Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka nukut lähes 8 tuntia yöunta työviikolla

Vierailija
30.10.2020 |

Miksi nukut niin paljon?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä arkisin vähän nukkuvat nukkuvat sitten viikonloppuisin kellon ympäri. Harmi vain, että aivojen toiminnan kannalta uni ei ole sellaista, mitä voi tuosta vain säännöstellä. Unessa päivän tiedot siirtyvät kestomuistiin, joten vajaaunisuus aiheuttaa sen, ettei kaikkea saada talteen. Viikonlopun pitkät unet eivät auta siihen, koska ne tiedot on jo menetetty.

Vierailija
22/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yleensä 8 tuntia, joskus jopa 10 jos kertynyt univelkaa. Vuorotyön takia unet saattavat joskus jäädä katkonaisiksi tai lyhyiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tää villitys provoilla tällaisista asioista? Voisiko joku vakaumuksellinen provoilija selittää? Mä en yksinkertaisesti ymmärrä, miten tällaisen avauksen tekeminen voi olla mielenkiintoista. Toisaalta olen utelias, joten pliis, voisko joku selittää mulle?

Vierailija
24/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkeiän kynnyksellä ja nukkuminen on nykyisin elämäni suurimpia nautintoja.

Vierailija
25/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nukun pääsääntöisesti 7,5 tuntia arkiöisin. En käsitä, mitä järkevää tekemistä olisi klo 22 jälkeen, minkä takia pitäisi valvoa. Menen nukkumaan klo 22 ja 22.30 välissä, herään klo 6.

Mulla ihan sama rytmi. Töihin lähden 7.30 ja kotona taas 16.30.

Yritän muutenkin pitää saman rytmin iltaisin. Suihku tiettyyn aikaan, iltapala tiettyyn aikaan jne. Nukahdan helposti ja nukun hyvin.

Vierailija
26/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun sen verran katkonaisesti, että 8h unet vaativat 9,5h varaamista nukkumiseen (aktiivisuusrannekkeella mitattuna). Työpäivinä saan yleensä unta 5-7h paitsi yövuorojen jälkeen nukun vain 3-4h. Riippumatta unen kokonaiskestosta on oloni kohtalainen, jos saan syvää unta tunnin verran. Minulle on luontaisinta nukkua klo 1-10 välillä, joten työaamuina olen lähestulkoon aina väsynyt, mutta onneksi virkistyn iltapäivää kohden.

Vierailija
27/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsen paljon unta. Arkisin olisi optimaalista jos voisin nukkua 9h yöunet, yleensä jää siihen n. 8 tuntiin. Viikonloppuisin sitten 10-12h, vähän vaihdellen.

Vierailija
28/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun 9h jokainen yö, koska tarvitsen paljon unta. Aivot tarvitsevat unta. Miksi sinä nukut vähemmän?

En ole ap, mutta minä nukun korkeintaan 7h, koska herään selän kipuihin/käsien puutumiseen 7h unien jälkeen. Yleensä nukun 5-7h yöunia.

Joskus nukun 9-10h, ja sen jälkeen en tahdo päästä sängystä ylös enää.

Minulla samaa. Viikolla nukun noin 4-5h yöunet, kädet tosin puutuu jo tuossakin. Selkä toimii paremmin.

Viikonloppuisin on tietysti rättipoikki ja unet tuppaa olemaan 8-10h ja kädet totaalisen puutuneet ja selkä jumittaa niin, että ei meinaa sängystä päästä pois.

Romu mikä romu.

Mutta noihin vähiin uniinkin tottuu. Viitisen vuotta oon mennyt näin ja jos unta viikolla tulee pidempään, niin olen huomattavasti väsyneempi aamulla. Tai itse asiassa lyhien unien jälkeen ei väsytä ollenkaan. Kasvoista kyllä huomaa, että nukkuu vähän, alkaa ikääntymään nopeammin.

Vierailija
29/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun arkisin 23-7 ja viikonloppusin tunnin enemmän. On ihanaa kun saa nukkua nykyään yöt heräämättä ja saa riittävästi unta. On tullut valvottua paljon monta vuotta koska meillä on 4 lasta ikävälillä 1-9. Pirteänä on ihana herätä ja virtaa riittää koko päiväksi.

Vierailija
30/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysistä ulkotyötä ja nukun kuin tukki. Klo 20 tulee uni, herätys klo 5. Sitten jaksaa taas matkoineen 11h työpäivän.

Vierailija
31/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs saada nukkua 9 tuntia/yö, elän siis käytännössä jatkuvassa univelassa.

Vierailija
32/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen fyysistä ulkotyötä ja nukun kuin tukki. Klo 20 tulee uni, herätys klo 5. Sitten jaksaa taas matkoineen 11h työpäivän.

Onko elämässäsi sisältöä? Nukut ja käyt töissä.

Vierailija
33/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8h yöuni on mulle minimi. Jos vähemmän nukun en jaksa mennä töihin.

Vierailija
34/42 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastan nukkua <3 Se pitää minut hyvällä tuulella, kehoni ja mieleni voi hyvin, jaksan tehdä asioita, en kiukuttele, plus rakastan nukkumista, sanoinko jo <3

35/42 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko nukkua...työ alkaa päivisin klo 11...kävelen työssä paljon....illlla kotona teen vielä reippaan kävelylenkin n 8 km....sitten sauna tai suihku..valvon puolelle öin ja herään aamulla 8--9 aikaan

Vierailija
36/42 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toipilaana unen tarve on normaalia suurempi. Ennen riitti 7-7,5 h. Nyt nukun 8,5-10 h yössä. Päiväunista sentään olen päässyt eroon. Teen lyhyttä työviikkoa, työ ei ole fyysistä, mutta väsyn päivän aikana kovasti, siksi pitkät yöunet.

Vierailija
37/42 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska univelka ei ole todellinen asia. Lyhyiden yöunien huonoja terveysvaikutusta ei pysty nollaamaan nukkumalla viikonloppuisin pitkään.

Vierailija
38/42 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun työviikon viitenä päivänä yhteensä noin 40 h ja viikonloppuna ehkä 18h. Alle 8 tuntia työviikolla ihan käsittättömän vähän, alle kaksi tuntia yössä. Miksi ihmeessä kiusaisin itseäni noin vähillä unilla?

Vierailija
39/42 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsen 7,5-8 h unta ollakseni virkeä.

Vierailija
40/42 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette onnekkaita, joilla onnistuu noin pitkien unien nukkuminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi