Mies ei löydä ruokaa.
Kirjoitatteko tekin jääkaapin oveen tai pöydälle lapun missä selostatte mitä ruokaa jääkaapissa on ja miten se pitää valmistaa tai lämmittää?
Kommentit (50)
Mun kuusikymppinen isäni on tuollainen, aina ollut. Arvatkaapa odotanko kauhulla aikaa kun isän pitäisi pärjätä yksin, äitini nimittäin on melko sairas ja todennäköisesti kuolee ennen isää. Minullehan sitten soittelee... kaupassakaan ei oikein osaa käydä, tai siis ei sieltä mitään löydä. Sen olen päättänyt että isälleni en ala kokkaamaan, lämmittäköön kaupan valmisruokia mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kuusikymppinen isäni on tuollainen, aina ollut. Arvatkaapa odotanko kauhulla aikaa kun isän pitäisi pärjätä yksin, äitini nimittäin on melko sairas ja todennäköisesti kuolee ennen isää. Minullehan sitten soittelee... kaupassakaan ei oikein osaa käydä, tai siis ei sieltä mitään löydä. Sen olen päättänyt että isälleni en ala kokkaamaan, lämmittäköön kaupan valmisruokia mikrossa.
Kai kehitysvammaiselle vanhukselle saa jotain kunnan kotipalvelua. Tuovat ne einekset kotiin ja lämmittävätkin jos ehtivät.
Jätä myös lappu että makuuhuoneessa illalla kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kehitysvammaiselle vanhukselle saa jotain kunnan kotipalvelua. Tuovat ne einekset kotiin ja lämmittävätkin jos ehtivät.
No tää "kehitysvammainen" on ihan opettajana työelämässä pärjännyt ja monella tavalla muutenkin menestynyt. Joidenkin asioiden suhteen vaan on rajoitteita. Jotkut miehet vaan on sellaisia. Mielellään myös heittäytyvät sellaisiksi jos tottuvat siihen että vaimo hoitaa tietyt asiat.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana kuuskympinen harvemmin on noin avuton. Miettikää, joku viiskytluvulla syntynyt!
Ajatelkaa, joku Hectorkin on vanhempi. Tai kuka tahansa muu, esimerkkejä polvin pimein.
Entinen kuuskyt on tän päivän viiskyt.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta meillä on edellinen ostoslista jääkaapin ovessa jossa lukee tyyliin:
ma: lohi ja muusi
ti-ke: makaronilaatikko
to: kanaa uuniin.
Minä osaan ostaa tuon mukaan ja mieskin osaa valmistaa, tulee myös kasvislisukkeet tai salaatti vaikkei niitä ole kirjattu. Tai osaa mies kauppaankin mennä, mutta mä siellä useinmmin käyn.
Mitenkäs pe, la, ja su? Ruisleipää juuston kera ja iso lasillinen kurria?
Vierailija kirjoitti:
En. Mies on meillä pääasiallinen ruoanlaittaja joten tietää yleensä jääkaapin sisällön paremmin kuin minä.
Niin on meilläkin nykyään. Oli muuan kauppareissu kauhean kauan sitten, kun hän ei viitsinyt kipittää hakemaan jotakin pakettia, vaan oletti, että minä sen haen sieltä hyllystä, vaikka varmasti tiesi, mitä täytyy hakea. En hakenut. Käyn mieluummin kaupassa ihan yksin ja lueskelen tuntikausia etikettejä. Ei se niin justiin ole, mutta kaikkea löytyy nykyään kaapista - tai no, ei mitään leipää ole tarvinnut, eikä leivänmurusiakaan ole:-D
Vierailija kirjoitti:
No tää "kehitysvammainen" on ihan opettajana työelämässä pärjännyt ja monella tavalla muutenkin menestynyt. Joidenkin asioiden suhteen vaan on rajoitteita. Jotkut miehet vaan on sellaisia. Mielellään myös heittäytyvät sellaisiksi jos tottuvat siihen että vaimo hoitaa tietyt asiat.
Ainakin minun silmissäni kenen tahansa opettajan uskottavuus karisisi välittömästi, jos kuulisin kuinka avuton ja kädetön tämä ihminen on arjessaan.
Entä jos akku loppuu? Löydät hänet tuupertuneena jääkaapin ääreen.