Autolla ajamisesta kysymyksiä!
Toisen ketjun innoittamana kysyn nyt teiltä pitkän tauon jälkeen uudestaan ajamaan ryhtyneiltä, oliko vaikeaa oppia ajamisen taito uudelleen?, kuka suostui opettamaan uudelleen ajamaan?, Ja erityisesti teiltä, jotka kokivat uudelleenopettelun aika vastenmieliseksi, miten motivoitte itsenne koko hommaan? Mulla edessä tilanne, että aloitan työt, jonne en tule pääsemään julkisilla kuten tähän asti olen tottunut, tai kyllä pääsisin sinne, mutta se vaatisi kilometreihin nähden tolkuttomasti aikaa. Edessä on siis sekä ajamaan opettelu ja auton hankkiminen, jotka eivät oikeasti kiinnosta kuin pakon edessä. Ajotaitoa mulla ei ole enää ollenkaan enkä oikeasti silloin 18- vuotiaanakaan ikinä tykännyt ajamisesta, joten kun meillä varaa vain yhteen autoon ja itse olen aina tähän asti päässyt helpoten töihin julkisilla ilman paikoitushuolia, olen ihan vapaaehtoisesti ja mieluusti ollut ajamatta sellaiset vaatimattomat 20 vuotta! Hermostuttaa koko touhu, mutta hyvän työpaikan ja ajankäytön vuoksi tässä on nyt kai vaan pakotettava itsensä...
Kommentit (5)
Joo, mä en muutamassa tunnissa opi mitään! En muista ajamisesta yhtään mitään. En myöskään pidä henkilöauton kyydissä olosta, joten olen varsin vaikea tapaus...ehkä jopa toivoton, huoh...ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:04"]
Joo, mä en muutamassa tunnissa opi mitään! En muista ajamisesta yhtään mitään. En myöskään pidä henkilöauton kyydissä olosta, joten olen varsin vaikea tapaus...ehkä jopa toivoton, huoh...ap
[/quote]
Älä sano, oot kuitenkin ajanut aiemmin ja saat myös harjoitella muutenkin kuin autokoulunopen kanssa, koska sulla on jo kortti. Et ole toivoton! Mua jännitti aivan älyttömästi auton ajamisen opettelu, vaikka mulla oli sitä ennen ollut prätkäkortti jo useamman vuoden. Soita vaan autokouluun ja varaa se eka tunti :)
2
En minä ainakaan tarvinnut mitään opetusta tai kertailua n. 15 vuoden tauon jälkeen. Fyysisesti auton käyttö on yksinkertaista ja liikennesääntöjen muistaminen aivan naurettavan helppoa.
Menet ensin miehesi kanssa jollekin isolle parkkipaikalle tms palauttamaan mieleen auton hallintaa. Sitten kun se tuntuu olevan jotakuinkin hanskassa, menet autokouluun, kerrot tilanteesi ja pääset ajamaan opettajan kanssa liikenteeseen. Opettaja sitten sanoo, kun katsoo sinun olevan valmis ajelemaan itsenäisesti. Minulle riitti kolme ajokertaa opettajan kanssa. Terv. nimimerkki Been there, done that
Autokouluunkin voi mennä ottamaan muutaman tunnin. En ole samassa tilanteessa kuin sinä, mutta olen oppinut ajamaan vasta aikuisiällä. A-kortin hankin alle 30-vuotiaana, B-kortin yli 30-vuotiaana.