Whatsapp-huoli
Vaihdoin nykyisen liittymäni numeron ja päivitin uuden numeron Whatsappiin. Onko tässä nyt kuitenkin riski että vanhan numeroni tulevaisuudessa saava pääsee käsiksi viesteihini?
Kommentit (9)
Tietääkö kukaan? Sama puhelin siis käytössä edelleen.
Ei pääse. Ei niitä viestejä säilytetä palvelimella vaan sun puhelimessa.
Whatsappin omistavalla yrityksellä on kaikki tiedot tallessa vaikka sinä niitä poistelisit.
Poikaystävä ei pääse, viranomainen pääsee.
Ei kai sitä numeroa anneta enää kenellekään jatkossa. Mulla ainakin kun ostin just uuden puhelimen niin kaikki whatsupp viestit päivittyi uuteen. Mulla kyllä sama numero edelleen. Joten voi olla jokseenkin mahdollista..
Vierailija kirjoitti:
Whatsappin omistavalla yrityksellä on kaikki tiedot tallessa vaikka sinä niitä poistelisit.
Niin varmasti. Kysymykseni kuitenkin koski sitä henkilöä, jolle entinen numeroni siirtyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä numeroa anneta enää kenellekään jatkossa. Mulla ainakin kun ostin just uuden puhelimen niin kaikki whatsupp viestit päivittyi uuteen. Mulla kyllä sama numero edelleen. Joten voi olla jokseenkin mahdollista..
Totta kai numeroita kierrätetään eli annetaan ennen pitkää seuraavalle käyttäjälle. Operaattoreilla on joku 6 kk varoaika kai siinä. Puhelimen vaihto on aivan eriasia kuin numeron vaihto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä annetaan, jos lukisit välillä jotain muutakin kuin vain aihe vapaa tämä olisi sinun tiedossa. Ja kyllä, kun viestit varmuuskopioidaan pilvipalveluun ne saa uuteen puhelimeenkin.
Jos kyseessä on poliisi niin tottakai pääsee. Duh.