Entä jos ei vaan selviä yhdestäkään työhaastattelusta?
Jos on liian pönttö ettei osaa vetää sitä showta. Sitten jää vaan loppuelämäksi itkemään,? En minä tajua, kun pitää tehdä itsestään myyvä mutta ri saa olis kukaan itsevarma koska epäuskottava. En ymmärrä. Miks pitää olla sellanen teatteri, en minä ikinä osa.
Kommentit (10)
Pitää hakea töihin, joihin ei ole avointa hakua. Eli ota itse yhteyttä yrityksiin. Kysele kavereilta. Siten ei ole kilpailua.
Jaa, itse laitoin kännissä n. Aamu 4 tienoilla hakemuksen yhteen firmaan, hakemus oli kirjoitettu raatorehelliseen tyyliin ilman mitään suodattimia.
Puhelin soi 11 aikoihin aamulla, ja pyysivät heti haastatteluun.
Menin haastatteluun hirveessä kanuunassa, silmät helvetin punasina, ja vastailin rehellisesti kysymyksiin yms.
Sain paikan, ja lähdin juhlistamaan asiaa kaljan äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten työstä selviytyisit?
No eihän se sentään kaikilla aloilla ole jatkuvaa esiintymistä ja kiillottelua. Joillain on mutta ei kaikilla. Silti haastattelut on melkein kaikkialla ihan eri planeetalta kuin millainen työssä tarvitsee olla. Kolmosen mainitsemia järjellä suhtautuvia työnantajia on melko vähän. Täytyy olla valmiiksi jo stara, 30-vuotiaana 40 vuotta työuraa takana jne.
No, et selviä tai selviät. Käy kokeilemassa.
Nyt ei mielikuvitus riitä, mitä tässä yritetään sanoa 'En minä tajua, kun pitää tehdä itsestään myyvä mutta ri saa olis kukaan itsevarma koska epäuskottava. '
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei mielikuvitus riitä, mitä tässä yritetään sanoa 'En minä tajua, kun pitää tehdä itsestään myyvä mutta ri saa olis kukaan itsevarma koska epäuskottava. '
No se että mikään ei kelpaa. Sanoo että olen paras ja täydellinen, niin ei pääse koska kehuu itseään liikaa, ja eihän itseään saa pitää hyvänä koska se on epäilyttävää. Toisaalta jos sanoo että on hankkinut hyvät pohjatiedot ja myöntää tarvitsevansa lopullista kehittymistä työelämässä, niin huhhuh, kauhea tyyppi kun kehtaa tulla työpaikoille vajaataitoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten työstä selviytyisit?
No eihän se sentään kaikilla aloilla ole jatkuvaa esiintymistä ja kiillottelua. Joillain on mutta ei kaikilla. Silti haastattelut on melkein kaikkialla ihan eri planeetalta kuin millainen työssä tarvitsee olla. Kolmosen mainitsemia järjellä suhtautuvia työnantajia on melko vähän. Täytyy olla valmiiksi jo stara, 30-vuotiaana 40 vuotta työuraa takana jne.
Komppaan.
Jaa, en tiedä. Mutta kerro, miten siitä selviää, kun ei pääse ensimmäiseenkään työhaastatteluun?
Up