Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahdessa itketään 7 e / tuntipalkasta ja samaan aikaan Suomessa 9 e / päivä

Vierailija
29.10.2020 |

Ei voi, kun ihmetellä tätä touhua

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutavaan työvoimapulaan on vastattava jollakin tavalla ja se vastaus on perinteisesti ollut palkkojen laskeminen, ilmaistyön tekeminen, pupukursseilla istuminen ja tarveharkinnan poisto työvoiman tuottamiseksi alikehittyneistä maista.

Muuten ei suomi pääse nousukiitoon, ennenkuin käydään syvällä kuopassa.

Vähän sama homma kuin rappioalkoholisteilla.

Juodaan 10 vuotta kunnes ollaan katuojassa, jonka jälkeen raitistuneen juopon elämä on pelkkää taloudellista nousua asuntoineen, terveydenhoitoineen ja työkyvyttömyyseläkkeineen.

Annetaan lapsillemme mahdollisuus nauttia siitä nousukiidosta ja äänestetään edelleen punavhreitä kaadereita johdattamaan tulevaisuuden suomi ryysyistä rikkauksiin.

Vierailija
2/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kukaan voi tienata alle 3 600 euroa kuukaudessa...!?!

T: L. Räty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma tuo oli Lahdessa?

Vierailija
4/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä otsikkoa. Tosiaankin, ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
5/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

9e per päivä on kulukorvaus, eihän se ole palkkaa lainkaan.

Tuohan maksetaan silloin jos saa työttömyysturvaa.

Vierailija
6/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla 15 euron minimituntipalkka ja syynä: hallituksen toimet. Ei täällä kukaan oikeasti tule toimeen pienemmällä, ellei elä säästöillään tai jonkun muun rahoilla. Asuminen ja autoilu on niin kallista. Ja taivasalla et voi täällä elellä.

Vierailija
7/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalkäytäntö on aikaisemmin ollut, että aloittelijat saavat pienempää palkkaa, joten en ymmärrä, mistä valitetaan.

Olen itse aloittanut työelämän puolta pienemmällä palkalla kuin kauemmin ko työtä tehneet.

Omasta mielestäni tämä on ihan ok käytäntö.

Sitten kun hallitsee kaikki jutut, niin palkka on noussut sen mukaan.

Vierailija
8/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulukorvauksenakin naurettava. Päivärahat ja km-korvaukset on paljon suurempia. Puhumattakaan eduskunnan kulukorvauksista: ilmaiset taksit ym.

Vierailija
9/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulukorvauksenakin naurettava. Päivärahat ja km-korvaukset on paljon suurempia. Puhumattakaan eduskunnan kulukorvauksista: ilmaiset taksit ym.

Voi saada myös 18e / päivä, jos kriteerit täyttyy.

Vierailija
10/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitäisi olla 15 euron minimituntipalkka ja syynä: hallituksen toimet. Ei täällä kukaan oikeasti tule toimeen pienemmällä, ellei elä säästöillään tai jonkun muun rahoilla. Asuminen ja autoilu on niin kallista. Ja taivasalla et voi täällä elellä.

Minä tulen ihan hyvin toimeen 10,50 €/h keikkatöillä, vaikken edes tee täyttä päivää. Tunnit vaihtelee kuukausittain, mutta tienasin viime vuonna keskimäärin n. 1 200 €/kk. Asun Turussa ja kuljen pyörällä melkein joka paikkaan.

Vierailija
11/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki on vissiin liikaa pyydetty?

Vierailija
12/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin aikanaan työurani noin 7 euron tuntipalkalla Mäkkärissä. Ei valitettavaa. Siitä sain täytettä CV:hen ja aina välillä palaan tuohon työhön, kun muistelen sitä meidän teineille!

Ei muuta kuin töihin, hyvää se teille tekee tuollakin palkalla:)

Vierailija
13/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalkäytäntö on aikaisemmin ollut, että aloittelijat saavat pienempää palkkaa, joten en ymmärrä, mistä valitetaan.

Olen itse aloittanut työelämän puolta pienemmällä palkalla kuin kauemmin ko työtä tehneet.

Omasta mielestäni tämä on ihan ok käytäntö.

Sitten kun hallitsee kaikki jutut, niin palkka on noussut sen mukaan.

Joo tämä on ihan ok käytäntö, mutta onko sinusta 7e/h sopiva palkka aikuisen ihmisen ajasta ja työpanoksesta? Vaikka olisikin aloittelija niin kyllä tuntipalkalla tulisi pystyä ostamaan enemmän kuin kaksi bussilippua. Oma palkkani on 12e tunti ja kyllä todella tiukasti joutuisi elämään jos se tästä tippuisi melkein puolet. Tuohan on reilusti vähemmän kuin työttömän tuet.

Vierailija
14/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin aikanaan työurani noin 7 euron tuntipalkalla Mäkkärissä. Ei valitettavaa. Siitä sain täytettä CV:hen ja aina välillä palaan tuohon työhön, kun muistelen sitä meidän teineille!

Ei muuta kuin töihin, hyvää se teille tekee tuollakin palkalla:)

Joo minullekin maksettiin joskus opiskeluajan töistä tuon verran, mutta siitä on yli 10 vuotta! Ei tuolla enää nykyään tule mitenkään toimeen.

Vierailija
15/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan tuo firmalta törkeä veto palkata alemmalla liksalla. Se on ollut tietoista hyväksikäyttöä.

Toki tuo ulina palkasta yleisesti niin eihän 7€/h juu ole paljoa, mutta olen itse tehny TESin alla töitä 7,5€/h. Tuohon 9€/pv tulee kuitenkin päiväraha päälle ja mahdollisesti tukia.

Vierailija
16/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen ihan hyvin toimeen 10,50 €/h keikkatöillä, vaikken edes tee täyttä päivää. Tunnit vaihtelee kuukausittain, mutta tienasin viime vuonna keskimäärin n. 1 200 €/kk. Asun Turussa ja kuljen pyörällä melkein joka paikkaan.

Moni oli orjanakin tyytyväinen.

Vierailija
17/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella että Suomessa on vieläkin ihmisiä, jotka eivät asu keskustassa, pyörämatkan etäisyydellä työpaikasta? Joillakin on perhettä elätettävänä. 10,50 e tuntipalkalla ei juhlita.

Vierailija
18/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä juttu kuinka selitetään, että paikallinen sopiminen olisi NIIIIIIN hyvä juttu työntekijälle mutta koskaan ei kuule että nää lafkat maksaisi huippupalkkaa tekijöille. Aina se on riistoa. Tässä sen näkee mikä oikeasti kiinnostaa kapitalistia: oman massin pullotus. Ihmisistä ei ole tasan mitään väliä.

Vierailija
19/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo silti lähes kaksinkertainen ysieurosen tuloihin nähden, jos molemmat tekee 8h päiviä viisi viikossa. Mutta saatanallisen pieni palkka joka tapauksessa. Ei sen, että kulukorvauksell on laillista teettää työtä, pitäisi merkitä lisää kurjuutta muillekim.

Vierailija
20/30 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kuvitella että Suomessa on vieläkin ihmisiä, jotka eivät asu keskustassa, pyörämatkan etäisyydellä työpaikasta? Joillakin on perhettä elätettävänä. 10,50 e tuntipalkalla ei juhlita.

Tuo oli varmaan mulle tarkoitettu, kun olen ainoa joka puhui tässä keskustelussa 10,50 €/h palkasta? Joo, tiedän kyllä. Tiedän myös sen, että elämä on valintoja. Vastasin sellaiselle ihmiselle, joka vaati Suomeen 15 €/h minimipalkkaa, koska asuminen ja autoilu on kallista. Tällainen vaatimus on täysin naurettava, koska iso osa suomalaisista pärjää hyvin paljon pienemmälläkin palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme