Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka nukut lähes 8 tuntia yöunta työviikolla

Vierailija
30.10.2020 |

Miksi nukut niin paljon?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin kiireisessä ja stressaavassa työssä hoitoalalla. Työpäivinä yöunet jäävät 4-5 tuntiin ja työasiat pyörivät mielessä joka yö. Lomalla ollessa tilanne lähtee vähitellen korjaantumaan ja parin viikon lomailun jälkeen saatan nukkua jopa kuusi tuntia. Tilanne on muuttunut tälläiseksi viimeisten viiden vuoden aikana, koska työelämän vaatimukset ovat jo täysin kohtuuttomia. Olen tehnyt hoitotyötä kolmessa vuorossa 35 vuotta ja työelän muutos on ollut tuona aikana valtava. Tietotekniikan suhteen olen vielä jotenkin mukana, mutta kiireessä hoitamatta jäävät asiat painavat jatkuvasti mielessä.

Vierailija
42/42 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä arkisin vähän nukkuvat nukkuvat sitten viikonloppuisin kellon ympäri. Harmi vain, että aivojen toiminnan kannalta uni ei ole sellaista, mitä voi tuosta vain säännöstellä. Unessa päivän tiedot siirtyvät kestomuistiin, joten vajaaunisuus aiheuttaa sen, ettei kaikkea saada talteen. Viikonlopun pitkät unet eivät auta siihen, koska ne tiedot on jo menetetty.

Minä nukun luontaisesti 6.5 - 7h yössä, herään ilman kelloa virkeänä enkä tarvitse päiväunia, viikonloppuisin sama unimäärä. Talvella ehkä vartin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan