influenssa?
Vanhempi tyttö oksensi eilen,sitten nousi korkea kuume..oli jo pirteämpi lääkkeen saamisen jälkeen. Tänään kuuma kuin kekäle ( ei antanut mitata kuumetta ) nuhaa ja kova yskä. Panadol helpottaa,ei syö. Juo vain. Itselläni särki eilen jalkoja, aamulla särki pää ja kamala yskä. Parissa tunnissa kuume nousi 38.1 ( korvamittari ) lääkkeestä huolimatta. Ruoka ei maistu,välillä jo oksettikin. Unta en saa,makaan olohuoneen sohvalla ja yskin. Voiko olla influenssaa?
Kommentit (7)
Niin taitaa olla,ei normi nuhakuumeessa tule näin kipeäksi. En edes saa nukuttua,yhtäaikaa olen tulessa ja paleltaa. Huh mikä tauti :(
Oireiden ja ajankohdan perusteella voi olla, ja varmaan onkin.
Minä olen juuri toipumassa influenssasta ja samoja oireita, sain lopulta yskästä jonkin venähdyksen kylkeen, tai sitten kylkiluu katkes. Vihloo ja pistää niin saakelisti! Sekainen maha ja huono olo tulivat vasta kun näytti että muu tauti on jo menossa ohi. Niin ja minä olen raskaana ja olin ottanut rokotuksen. Jouduin viettämään yhden päivän ja yön tämän takia sairaalassa tipassa. Kauhea tauti!
Täällä 29 v nainen kirjoittelee. Oireet alkoivat illalla: ensin palelti ja yläkropan lihaksia särki ja tuntui olo kipeältä, alkoi päänsärky - mittasin 37,3. Otin panadol 1g päänsärkyyn. Sitten tuntui, et tulee flunssainen olo, muttei vielä nuhaa mutta sellainen olo et limakalvot ja imusolmukkeet jo reakoi "kohta alkaa yskä -fiilis". Tuli hieman parempi olo päänsärky ohi mutta kun yritin mennä nukkumaan alkoivat vatsaoireet. Järkyttävä vatsan ruplatus (äänet) ja äsken lensi ensimmäinen ripuli. Pahoinvointia ja järkkyjä ilmavaivoja on. Sanko on vierelläni sängyssä - vielä ei ole tullut oksennusta. Onkohan tämä nyt influessaa? Kuumetta ei toistaiseksi ole (panadol otettu 7 tuntia sitten). Olen saanut rokotteen vuonna 2009, mutta en sen jälkeen.
Onko vatsaoireet merkki vakavammasta muodosta? Olen vähän paniikissa, kun mulla on astma ja se on ollut alku vuoden huonossa tasapainossa.
Meillä miehellä jatkunut neljättä päivää vatsakivut, kahtena viimeisenä päivänä oksentanut ja ripuloinut. Itse olen lapsen kanssa räkätaudissa, kuumetta ei ole kummallekkaan tullut vaikka nenät vuotaneet jo alkuviikosta.
Mitäs tautia tämä sitten on?!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 03:58"]
Meillä miehellä jatkunut neljättä päivää vatsakivut, kahtena viimeisenä päivänä oksentanut ja ripuloinut. Itse olen lapsen kanssa räkätaudissa, kuumetta ei ole kummallekkaan tullut vaikka nenät vuotaneet jo alkuviikosta.
Mitäs tautia tämä sitten on?!
[/quote]
Teillä kahdella oireet viittaa ihan normaaliin flunssaan eli ns. nuhakuumeeseen. Vatsakipuihin en uskalla ottaa kantaa, niiden kanssa kannattanee suunnata lääkäriin.
Voi olla, tämäntalviseen influenssaan kuuluu pahoinvointi/ripuli ja piiiiiiiiiiiiitkään kestävä korkea kuume sekä tosiaan kamala yskä.