Mistä saatte voimaa syksyllä ja talvella?
Mitä tekemistä sitä keksisi syksyksi/talveksi.
Kotona on kivaa (lukeminen, käsityöt, elokuvat ym), mutta kaipaan sitä että on myös tekemistä kodin ulkopuolella.
Kesällä on niin kivaa olla ulkona kun on lämmintä ja valoisaa. On vaikka mitä puuhaa.
Nytkin koitan välillä pakottaa itseni ulos, mutta en saa siitä samalla tavalla hyvää oloa kun on pimeää, synkkää ja masentavaa.
Korona aikana ei tee mieli käydä salilla, kauppakeskuksissa ym.
Asun pääkaupunkiseudulla, joten talvisin täällä ei ole edes lunta tuomassa valoa.
Mistä kodin ulkopuolisista jutuista saatte hyvää mieltä?
Kommentit (10)
Nyt korona-aikaan on huono kertoa, mutta yksi aivan ihana juttu marraskuun tai joulukuun pimeydessä on mennä johonkin kodikkaaseen kahvilaan, tilata sieltä kuuman juoman ja katsella ihmisiä jouluostoksilla. Siinä on jotain ihanan tunnelmaista, kun itse juo lämmintä juomaa ja istuu paikallaan rauhassa, kun muut hyörivät ostoksilla.
Joo, hulluilla on halvat huvit.
Kahvila on hyvä idea, ehkäpä sen voi toteuttaa ensi vuonna :)
Arkisin en ehdi ulkoilemaan valoisan aikaan.
Ap
Calvados, ilmakuivattu salami ja laatusikarit sopivasti yhdistettyinä.
M 45
Aina ei huvittaisi, mutta lenkkeily ja pyöräily antavat virtaa ja voimaa. Nastarenkailla pyöräilen töihin talvellakin, mun töissä ei ole etätyömahdollisuutta. Samoin Icebugin kengillä voi lenkkeillä liukkailla keleilläkin.
Kun liikkeelle pääsee, niin on kiva olo ulkona oleilun ja liikunnan jälkeen. Vaikka joskus pitääkin itseään patistaa;)
Liikunta, vaikka monesti ei huvittaisi lähteä, mutta kotiin tultua tulee hyvä olo. Sauna ja avanto toimii myös
Vierailija kirjoitti:
Aina ei huvittaisi, mutta lenkkeily ja pyöräily antavat virtaa ja voimaa. Nastarenkailla pyöräilen töihin talvellakin, mun töissä ei ole etätyömahdollisuutta. Samoin Icebugin kengillä voi lenkkeillä liukkailla keleilläkin.
Kun liikkeelle pääsee, niin on kiva olo ulkona oleilun ja liikunnan jälkeen. Vaikka joskus pitääkin itseään patistaa;)
Yritän myös liikkua valoisaan aikaan. Mutta jos liikun pimeään aikaan, niin teen sen just sen vuoksi, että se tuo kuitenkin hyvää oloa. Huolimatta tuosta, että pimeys saa minut nuupahtaneeksi.
Syksy on hankala, varsinkin jos sattuu sateinen syksy. Silloin tulee neulottua paljon esim äänikirjaa kuunnellen, jos ei ulkoilla oikein voi. Jos taas sattuu sateeton sää, on ulkoilu mukavaa ja ulkoilun jälkeen maistuu glögi. Talvi taas on kiva, jos pakkasta ei ole liikaa, on valoisamman tuntuista kuin loppusyksyllä (edellyttäen tietysti, että on lunta). Tällöinkin tulee neulottua, ulkoitua ja hiihdettyä ja juotua glögiä. Glögi on siis minulle enimmäkseen talvijuoma, ei joulujuoma.
Ulkoilen päiväsaikaan kun on valoisaa. Aiemmassa elämässä ennen etätyötä kun on joutunut kulkemaan toimistolle ja takaisin kotiin pilkkopimeässä - tällainen valoisuuden hyödyntäminen on puhdasta luksusta.