Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla flunssa menee hetkessä poskionteloihin?

Vierailija
09.02.2014 |

Olen aikaisemmin hakenut aina jonkun avaavaan kuurin kun on flunssa tullut kunnolla päälle. Olen pääsääntöisesti selvinnyt ilman antibiootteja. Nyt olen raskaana ja flunssassa. Ääni meni päivässä nasaaliksi. Pahin tukkoisuus helpotti noin viikossa nenää huuhtelemalla, ja ajattelin että on jo menosa ohi. Perjantaina tulikin yllättäen oikea poskipää kipeäksi, eilen särki koko päätä. Nenästä kuuluu pauke kun sinne esim. suolalios tippoja laitan, mutta mitään ei nieluun asti mene.

Onko mitään kotikonsteja kuin huuhtelu? Menen kyllä huomena työterveyteen jos ne tohtis jotain määrätä tähän. Punktointia en ihan heti alkaisi ottamaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apteekista mikä avaava nenäsuihke käy raskaana olevalle, ja ala käyttämään sellaista. Ja kysy sopiiko jokin allergialääke raskaana olevalle. Molemmat auttaa pitämään röörit auki ja ehkäisevät tulehdusta.

Vierailija
2/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ennaltaehkäisyyn jatkossa nenän huuhtelua sarvikuonolla. Nyt tarvit poskiontelotulehdukseen antibiootit.

t. farmaseutti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:21"]

Suosittelen ennaltaehkäisyyn jatkossa nenän huuhtelua sarvikuonolla. Nyt tarvit poskiontelotulehdukseen antibiootit.

t. farmaseutti

[/quote]

Niin aloituksessa kerroin huuhdelleen.

ap

Vierailija
4/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 09:21"]

t. farmaseutti

[/quote]

Niin aloituksessa kerroin huuhdelleen.

ap

[/quote]

Välinetta et kertonut.

Vierailija
5/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa allergiaan tarkoitettu kortisonia sisältävä nenäsuihke. Mutta koska olet raskaana, tarkista lääkäriltä, voitko sellaista käyttää.

Vierailija
6/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on jatkunut vuosia, kannattaa kysyä lääkäriltä leikkauksen mahdollisuutta. Mun isällä on tehty "hengitysreikä" poskionteloon, sen jälkeen tulehduksia ei juuri ole ollut. Myös punkteeraamista voi ehdottaa kuurin sijaan, mutta ilmeisesti monikaan lääkäri ei sitä enää osaa. Voi olla kyllä, että raskaana olevalle ei sitä tehdä!

Vierailija
7/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa tapauksista flunssa todellakin menee poskionteloihin, mutta ei vaadi antibioottihoitoa. Poskiontelontulehduksen oireet kestävät pääsääntöisesti vähintään 2 viikkoa, eikä tätä ennen niitä tulisi hoitaa, jos on muita flunssan oireita.

Vierailija
8/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:33"]

Suurimmassa osassa tapauksista flunssa todellakin menee poskionteloihin, mutta ei vaadi antibioottihoitoa. Poskiontelontulehduksen oireet kestävät pääsääntöisesti vähintään 2 viikkoa, eikä tätä ennen niitä tulisi hoitaa, jos on muita flunssan oireita.

[/quote]

Tarkoitit varmaan ettei tarvitse hoitaa antibiootilla. Nenäsuihkeella ja allergialääkkeellä olisi kuitenkin hyvä hoitaa. Yleensä paranee niillä. Itselläni hyvä lääke on ollut Duact. 

Raskaana ollessa tulehdukset paranee huonommin joten ap:n kannattaa kyllä olla yhteydessä työterveyteen tai neuvolaan ja kysyä miten hoidetaan.

Vierailija
9/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 10:33"]

[/quote]

Juu tiedän tämän, ja elämäni aikana olen selvinnyt ihan avaavilla käsikauppalääkkeillä suurimmasta osasto ja tulehdus on voinut kestää useamman viikonkin. Kolme antibioottikuuria olen syönyt. Ekan silloin kun kipu nousi jo otsaan ja alkoi nostattamaan kuumetta, silloin söin kaksi kuuria peräkkäin, koska olin odottanut liian pitkään. Kolmannen kuurin hain vuosia myöhemmin vastaaviin oireisiin. Mutta koskaan ei ole viikossa tullut poskipää hetkessä noin kipeäksi.

Pitää mennä huomenna lääkärille.

ap

Vierailija
10/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee lähes aina poskionteloihin. En käytä nenäkannua, kun ällöttää ajatuskin, enkä usko nenän huuhtelun edes auttavan. Perjantaina iski mulle nuha ja toivon parasta, että välttyisin taas monen viikon räkimiseltä. Joskus nuoruudessa hain ja sain antibiootit poskiontelotulehduksiin, mutta viime vuosina olen antanut taudin parantua omia aikojaan. Ei antibiootit juurikaan edes lyhentäneet paranemisaikaa.

Vierailija
11/11 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain puukko. Sen jälkeen ei tulehduksia.