Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon yksityisen lääkäriaseman yleislääkäri saa kuukaudessa palkkaa?

Vierailija
29.10.2020 |

Asiakkaan käyntimaksu on esim. 70e/20 min. Jos lääkärillä on esim.10 potilasta päivässä tekee se 700 e. 20 työpäivää kuukaudessa samalla tahdilla tekisi 14000e. Siitä pois verot. Onko tuo mahdollista ja mitä lääkärit joutuvat maksamaan lääkäriasemalle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisillä lääkäriasemilla ei yleensä ole lääkäreitä palkkalistoilla, eli eivät saa palkkaa. Ovat ammatinharjoittajia joko toiminimen tai yhtiön kautta ja saavat tilityksiä lääkäriasemalta vastaanottomäärien mukaan. Jokaisella lääkäriasemalla on oma laskentakaava.

Vierailija
2/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lääkäristä. Keskimäärin noin 10 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lääkäri kertoi, että parhaiten tienaa jos on virka julkisella puolella. Eli suurinpiirtein vastaanottomaksusta terveysasema vie puolet, ja siitä puolikkaasta on vielä itse maksettava veroja ja sotuja ymv. riippuen onko toiminimi tai yhtiö tai jotain muuta.

Vierailija
4/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Terveystalolla lääkärit ovat yrittäjiä ja jokaisella on oma hinnastonsa. Lääkärin bruttopalkka on silloin tietenkin palkkio x käyntimäärä - vastaanottohuoneen vuokra.

Vierailija
5/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut nyrkkisäännön, että yksityiseltä lääkäriasemalta erikoislääkäri saa tekemällä 50%päivää pk-seudulla saman palkan kuin tekemällä yleisellä puolella täyttä päivää.

Vierailija
6/6 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata maksaa palkkana kuin vähän. Laskuttavat oman yrityksen nimissä ja maksavat "palkan" pääomatuloina pienellä veroprosentilla. Varsinaista palkkaa kannattaa maksaa vain sen verran että ansiotuloprosentti ei nouse suuremmaksi kuin pääomatulojen. Luulisin, että tienaavat kyllä enemmän kuin tuon 14 000 / kk. Tai ainakin itse tienaan samalla periaatteella enemmän, olen rakennusinsinööri ja toimin rakennuttajakonsulttina. Hiukan ihmetyttää miksei sairaanhoitajat tee samoin kuin lääkärit sen sijaan, että valittavat huonosta palkastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän