Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mulla menee aina sukset ristiin ihmisten kanssa? :(

Vierailija
29.10.2020 |

Tuntuu, että minä en vaan tule kovin monien ihmisten kanssa toimeen. Minulla on tietyt läheiset ystävät, joiden kanssa ollaankin sitten sydänystäviä. Mutta vaikka tekisin mitä, niin vaikuttaa siltä, että suurimman osan kanssa ei vaan hommat suju.

Olen vähän sellainen hajamielinen tyyppi, unohtelen muita asioita, kun mielenkiinto kohdistuu johonkin asiaan. Ystävällinen, mutta pidän kuitenkin omat rajat enkä hyväksy, että ylitseni yritetään kävellä. Minua on aikoinaan kiusattu koulussa ja pidän nykyisin puoleni, että en enää joutuisi alakynteen. Ystäväni tietävät nämä asiat ja hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.

Muttamutta. Sitten monet muut. Yritin mennä mukaan uuteen harrastukseen ja lupauduin auttamaan yhdessä projektissa. Oli sekeä juttu, jonka otin tavoitteeksi tehdä ja muut lupasi antaa siihen tukea. No, monta kertaa kyselin sitten niitä apuja ja mielipiteitä toteuttamisessa jne. Minun piti siis tehdä suunnitelma ja muun ryhmän toteuttaa.

Muutama viikko ennen projektin loppua paljastui, että ei oltu löydetty vapaaehtoisia siihen itse toteuttamiseen. Projektin vetäjä hylkäsi suunnitelmani, ilmoitti, että suunnitelman tekeekin tämä toinen henkilö tässä ja minä saan hoitaa käytännön toteutuksen ja yrittää löytää tiimin, joka sen mun kanssa tekee. En suostunut, koska tiesin, että en saa sellaista tiimiä mistään kasaan. Lopulta jäin pois koko projektista, koska en saanut tehdä sitä, mistä oli ensin sovittu ja minulle tyrkytetty tehtävä olisi ollut liian vaikea. Nyt muut, sellaisetkin, jotka ei olleet tuossa projektissa mukana, suhtautuu minuun tuon harrastuksen piirissä ynseästi.

Ja nyt töissä. Oli sovittu, että tehdään yksi asia tietyllä tavalla. Olin valmistautunut sen mukaan. Sitten muut ilmoitti, että joo, me tehtiinkin se jo ja se, mitä sä teit ei ollutkaan meistä hyvä, joten me nyt tehtiin ja palautettiin se ilman sua.

Tuntuu, että tosi helposti minut pelataan ulos porukasta, jos en suostu siihen, että ylitseni kävellään ja tee muiden tahdon mukaan. Mutta jos sitten taas en pidä omaa päätäni, niin lisätyötä ja vaivaa siitä minulle kertyy.

Yritän olla kaikille aina iloinen ja ystävällinen. Silti saan helposti v-tuilua osakseni. Esim. yksi ihminen, jonka olen tuntenut jo vuosia (mutta ei olla kavereita, tuttuja vaan), marisi minulle eilen, että hänellä on edelleen yksi esine, jonka unohdin yli vuosi sitten, etkä vaan hae pois, vaikka olen laittanut viestiä (ööö, no en muista vuosi sitten lähetettyjä viestejä). Kun sanoin, että voin tulla joku päivä hakemaan, niin hän ilmoitti, että niin, voi koska tahansa jättää sen ulko-ovensa taakse, mistä voin sen noutaa.

Ja taatusti en lähde kenenkään ulko-oven taa norkoilemaan. Mikä siinä on, että en voi sitten soittaa ovikelloa ja antaa sen siinä, en minä sisälle ole tunkemassa. Oikein painotti sitä, että voit sitten heidän ulko-oven takaa hakea.

Muille on kuitenkin aina tosi ystävällinen. En keksi, mitä pahaa olen hänelle tehnyt?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kusipää. Siksi.

Vierailija
2/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo kiusaaminen jättänyt sinuun sen verran kovat jäljet, että olet hiukan "liian" puolustuskannalla koko ajan ja muut ottavat sen niin että olet hankala. Minulla sama vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kusipää. Siksi.

Miten? Jos en suostu, että ylitseni kävellään vai? Miten minun sitten pitäisi käyttäytyä - olla kaikille vaan jeesjees, teen kuten sanotte ja sitten harmitella kotona, kun en taaskaan osannut sanoa ei?

Tuntuu, että näen tosi hyvin ihmisten läpi. Ne, joita monet pitää ns hyvinä tyyppeinä voikin oikeasti olla selän takana ilkeitä. Ja just nämä ihmiset vaistoaa sen, että näen heidän lävitseen.

Vierailija
4/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo kiusaaminen jättänyt sinuun sen verran kovat jäljet, että olet hiukan "liian" puolustuskannalla koko ajan ja muut ottavat sen niin että olet hankala. Minulla sama vaiva.

En tiedä. Ainakin pidän ne omat rajat. On paljon rajattomia ihmisiä, jotka ei kunnioita toisten rajoja lainkaan. On paljon myös sellaisia suorittajia, jotka ei vaan kestä sitä, että toiset ei ole niin suorittamishenkisiä ja priorisoi muita asioita.

Esim just tämä ihminen, jonka oven takaa mun nyt pitäisi mennä kerjäläisenä hakemaan yksi tavara. Hänen lapset itkee ja parkuu aina, kun häneen törmää. Ja on sellaisia syrjäänvetäytyviä. Ja hän tiuskii näille lapsille. Mun lapset on eloisia, avoimia, hyväntuulisia useimmiten, juttelee reippaasti vieraammillekin aikuisille. Meillä on kotone rento ja leppoisa ilmapiiri. Ja ystävällisesti kohdellaan kaikkia.

Vierailija
5/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan jotenkin outo olo. Olen aina pitänyt itseäni hyvänä tyyppinä, sellaisena kaikkien kaverina.

Vierailija
6/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväni tietävät nämä asiat ja hyväksyvät minut sellaisena kuin olen." Ihanaa kun oot saanut hyviä ystäviä!

Vierailija
7/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kirjoituksestasi sinusta aika epämiellyttävän kuvan. Sellaisen äkäisen, muista piittaamattoman, minä ite tyypin, joka ei yksinkertaisesti osaa toimia ryhmässä tai luultavasti oikein muutenkaan. Jäärä on jäärä, ei kukaan sellaisen kanssa voi yhteistyötä tehdä. Jos sinun työtapasi ovat myös outoja tai liian hitaat, niin ei kukaan jaksa.

Ehkä siis on parempi pitää ne ystävät mitä on ja pärjätä muuten.

Vierailija
8/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ainakin pidän ne omat rajat. On paljon rajattomia ihmisiä, jotka ei kunnioita toisten rajoja lainkaan. On paljon myös sellaisia suorittajia, jotka ei vaan kestä sitä, että toiset ei ole niin suorittamishenkisiä ja priorisoi muita asioita.

Esim just tämä ihminen, jonka oven takaa mun nyt pitäisi mennä kerjäläisenä hakemaan yksi tavara. Hänen lapset itkee ja parkuu aina, kun häneen törmää. Ja on sellaisia syrjäänvetäytyviä. Ja hän tiuskii näille lapsille. Mun lapset on eloisia, avoimia, hyväntuulisia useimmiten, juttelee reippaasti vieraammillekin aikuisille. Meillä on kotone rento ja leppoisa ilmapiiri. Ja ystävällisesti kohdellaan kaikkia.

Tosi epäystävällisesti puhut ihmisistä. Itsesi korotat sitten muiden yläpuolelle, vaikka sinulla se ongelma tässä on.

Vierailija
9/9 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kusipää. Siksi.

Tämä.