Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos anoppini vielä kerran sanoo "miks sä et lopeta sitä firmaa"...

Vierailija
10.02.2014 |

niin mä oikeasti hermostun ja loukkaannun. 

Ala on sellainen, ettei se hirveän usein tuota diilejä, mutta KUN niitä tulee on ne todella rahakkaita. Eli vaatii riskinottoa ja uskoa omaan osaamiseen. 

Anoppini taas on ylläripylläri sairaanhoitaja, joka oli kotiäitinä suurimman osan työelämästään. Ja hänen mielestään mun nyt ei ainakaan pitäisi tärvätä aikaani johonkin niinkin turhaan kuin oman firman pyörittämiseen. 

En tiedä miksi tämä tilanne ärsyttää mua, se vaan on ruvennut oikeasti loukkaamaan kun jatkuvasti ihmetellään ja arvostellaan omia valintoja. Ennen en välittänyt yhtään. 

Huoh. Tulipa tästäkin tyhjänpäiväinen valitus.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini leikkeli aina lehdestä ilmoituksia ja aina kun menin sinne ehdotteli sitä ja tätä työnantajaa.

Ja kun luin tenttiin tms. aina huomautti, ettei vaan hänen Kauppiksessa opiskeleva tyttärensä noin kauaa tarvitse lukuaikaa.

No nyt se tytär on elämäntapatyötön, opinnot jäi kesken ja anopin firma meni konkkaan.

Minä olen valmistumisen jälkeen tahkonnut sikana rahaa...

Vierailija
2/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä et lopeta sitä firmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:56"]

[/quote]

Koska sillä tienaa niin hyvin. 

ap

Vierailija
4/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tajua mitä merkitystä anoppisi ammatilla on tuohon asiaan? Olis sitten vaikka lannanluojana.

Muutenkin meni pointti hieman ohi.

Vierailija
5/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:57"]

[/quote]

ap

[/quote]

Lisään vielä että tykkään siitä työstä. 

ap

Vierailija
6/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämistä ei tunnu ymmärtävän kuin toiset yrittäjät, tämän olen saanut itsekin kokea. On se duuni ihanaa, mutta on se vaativaakin. Sitten kun tulee näitä "te yrittäjät vaan huijaatte työntekijöitä ja asiakkaita ja jätätte veronnekin maksamatta" niin kilahtaa itse kullakin. Ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten paljon kuluja yrityksestä on, miten hemmetisti verottaja vie joka välistä, ja miten perhanan kalliita ne työntekijät on - vaikka toki elintärkeitä yrityksen toiminnalle. Oikeasti en edes tiedä, miten voisin kiertää veroja. Joku Nokia siinä ehkä onnistuu, mutta ei pk-yritykset. 

Joten ymmärrän tuskasi. Jätä anoppi omaan arvoonsa. Jollain hoitsulla nyt on ikänsä varma työnsaanti, miten se voisi edes ymmärtää yrittäjän realiteetteja?

Vierailija
7/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sä loukkaanut siitä, että joku kerta toisensa jälkeen dissaa sua ja sun osaamista. Anoppikin loukkaantuisi, jos alkaisit puhumaan aliarvioivasti sairaanhoitajista ja mollaisit aina kuina sellaiseen ammattiin pääsee vain parin vuoden kouluilla, joutuu toisten paskoja pesemään ja vielä huonolla palkalla. Eihän ne muuta teekään kuin juorua kahvihuoneessa ja käy röökillä. Ihan turhaa porukkaa.

Vierailija
8/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kahdeksan vuotta freelance-töitä kotoa käsin täyttä työviikkoa. Anoppini ihmettelee, miksi en ennätä harvadoia lehtiä saman tien kuin niitä puista tippuu, tehdä lumitöitä, leikata ruohoa, leipoa suvun jäsenten juhliin, jutella hänen kanssaan puhelimessa tms. kun kerran olen VAIN kotona. Ensin minua huvitti, sitten ärsytti. Tulee tunne, että hän ei arvosta työtäni, vaikka todellisuudessa kyse  on siitä, että hänen on mahdoton ymmärtää oikeasti sitä, että joku voi tehdä ihan oikeaa työtä kotoa käsin. Näin siitä huolimatta, että työni tulokset ovat näkyviä.

Vierailija
9/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:58"]

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

Oletko sannut tämän anopillesi?Ja sen että tuo kyseleminen on loukkaavaa?

Vierailija
10/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:58"]

[/quote]

ap

[/quote]

ap

[/quote]

Oletko sannut tämän anopillesi?Ja sen että tuo kyseleminen on loukkaavaa?

[/quote]

Olen sanonut että tykkään työstäni, mutten sitä, että hänen kommenttinsa ovat loukkaavia. Taidan tehdä sen ensi kerralla. 

ap

Vierailija
11/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopin mielestä firman lopettaminen olisi järkevää? Oletko sanonut, että tykkäät työstäsi ja firma on kannattava? Mikä on hänen vastineensa asiaan?

Vierailija
12/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:20"]

Miksi anopin mielestä firman lopettaminen olisi järkevää? Oletko sanonut, että tykkäät työstäsi ja firma on kannattava? Mikä on hänen vastineensa asiaan?

[/quote]

No kun se vie minulta aikaa. Eli en voikaan vaan hoitaa kotia ja lapsia kuten ilmeisesti olisi sopivaa vaan tärvään aikaani työntekoon. Ja vieläpä sellaiseen, joka ei aina tuota samanlaista kuukausittaista palkkakuittia vaan ehkä esim. vaan kerran vuodessa nostettavia osinkoja. 

ap

Vierailija
13/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut juuri samantyyppinen ongelma. Olin pitkään opiskeleva kotiäiti ja asia kyllä keskustelutti appivanhempia. "Kyllä se sinä jaksat opiskella"...ja pohdittiin ja kyseltiin töihin pääsystäni joka oli hiukan haasteellista pitkän opiskelu- ja kotiäitiputken takia. Asia otettiin jatkuvasti puheeksi ja kyseltiin, olenko saanut keikkoja jne.  Oikeastaan suurin painajaiseni opiskelujen lopulla oli, mitä he sanovat, jos jään työttömäksi. No onneksi niin ei käynyt. Anoppi oli tässä asiassa eniten äänessä, vaikka on nykykäsityksen mukaan kouluttamaton. Ennen vanhaan töitä vaan riitti tekevälle ilman koulutustakin ja tietenkin arvostan hänen ammattitaitoaan (ja olen monesti hyötynytkin siitä).

Minusta minun työllistymiseni ja opiskeluni oli sillä tavalla henkilökohtainen asia, että mieluummin olisin ne itse ottanut puheeksi, ilman kiusallista utelua.

Vierailija
14/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa ap:n firmaan tuntematta lainkaan asiaa. Jos anopin mielestä firman tulot ei ole oikeassa suhteessa siihen panostetun työmäärän kanssa ja tulevaisuus on hyvin epävarmaa, niin ei hän välttämättä ihan väärässäkään ole.

Vierailija
15/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

plääh. Isovanhemmillani oli voimakkaita näkemyksiä siitä miten jälkeläistensä pitäisi toimia. Yksi kommentti mummoltani tuli kun opiskelin ihan muuta alaa silloin, että eikö kannattaisi ruveta sairaanhoitajaksi kun niille olisi töitä. Tuntui ettei heillä muutenkaan ollut kauheasti kiinnostusta sen suhteen, mikä minua oikeasti kiinnosti (tai mikä olisi minulle sopivaa, hoiva-ammattiin ei musta olisi), tyrkyttivät omia näkemyksiään.

Vierailija
16/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 18:24"]

plääh. Isovanhemmillani oli voimakkaita näkemyksiä siitä miten jälkeläistensä pitäisi toimia. Yksi kommentti mummoltani tuli kun opiskelin ihan muuta alaa silloin, että eikö kannattaisi ruveta sairaanhoitajaksi kun niille olisi töitä. Tuntui ettei heillä muutenkaan ollut kauheasti kiinnostusta sen suhteen, mikä minua oikeasti kiinnosti (tai mikä olisi minulle sopivaa, hoiva-ammattiin ei musta olisi), tyrkyttivät omia näkemyksiään.

[/quote]

Kyllähän se työllistyminen kannattaa kuitenkin ottaa huomioon! Mitä järkeä käyttää vuosikausia opiskellen tutkintoa, jolla ei saa töitä?

Vierailija
17/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 20:59"]

[/quote]

Kyllähän se työllistyminen kannattaa kuitenkin ottaa huomioon! Mitä järkeä käyttää vuosikausia opiskellen tutkintoa, jolla ei saa töitä?

[/quote]

Vanhempien sukupolvien käsitys työllistävistä aloista on usein a i k a  vanhentunut.

Vierailija
18/19 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 20:59"]

[/quote]

[/quote]

Vanhempien sukupolvien käsitys työllistävistä aloista on usein a i k a  vanhentunut.

[/quote]

Isommissa kaupungeissa sairaanhoitajat saavat valita, mihin haluavat töihin...

Vierailija
19/19 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se anoppi vaikka tarkoittaa hyvää? Jos sä olet vaikka valittanut väsymystä tai ajanpuutetta tai rahapulaa sille, ja kun sillä ei ole kompetenssia neuvoa sua siinä firman pidossa niin neuvoo sillä ainoalla tavalla mitä osaa eli kehottaa sanoutumaan irti koko roskasta.

Sama juttu tolla nro 16:lla. Tuskin se mummosi pahaa tarkotti, hän ei vaan ymmärtänyt että sä opiskelit jotain mitä "sä palavasti halusit" etkä vain varmaa ammattia. Heidän nuoria ollessaan asiat oli varmaan aika lailla toisin ja varman ammatin saaminen olis pelastanut monelta kurjalta asialta. Aikana ennen työttömyyskorvauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi