Rahaa 100 euroa, seuraavat 14.2, mitä halpoja ruokia
halpoja ruokia, mitä laittaa? Toisella lapsella keliakia.
Kommentit (31)
Kaalikeitto (keräkaalia, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa, mausteita) ja kaalilaatikko (edellisten lisäksi riisiä) nyt ainakin. Lihamureke, jossa pakastevihanneksia ja kananmunaa sisällä. Juustolla kuorrutettu pakastekalavuoka ( halvinta pakastekalaa, hernemaissipaprikaa, vuolet siitä leivänpäällysjuustosta kuorrutteen). Broilerinkoivet, riisi ja vihannekset.
Syö ravintolassa. 15 euroa/pv riittää siihen hyvin.
Katso mitä on kaapissa ja hyödynnä ne kaikki.
Riisipuuroa, Semperin puhdaskaurapuuroa, jauhelihaa (lihapullia ja keitettyä perunaa), nakkikeittoa, juuressosekeittoa, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa, leivo sämpylöitä, pannaria (oletan, että jauhoja löytyy kaapista)...
100€ ja viikko? Ei hirveesti tartte miettiä syömisiä jos ei halua.
onko sinulla iso suku jonka aiot ruokkia? Satasella kyllä ruokkiin kaksi lapsisen perheen reilusti.
Lapset ovat koulussa eli syövät ma-to päiväruuan siellä. Kaapissa on gluteenitonta jauhoseosta, gluteenitonta spagettia ja tavallista spagettia. Pakasteessa yks puolikas ranskanleipä. Jääkaapissa vähän ketsuppia, juustoa ja kasvislevitettä. ap
Itseasiassa mikään leipä ei kuulu jääkaappiin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:53"]Kaalikeitto (keräkaalia, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa, mausteita) ja kaalilaatikko (edellisten lisäksi riisiä) nyt ainakin. Lihamureke, jossa pakastevihanneksia ja kananmunaa sisällä. Juustolla kuorrutettu pakastekalavuoka ( halvinta pakastekalaa, hernemaissipaprikaa, vuolet siitä leivänpäällysjuustosta kuorrutteen). Broilerinkoivet, riisi ja vihannekset.
Miten toi pakastekala tehdään? Kaikki jäisenä vuokaanko? Ja pelkkä juustoraaste päälle? Kauanko pitää ollla uunissa. ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 14:53"]Kaalikeitto (keräkaalia, porkkanaa, sipulia, jauhelihaa, mausteita) ja kaalilaatikko (edellisten lisäksi riisiä) nyt ainakin. Lihamureke, jossa pakastevihanneksia ja kananmunaa sisällä. Juustolla kuorrutettu pakastekalavuoka ( halvinta pakastekalaa, hernemaissipaprikaa, vuolet siitä leivänpäällysjuustosta kuorrutteen). Broilerinkoivet, riisi ja vihannekset.
[/quote]
Miten tarkalleenottaen tehdään kaalilaatikko? ap
Jauhelihapastaa tai pasta carbonara.
Gluteenitonta pannaria.
Munakasta.
Aamupalalla puuroa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:10"]Itseasiassa mikään leipä ei kuulu jääkaappiin.
[/quote]
Se on siis pakastimessa. ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:04"]onko sinulla iso suku jonka aiot ruokkia? Satasella kyllä ruokkiin kaksi lapsisen perheen reilusti.
[/quote]
Asiahan on niin, että olen "opettanut" lapset liian hyvälle ja kalliille ruualle. Joka päivä euron riisifrutteja, euron rahkoja, kalliita kiiwejå, eivät aina suostu syömään leipää, ostan euron suklaariisikakkupusseja, kalliita kanafileepihvejä, kiireessä kallista valmisruokaa... Ruokabudjettimme on 20 euroa päivä, siis minä ja kaksi lasta. Pannariin menee gluteenittomien jauhojen, kananmunien ja maidon, hillon kanssa jopa kymppi... Oon surkea perusruokien laittaja, lisäksi poika tosi nirso. Oon typerä, tiedän. ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:04"]onko sinulla iso suku jonka aiot ruokkia? Satasella kyllä ruokkiin kaksi lapsisen perheen reilusti.
[/quote]
Asiahan on niin, että olen "opettanut" lapset liian hyvälle ja kalliille ruualle. Joka päivä euron riisifrutteja, euron rahkoja, kalliita kiiwejå, eivät aina suostu syömään leipää, ostan euron suklaariisikakkupusseja, kalliita kanafileepihvejä, kiireessä kallista valmisruokaa... Ruokabudjettimme on 20 euroa päivä, siis minä ja kaksi lasta. Pannariin menee gluteenittomien jauhojen, kananmunien ja maidon, hillon kanssa jopa kymppi... Oon surkea perusruokien laittaja, lisäksi poika tosi nirso. Oon typerä, tiedän. ap
http://www.maku.fi/resepti/perinteinen-kaalilaatikko#axzz2sdrrVXgW
Jauhemaksapihvit on hyviä ja jauhettu maksa on halpaa.
Puuro ok, mut maksaa 2,95 puhdas kaura ja lisäksi toinen lapsi ei syö puuroa... Ja joudun ostaan sokeria, kun ei oo ja kyl noi haluu, että puurossa on sokeria... No, ehkä keitän riisipuuroa. Tuota uunikalaa teen huomenna, kiitos vinkistä! Ja sen kanssa perunamuusia. Ja kaalilaatikon teen, tosin toinen lapsi ei syö sitä, mutta syökööt edellisen päivän kalaa, jos sitä jää. ap
Ja munakas on hyvä, kirjoitan näitä paperille ylös. ap
Hyvinhän tuo riittää. Nyt otat sokerittomamman viikon.
Meillä on satanen neljä suuta ja 20. tilipäivä. Hyvin pärjätään. Tänään törsäsinkin viinipulloon ja toinen kymppi meni lapsen kaverin synttärilahjaan.
Meillä menee (3 hengen perhe) 50€ ruokaan/viikko :) kyllä tolla hyvin syö!
Minulla on 75 euroa ja aion ruokkia lapset hyvin viikon ajan.
Makkarakeitto, jauhelihakeitto, kasvissosekeitto.