Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottajan syömisten arvostelu

Vierailija
10.02.2014 |

Saako odottajan syömisiä arvostella? Työkaverini odottaa ensimmäistä, ennen otti kahvitauolla herkkuja todella harvoin, ei edes joka kuukausi. (Meillä on pullaa tarjolla jokapäivä.) Nyt raskauden myötä on ns. löysännyt ja ottaa usein iltapäivisin pullan. Sokerit hänellä on kunnossa, ei ole raja-arvoja lähelläkään, mutta silti osa työkavereista arvostelee ja toisinaan huomauttelee hänelle herkuista. Itse en arvostele, eiköhän hän itse parhaiten omat syömisensä tiedä, mutta mietin vaan onko tämä arvostelu kovinkin yleistä? Mulla ei ole lapsia, joten ei ole kokemusta, itse en kyllä haluaisi että kukaan syömisiäni kyttäisi...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako yleensäkään aikuisen ihmisen syömisiä arvostella?

Ihan sama onko raskaana vai ei niin ei kai se nyt työkaverille kuulu syökö toinen pullaa vai ei.

Jos nyt jokainen vain keskittyisi siihen omaan pullan puputukseen.

Taitaa olla liian vähän töitä jos ehtii olla kahvihuoneessa pullapoliisina ;)

Vierailija
2/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen ei muuta teekkään raskaana kuin herkuttele. Ikinä en ole nähnyt ilman sipsipussia. Oman arvioni mukaan syö varmaan 3-5 sipsipussia viikossa ja joka kauppareissulla tarttuu karkkipussi tai suklaalevy mukaan. Sanoikin nyt nauttivansa raskausajasta,kun kellään ei ole mitään sanomista asian suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, eipä yhtään kenenkään syömisiä tarvitsisi arvostella...  Täälläkin tyyli on jotenkin muuttunut tämän yhden raskauden myötä. Voi tosin olla että nämä henkilöt on ennenkin arvostellut, ei vaan ääneen niin että itse olisin sattunut kuulemaan. Odottaja heittää kyllä vitsinä jotain takaisin kommentteihin, mutta ilme näyttää vähän siltä ettei arvostelut hyvältä tunnu. Itse ainakin suorastaan loukkaantuisin vastavassa tilanteessa. -ap

Vierailija
4/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI:ni oli ennen raskautta 18,5 ja nyt la:n häämöttäessä painan jotain 63kg, olen 166cm pitkä. Olen surutta herkutellut, miten mieli tekee ja yllätyksekseni saanut hörähteleviä kommentteja kollegoilta ("ei ihme että se maha kasvaa..."). En jaksa kuitenkaan moisista kommenteista välittää, koska vaaka näyttää, että isompaankin herkutteluun olisi varaa.

Mutta ilmeisesti raskaana olevan valinnat kuuluvat kaikille.

Vierailija
6/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse puolivälissä raskautta, ja kiloja on tullut 0. Minä en pysty syömään herkkuja, koska tuntuu inhottavalta antaa sikiölle ravinnoksi moskaa! Olen sanonut miehelleni, että antaa suklaata minulle vasta sitten kun olen pitänyt huolen päivittäisistä vitamiineista, en nimittäin syö vitamiinivalmisteita.

Vierailija
7/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kommentointi kerro aina eniten kommentoijasta itsestään.

Toisten ihmisten ruokavalioiden ym taustalla on niin monenlaisia syitä että en koskaan lähtisi kommentoimaan mikäli mielipidettäni ei suoraan kysytä. 

Omassa elämässä on tarpeeksi ohjelmaa minulle.

Vierailija
8/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin otti päähän, kun joku arvosteli syömisiäni. Otin lasin limua ja heti anoppi valitti, että nyt tulee sokerivauva.

Vierailija
9/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko syömisten arvostelu yleistä, mutta minulle ainakin on "suotu pitkiä katseita" välillä. En edes ole syönyt erityisen huonosti, mutta juuri töissä katsotaan pitkään jos lisään hieman tulisempaa maustetta, otan kakkua, en napsi salaatista pois yhtä oliivia ja fetajuuston palaa tms. Todella ärsyttävää. Mun mielestä raskaus ei ole mikään syy alkaa kyttäämään toisten syömisiä, jokainen syö niinkuin itse parhaaksi näkee.

Vierailija
10/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut arvostelevat kahvinjuontia, vaikka saa sitä pienen määrän juoda kyllä ihan raskausajan ravitsemussuositustenkin mukaan päivittäin jos pakki kestää. Sitten joillain on sellaisia ihme käsityksiä joista ei oikein tiedä mihin ne perustuvat (eivät ainakaan nykysuosituksiin). Toiset syyllistävät siitä jos (kun) en käytä kaiken maailman luontaistuotteita (niitähän ei tosiaan edes suositella käytettäväksi kun tietoa niiden todellisista vaikutuksista ei ole), jotkut luulevat että lihasta pitäisi luopua, jotkut että lihaa pitäisi mättää kaksin käsin, jotkut olettavat että kaikki missä on vähänkään kolesterolia, on pannassa...

Olin alipainoinen ennen raskautta joten painoa on saanut tulla ja on tullut ihan hyvin. En ole mässännyt herkuilla mutten ollut millään tiukallakaan linjalla. Tuntuu että enimmäkseen vanhat ihmiset kyyläävät ja arvostelevat ja kertovat totuuksina asioita joista eivät mitään tiedä (suositukset muuttuvat, ennenhän pikkulapsille suositeltiin maksaa ja paljon, nykyisin nimenomaan ei saisi ollenkaan pienille lapsille antaa jne..)

Vierailija
11/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana ja satuin tuomaan miehelleni salmiakkipussin kaupasta. Heitin miehelleni, että kohtuudella koska hänellä korkeahko verenpaine. Kälyni tästä minulle, että kuinka minä voin syödä salmiakkia raskaana ollessani. En siis pidä edes salmiakista ja toisekseen eihän sitä edes ole kielletty. Kälyni on myös raskaana ja juo jopa alkoholia. Että kannatti taas arvostella muita.

Vierailija
12/12 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raskaana ja satuin tuomaan miehelleni salmiakkipussin kaupasta. Heitin miehelleni, että kohtuudella koska hänellä korkeahko verenpaine. Kälyni tästä minulle, että kuinka minä voin syödä salmiakkia raskaana ollessani. En siis pidä edes salmiakista ja toisekseen eihän sitä edes ole kielletty. Kälyni on myös raskaana ja juo jopa alkoholia. Että kannatti taas arvostella muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi