Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AV:n innoittamana katselin ihmisten ostoksia tänään ruokakaupassa

Vierailija
08.02.2014 |

Ja kyllä, se on todettava että järjestäen ylipainoisten ihmisten ostoskärryt pursusivat eineksiä ja kaikkea muutakin epäterveellistä moskaa ja sitten ihmetellään kun kiloja kertyy ja energiaa ei ole mihinkään.

Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä perusterveellistä ruokaa? Ei tarvitse olla mikään gourmetkokki osatakseen tehdä maittavia ja terveellisä ruoka-annoksia. Netti on loistavia reseptejä pullollaan. 

Ei mulla muuta, tulipa vaan tänään tarkkailtua muiden ostoksia kun oli pitkät kassajonot ruokakaupassa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä huomannut tarkastella toisten ostoksia. Täytyy kokeilla, josko siitä irtoisi jotain huvia. Tulen ensiviikolla kertomaan.

Vierailija
2/25 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen masentunut ja ruokahalu on kadonnut. Ostin kaikkea mitä vain saisin suustani alas: makeita rahkoja, pähkinöitä, siideriä, karkkia, mehuja, vanukkaita. Olen hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tarkkailette toisten ostoksia kaupassa niin haluaisin kysyä miksi teette niin? :)

Itselle ruokakaupassa käynti ei ole mikään lempi puuha joten yritän tehdä ostokset nopeasti. Enkä tosiaankaan rupeaisi siinä tarkkailemaan muiden kärryjä! Kassajonossa taas koitan silmämääräisesti käydä omat ostokset läpi että muistinko kaikki ostaa. :)

Ja ei minua kyllä edes kiinnostaisi toisten ostokset! :)

Vierailija
4/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 50 kg ostin tänään suklaata ja sipsejä ja cokista. Syön mäkissä, hesessä. En ikinä salaattia.En tiedä kolesteroliarvojani eikä kiinnostakaan.

Vierailija
5/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUn ( 90 kg) ostoskärryssä oli tänään pahimpana tuotteena maustettu jukurtti (miehelleni 69 kg) ja pala briejuustoa. Oli hiuakn jauhelihaakin...

Vierailija
6/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko mun kärryjä? Ne olivat tänään yleisönähtävyys. Olivat aivan kukkurallaan. En ole ehtinyt viikkoon kauppaan ja tänään oli lapsen synttärit, joten oli myös limua, sipsiä, karkkia...

Vierailija
7/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:36"]

Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt leipoa ne pari kolme karjalanpiirakkaa itse eikä ostaa valmiina? Leivotko itse kaikki ruoka- ja kahvileivät? Entäs teetkö itse maksalaatikon alusta lähtien? Hedelmiä ei kai sinunkaan mielestäsi tarvitse välttämättä itse kasvattaa, vai kuinka? Hedelmiä, karjalanpiirakoita (vielä lämpimiä) ja sanomalehti oli minun ostoskorissani. Ja olen ainakin sinun määritelmän mukaan ylipainoinen. Missä olivat minun einekseni? Kalan laiton uuniin jo, ennen kuin nopeasti pyörähdin kaupassa.

Jaa, mikäkö minun pointtini on? Keljuiluko? Ehkä vähän sekin, mutta ennen kaikkea se, että on enemmän kuin typerää nuuskia toisten ostoksia. Se on moukkamaista.

[/quote]

No, mitä nyt ite oon lukenut av:tä, niin sen mukaan kukaan täys järkinen ei edes osta talvella hedelmiä, koska ovat niin kalliita. Eihän ne hedelmät mahdu siihen 1€/ pvä budjettiin, jolla ruokitaan koko perhe. Joten sinun pitäisi tietysti syödä niitä marjoja, joita oot syksyllä kerännyt pakastimen täyteen. Ai et oo keränny vai?

Vierailija
8/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:22"]

Ja kyllä, se on todettava että järjestäen ylipainoisten ihmisten ostoskärryt pursusivat eineksiä ja kaikkea muutakin epäterveellistä moskaa ja sitten ihmetellään kun kiloja kertyy ja energiaa ei ole mihinkään.

Mikä siinä on niin vaikeaa tehdä perusterveellistä ruokaa? Ei tarvitse olla mikään gourmetkokki osatakseen tehdä maittavia ja terveellisä ruoka-annoksia. Netti on loistavia reseptejä pullollaan. 

Ei mulla muuta, tulipa vaan tänään tarkkailtua muiden ostoksia kun oli pitkät kassajonot ruokakaupassa.

[/quote] Monet ei vaan välitä. Väittäisin, että jokainen tietää, miten niitä perusruokia tehdään. Yksi outo harhaluulo on myös, että terveellinen ruoka on kallista.

Vierailija
9/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavimmat ihmiset näkyi olevan irtokarkkeja valitsemassa.

Vierailija
10/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyttäsitkö ns. normaalipainoisten kärryjä? Eikös tosi monet suomalaiset syö eineksiä? Tosin varmasti on eroa otoksissa arkipäivänä vs. viikonloppu, kun on eri lailla aikaa tehdä ruokaa (meillä ainakin). Kaikilla ei lihavuus johdu ravinnosta, ja vastaavasti kaikilla epäterveellinen ruokavalio ei johda lihavuuteen..

Vierailija
11/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARKKAILITKO MONIKO SULKEE PUSSIN VASTA PUNNITUKSEN JÄLKEEN

Vierailija
12/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvyys, mitä tästä enää aihetta kirjoittamaan.

Vierailija
13/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niinkään kiinnitä huomiota lihavien ostoskoreihin, mutta usein kassan hihnalle kertyvät poikkeuksellisen huonot ostokset korreloivat varsin hyvin niitä kasaavan henkilön ulkoisen olemuksen kanssa. Esimerkiksi yleisilmeeltään epäsiistien ja "homssuisten" ihmisten ostokset ovat yleensä luokkaa lauantaimakkara, maksalaatikko jne...

Ja ennenkuin kukaan tästä ehtii loukkaantua niin painotan, että tämä ei toki päde aina, mutta varsin usein niistä ostoksista on pääteltävissä jotain. Eihän siitä ole pitkää aikaa kun uutisissa esiteltiin tutkimus, jonka mukaan ihmisten ruokailutottumukset ovat  yhteydessä koulutuksen tasoon ja sosiaaliseen taustaan.

Vierailija
14/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:30"]

No kyttäsitkö ns. normaalipainoisten kärryjä? Eikös tosi monet suomalaiset syö eineksiä? Tosin varmasti on eroa otoksissa arkipäivänä vs. viikonloppu, kun on eri lailla aikaa tehdä ruokaa (meillä ainakin). Kaikilla ei lihavuus johdu ravinnosta, ja vastaavasti kaikilla epäterveellinen ruokavalio ei johda lihavuuteen..

[/quote]

En päässyt katsomaan kun kaikki minun jonossa ympärilläni minua lukuunottamatta olivat ylipainoisia. -Ap

Vierailija
15/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hyvin hoikka, varmaan ihmettelisit mun ostoksia :'D pekonia, metripitsaa, suklaata, keksejä, pullaa, lihapiirakoita, paahtoleipää..<3

Vierailija
16/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt leipoa ne pari kolme karjalanpiirakkaa itse eikä ostaa valmiina? Leivotko itse kaikki ruoka- ja kahvileivät? Entäs teetkö itse maksalaatikon alusta lähtien? Hedelmiä ei kai sinunkaan mielestäsi tarvitse välttämättä itse kasvattaa, vai kuinka? Hedelmiä, karjalanpiirakoita (vielä lämpimiä) ja sanomalehti oli minun ostoskorissani. Ja olen ainakin sinun määritelmän mukaan ylipainoinen. Missä olivat minun einekseni? Kalan laiton uuniin jo, ennen kuin nopeasti pyörähdin kaupassa.

Jaa, mikäkö minun pointtini on? Keljuiluko? Ehkä vähän sekin, mutta ennen kaikkea se, että on enemmän kuin typerää nuuskia toisten ostoksia. Se on moukkamaista.

Vierailija
17/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Onko sinun mielestäsi hedelmät eineksiä? 

Vierailija
18/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:30"] ... Kaikilla ei lihavuus johdu ravinnosta, ja vastaavasti kaikilla epäterveellinen ruokavalio ei johda lihavuuteen..

[/quote]

no nyt vittu sentään! Ei se läski itsestään sinne vyötärölle kerry. Yksi rasvakilo sisältää 7000 kaloria. Jos syöt vain sen minkä kulutat, niin millään järjellä läskiä ei tule.

vaikka sulla on sairaus, joka vaikka huonontaa aineenvaihduntaa, ei se sairaus susta läskiä tee. Pitäis vaan tajuta syödä vähemmän, jos sairaidesta johtuen kuluttaakin vähemmän.

läski tulee siis siitä paljonko ruokaa mätät naamaas, eikä mistään muusta.

Vierailija
19/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 13:30"]

TARKKAILITKO MONIKO SULKEE PUSSIN VASTA PUNNITUKSEN JÄLKEEN

[/quote]

Miten tämä liittyy aloitukseeni? -Ap

Vierailija
20/25 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika huvittava näky teidän toisten ostoksia katsojien silmään aina kuukauden alusta, kun minä pienenä nuorena naisena ostan itselleni ostoskärryllisen ruokaa koko kuukaudeksi :D Ensimmäisenä, kun ei tule aina mieleen että kenelle ostokset ovat ja mille aikavälille.