille ihan vain siksi, että olen se tuttu naama sieltä kaupasta. Eikä siinä mitään. Mutta en nyt viitsi jotain randomia asiakasta alkaa tervehtimään, jos nyt kylällä ohimennen menee ohi...ei välttämättä tunnista ns. vaatteet päällä tai edes ole sellainen ihminen, joka nyt jokaista jostain yhteydestä tuttua moikkaile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi