Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhuminen vaikeaa

Vierailija
08.02.2014 |

Hei.

Ajattelin kokeilla jos täältä saisi neuvoja samassa tilanteessa olevilta tai sellaisen läpikäyneiltä ihmisiltä.

Ongelma on se, että en osaa puhua tunteistani. Puolisoni haluaisi minun puhuvan enemmän tunnepuolen asioista tai mistä tahansa, mutta minulta sitä juttua ei tule. Puhun tietysti silloin kun siltä tuntuu, rakentamisesta, autoista, elokuvista ym ja tietysti joskus tunteistanikin, mutta ilmeisesti en tarpeeksi.

Osaan sanoa "Minä rakastan sinua", "olet mulle tärkein kaikista" jne, ja tottakai tarkoitan sitä koko sydämestäni, mutta siitä syvällisempää keskustelua on minun erittäin vaikea käydä, en tiedä mitä pitäisi sanoa tai puhua. Rakkaani painostaa minua puhumaan mutta menen täysin lukkoon ja sulkeudun omiin ajatuksiini. Olen hiljaa koska en tiedä miten pitäisi tehdä ja tämäkös sitten ärsyttääkin puolisoani.

Olemme olleet yhdessä useamman vuoden ja pari lastakin on siunaantunut. Itse oon aina ollut hiljainen, suhteen alussa ei paljoa juteltu kun hänkin oli alkuun aika ujo. Puhumme nykyään arkisista asioista mielestäni oikein hyvin, mutta tunnepuoli tuntuu olevan minulla lukossa.

Teen mitä vain että rakkaani olisi onnellinen, mutta nyt taitaa tarvita ulkopuolista apua..

Olenko jotenkin tunnevammainen tai sulkeutunut? Pitäisikö hankkia ammattiapua? Millä saa avattua ne solmut?

M29

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla