Vauva 40+ vuotiaana?
Meillä on ennestään lapset 6v ja 14v. Olemme puhuneet vielä yhdestä. Itse täytän pian 41v, eli kiire tulisi. Jos enää edes raskautuisin. Olen terve ja normaalipainoinen.
Miten teillä on raskaudet menneet 40+ iässä? Kuinka nopeasti tulitte raskaaksi? Entä synnytykset? Miten jaksoitte vauvan kanssa valvomiset jne?
Kommentit (30)
Saihan tuksukin just lapsen, v
42v ylipainoinen (ex?)-alkkis/sekakäyttäjä.
Yli 45 v miehen siittiöt tuottavat enemmän mm skitsofreenikkolapsia. En suosittele
Jos mies on tarpeeksi nuori niin onnistuu. Mutta vanhan miehen kanssa en suosittele, koska häneltä pettää todennäköisesti terveys ja motivaatio vanhemmuuteen jo ennen lapsen teini-ikää.
Mä sain esikoisen 22-vuotiaana, nuoremmat 40- ja 42-vuotiaana, kaikki puolen vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta. Valvomista jaksaa huonommin kuin nuorena, muuten en ole huomannut eroa (negatiivisessa mielessä), plussaa etten stressaa ja oleviin epävarma enää kuin ekan kanssa.
Ei mieheni ole nuori, 44v. Mutta hän tykkää lapsista ihan hulluna ja jaksaa touhuta niiden kanssa aamusta iltaan. Hän sitä vauvaa haluaisi vielä minua enemmän. Häneltä ei motivaatio ainakaan ole loppumassa, ehkä itse mietin, miten jaksan yövalvomiset, kun ei ne 5-6v sitten helppoja olleet, vaan aika kamalia.
Ap
42 vuotiaana raskaaksi yhdestä kerrasta kun kumi unohtui, kesken 7+6
Olin 42v kun sain ainokaiseni, mies 44v. Puolitoistavuotta meni yritykseen. Raskaus oli helppo, lapsi terve ja helppo ja kumpikin on jaksanut vallan mainiosti. Lapsi on nyt 6v.
Jos kovasti haluatte, mikäs siinä. Itse kävisin kaikki seulonnat raskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei mieheni ole nuori, 44v. Mutta hän tykkää lapsista ihan hulluna ja jaksaa touhuta niiden kanssa aamusta iltaan. Hän sitä vauvaa haluaisi vielä minua enemmän. Häneltä ei motivaatio ainakaan ole loppumassa, ehkä itse mietin, miten jaksan yövalvomiset, kun ei ne 5-6v sitten helppoja olleet, vaan aika kamalia.
Ap
No siinä rajoilla on että onko liian vanha vai ei. Jos hän on todella motivoitunut niin ehdottomasti sitten vaan raskautta alulle ja heti.
42-vuuotiaana sain viiidennen lapsen, ikäeroa tuli 6 vuotta toiseksi nuorimpaan. Tulin helposti raskaaksi, odotusaika sujui hyvin ja olin töissä äitiysloman alkuun asti. Jouduin sektioon perätilan takia, mutta toivuin siitä nopeasti. Vauvalla oli koliikkia, mutta sekin aika sujui rutiinilla. Lapsi on nyt 18-vuotias. Ei mulla ole mitään negatiivista sanottavaa asiasta.
Valitettavasti en ymmärrä mutta jokainen tyylillään jos ei halua jo tuossa iässä elää vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
42 vuotiaana raskaaksi yhdestä kerrasta kun kumi unohtui, kesken 7+6
Pohjalla yksi keskenmeno ja yksi syntynyt terve lapsi.
Mitä seulontoja on tarjolla esim. 42- vuotiaalle odottajalle?
Nimin. viimeksi raskaana 25- vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en ymmärrä mutta jokainen tyylillään jos ei halua jo tuossa iässä elää vain itselleen.
Tämän kanssa juurikin itse kipuilen. Mies olis valmis alkamaan yrittämään vaikka heti.
Ap
Oletko mies vai nainen? Vai muunsukupuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Yli 45 v miehen siittiöt tuottavat enemmän mm skitsofreenikkolapsia. En suosittele
Näytä ikis vielä linkki tähän 'faktaan.
Reilusti yli 40 v nuoremman miehen kanssa. Hyvin meni. Kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä seulontoja on tarjolla esim. 42- vuotiaalle odottajalle?
Nimin. viimeksi raskaana 25- vuotiaana.
Ihan normaalit ultrat. Neuvolan mukaan erityisempiä seuloja aletaan käyttää vasta kun äiti on 45v täyttänyt.
41-vuotiaana raskaaksi kolmen yrityskierron jälkeen. Terve lapsi, tosin synnytys piti käynnistää yliaikaisena, mutta muuten meni hyvin.
Tilastojen mukaan 20% yli 40-vuotiaista tulee raskaaksi vuoden kuluessa yrittämisen aloittamisesta.