Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Useamman lapsen äidit.

Vierailija
10.02.2014 |

Mikä sinut yllätti lapsiperhearjessa? Oikeasti yllätti, mihin et osannut varautua ennen lapsia vaikka yritit.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, ei mulla ollut ennakkoajatuksia. Nimimerkillä "tämmöstä tää nyt on"

Vierailija
2/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kahden lapsen kokemuksella, että kolmaskin olisi jotenkin samanlainen: tottelevainen, hyväkäytöksinen, ongelmaton. No ei ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta on, ei mikään yllättänyt arjessa. En ole myöskään koskaan kokenut lapsiperheen arkea millään tapaa raskaaksi. 

Vierailija
4/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:54"]

Luulin kahden lapsen kokemuksella, että kolmaskin olisi jotenkin samanlainen: tottelevainen, hyväkäytöksinen, ongelmaton. No ei ole!

[/quote]

Ai teillekin kävi noin... =) Meidän kolmonen on melkonen tapaus myös! Huh...

Vierailija
5/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä yllätti arjen helppous. Olin jo muiden ihmisten tarinoiden perusteella valmistautunut armottomaan valvomiseen, oman ajan täydelliseen puuttumiseen, ihmissuhteiden katkeamiseen ja kotiin muumioitumiseen.. Sitten sainkin ns "helpon" lapsen. Nukkuu kuin unelma, ei juuri itke tai kiukuttele, ei järkyty jos vaikka nappaa autoon ja lähtee kaverille kahville tai kaupunkiin, ei vierasta (helppo jättää hoitoon) jne. Iloinen yllätys :) Mutta voihan se olla että seuraavien lasten kohdalla käy toisin ja sitten se onkin vielä kauheampaa kun nyt oletan että kaikki lapset on tällaisia :/

Vierailija
6/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yllätyksiä, kun ei ollut odotuksiakaan. yllätys oli se, että ekasta raskaudesta tuli kaksoset. olis ollut kiva harjoitella yhdellä kerrallaan.

Vierailija
7/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:58"]

Lähinnä yllätti arjen helppous. Olin jo muiden ihmisten tarinoiden perusteella valmistautunut armottomaan valvomiseen, oman ajan täydelliseen puuttumiseen, ihmissuhteiden katkeamiseen ja kotiin muumioitumiseen.. Sitten sainkin ns "helpon" lapsen. Nukkuu kuin unelma, ei juuri itke tai kiukuttele, ei järkyty jos vaikka nappaa autoon ja lähtee kaverille kahville tai kaupunkiin, ei vierasta (helppo jättää hoitoon) jne. Iloinen yllätys :) Mutta voihan se olla että seuraavien lasten kohdalla käy toisin ja sitten se onkin vielä kauheampaa kun nyt oletan että kaikki lapset on tällaisia :/

[/quote]

Ai oho, kyse olikin useamman lapsen äideistä. Mulla vaan yksi

Vierailija
8/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymykseen. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat syntyneet vajaan kahden vuoden ikäerolla. Kuopus oli tosi pätkäuninen, ja esikoinen lopetti päiväunet parivuotiaana. Voinet kuvitella, että kun yöllä heräilet tunnin välein, etkä päivälläkään saa hetkenkään lepoa uhmaikäisen ja vauvan kanssa, niin se syö jaksamista. Tavallaan tietysti "tiesin", että noin voi käydä, mutta silti sen uupumuksen ymmärtää vasta todella silloin, kun sen itse kokee.

Onneksi siitä on nyt jo yksitoista vuotta aikaa, nyt on sitten taas toiset murheet...

Vierailija
9/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys ehkä se, että kun on eri ikäisiä lapsia ja heitä yksin huoltaa, niin pitäisi revetä kaikkeen. Läksyt, soittoharrastukset, treenien kotiläksyt, kuljetukset.. Toisaalta pikkulapsiarki, ulkoilut, nukuttamiset, leikkiminen.

Työtä on paljon!

Vierailija
10/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää.. Siis että yhtään ei helpota vaan koko ajan kiristyy.. Turnausmatkat, orkesteriesiintymiset.. Näihin tehtävä talkoo ja kun yhtä huoltaa, niin mihin ne muut laitetaan??? Isä ei siis osallistu.

Vierailija
11/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tasan sama, kuin vastaajilla 3 ja 5. Jos meidän kuopus olis ollu esikoinen, se olis ainoa lapsi.

Vierailija
12/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:19"]

10 lisää.. Siis että yhtään ei helpota vaan koko ajan kiristyy.. Turnausmatkat, orkesteriesiintymiset.. Näihin tehtävä talkoo ja kun yhtä huoltaa, niin mihin ne muut laitetaan??? Isä ei siis osallistu.

[/quote]

Voi mälsä :( . En siis osaa mitenkään neuvoa, kommentoin vain tsempatakseni! Ihana ihminen olet, lapsille jaksat järkätä harrastuksia ja muuta, vaikka yksin joudut kaiken hoitamaan. Toivottavasti joskus on esim. isovanhemmista tai tuttavaperheistä apua. Voimia!

Vierailija
13/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että puoliso muuttuu täydelliseksi k...pääksi, ei osallistu mitenkään lasten hoitoon pelkästään sen takia että minä en vaan pääsisi vapaalle. Koska jos nauttisin lapsettomasta ajastani, Haluaisin varmasti toistekki vapaata ja silloin mies joutuisi taas katsomaan lapsia. Ja joo..uskomatonta mutta totta, yhteistuumin ne on tehty. Tähän en osannut varautua.

Vierailija
14/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osanut varautua siihen, että mies ei vain ole yhtä vahva kuin minä. Ihan hyvä isä kuitenkin. 

Vierailija
15/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:58"]

[/quote]

Kysymys oli osotettu useamman lapsen vanhemmalle, jolla on kokemusta muustakin kuin yhdestä VAUVASTA.

Vierailija
16/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin siitä, että haluan lapsia aina vaan lisää... Kun esikoinen syntyi, ajattelin, että meille riittää yksi. Parin vuoden kuluttua ajateltiin ihan järjellä, että poika tarvitsee kaverin. Siitä Se sitten lähti, hurahdin äitiyteen ja krooninen vauvakuume iski. Sivussa toki opiskelin ja työssä käyvä suurperheen äiti olen. Tuntuu, että elämän tarkoitus on tässä. Rakastaa tätä laumaa <3

Vierailija
17/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:58"]

[/quote]

Kysymys oli osotettu useamman lapsen vanhemmalle, jolla on kokemusta muustakin kuin yhdestä VAUVASTA.

[/quote]

Et vissiin lukenut koko ketjua.

Vierailija
18/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu on yli 2 lapsen äidillä.

Vierailija
19/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu on viiden lapsen äidillä, eli mulla

Vierailija
20/22 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätti ainoastaan se, miten tälläi vanhempana on helpompi valvoa.

Neljäs kun tuli meille 41-vuotiaana. Muuten olen aina tiennyt haluavani lapsia ja niitä olen onnekseni saanut. Tiesin kyllä millaista se lasten kanssa on, kun olen itsekin suuresta perheestä.