Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapian keskeyttäminen, eikö ole sallittua?

Vierailija
28.10.2020 |

Pitäisi keskeyttää Kelan psykoterapia, koska sain työpaikan, jossa työaika on terapian ajankohtana eikä terapeutilla ole muita vapaita aikoja. Todennäköisesti ei onnistu, että kävisin kesken työpäivän terapiassa.

Juttelin tästä terapeutin kanssa, ja hän oli sitä mieltä, ettei voi noin vain keskeyttää terapiaa, koska olen sitoutunut terapiaan tiettyyn ajankohtaan saakka. En kuitenkaan ole allekirjoittanut mitään missä lukisi, että on velvollisuus jatkaa terapia loppuun asti tai että olisi mitään irtisanomisaikaa. Jos nyt joudun keskeyttämään, niin olenko velvollinen korvaamaan käyntejä joihin en edes pääse menemään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se joku Kelan määräämä psykoterapia?

Vierailija
2/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit Kelasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se joku Kelan määräämä psykoterapia?

Kyllä, Kelan psykoterapia. Vapaaehtoisesti toki, ei ole "pakotettu" siihen. Ap

Vierailija
4/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aikoinaan keskeytin ongelmitta, oli terapeutille ok. :o

Vierailija
5/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herran jestas. Työttömäksikö sinun pitäisi ryhtyä terapeutin pahan mielen takia.

Vierailija
6/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi herran jestas. Työttömäksikö sinun pitäisi ryhtyä terapeutin pahan mielen takia.

Mutta terapeutti vetosi siihen, että terapia on sitoumus. Ei myöskään antanut selkeää vastausta sille voiko keskeyttää ainakaan maksutta. Ap

Vierailija
7/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun nimeä ei ole missään sopimuksessa, ei se sua sido.

Vierailija
8/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko allekirjoittanut sopimuksen? Jos et, niin homma kiitos ja hei.

Vierailija
9/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti saa korvauksen sinusta, se haluaa saadat rahat. Ei sitä kiinnosta sinun tilanteesi.

Vierailija
10/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutti on sitä mieltä ettet voi keskeyttää, niin sittenpä hän raivaa kalenteristaan sulle tapaamisajan iltaan.

Vierailija
11/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi ilman kirjallista sopimusta pakottaa ketään toista käymään terapiassa. Tämä on vapaa maa. Lähetä irtisanomisilmoitus kirjallisesti terapeutille ja esitä se, jos alkaa perintätoimiston kautta karhuta laskuja.

Vierailija
12/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi ilman kirjallista sopimusta pakottaa ketään toista käymään terapiassa. Tämä on vapaa maa. Lähetä irtisanomisilmoitus kirjallisesti terapeutille ja esitä se, jos alkaa perintätoimiston kautta karhuta laskuja.

Tämän neuvon tulet saamaan luultavasti Kelastakin. Kysäisehän sieltä miten irtisanominen hoidetaan, kun pyrkyri ei edes yritä etsiä sopivia aikoja. Tässä näemme taas todelliset ”hyväntekijät”. Roolileikin takana on pelkkä rahanahne minäminäminä!

Vierailija
13/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin terapeutti ei yhtään ymmärrä, että kaikissa töissä ei vain pääse istunnolle keskellä päivää. Tämä on asia, josta olen vääntänyt hänen kanssaan aina, hän ei ymmärrä minun kantaa, enkä minä hänen kantaa. Hänen mukaansa työaikana on lakisääteinen oikeus mennä lääkäriin kesken työpäivän. Ok sen ymmärrän jos kyse on satunnaiskäynneistä, mutta että viikottain pääsisi kesken päivää, siihen en usko. Hän myös sanoo, että jokainen asiakas on hänen työuransa aikana saanut tunnit sumplittua.. Riippuu varmaan työstä.

Vierailija
14/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin terapeutti ei yhtään ymmärrä, että kaikissa töissä ei vain pääse istunnolle keskellä päivää. Tämä on asia, josta olen vääntänyt hänen kanssaan aina, hän ei ymmärrä minun kantaa, enkä minä hänen kantaa. Hänen mukaansa työaikana on lakisääteinen oikeus mennä lääkäriin kesken työpäivän. Ok sen ymmärrän jos kyse on satunnaiskäynneistä, mutta että viikottain pääsisi kesken päivää, siihen en usko. Hän myös sanoo, että jokainen asiakas on hänen työuransa aikana saanut tunnit sumplittua.. Riippuu varmaan työstä.

Kiusaaja. Näitä on paljon.

Vierailija
15/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti saa korvauksen sinusta, se haluaa saadat rahat. Ei sitä kiinnosta sinun tilanteesi.

Tästä asiassa on kyse.

Vierailija
16/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen sitoudutaan ettei heti lopeteta kun tuntuu vaikealta, mutta todellakaan et ole velvollinen jatkamaan hänen kanssaan. Etsisin uuden terapeutin, jolla on sopiva aika, vaikka se teettääkin taas vähän työtä.

Vierailija
17/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken terapian saa lopettaa. Joko irtisanomisajan sisällä (kysy Kelasta), tai täysin seinään ellei sopimusta ole. Tämä on vapaa maa vaikka nämä keskiluokkaiset elitistiterapeutit yrittävätkin heikommilleen muuta osoittaa. Pidä puolesi - nuo ovat manipuloinnin ammattilaisia - ahneimpia mahdollisia sellaisia.

Vierailija
18/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin viimeisen terapiavuoden lopulla jäämään s-lomalle. Jäljellä terapiaa olisi ollut kaksi kuukautta terapiasopimuksen mukaan. Olin ensin viikon sairaalassa ja sitten kotona levossa keskenmenon uhatessa.

Ilmoitin terapeutille tietysti heti, että olen joutunut sairaalaan. Sairaalasta päästyäni kerroin, että olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti ja että ohje on, että vuodelevossa ei tarvitse olla, mutta esimerkiksi ulkoilua voi harrastaa sen verran, että käy postilaatikolla 100 m päässä, jos pystyy.

Terapeutti laskutti käyttämättä jääneistä terapiakäynneistä, vaikka hänen luokseen pääseminen edellytti tunnin matkustamista kolmella eri kulkuneuvolla ja niiden välillä olisi pitänyt kävellä ihan kunnon matkat.

Olin niin keskittynyt vauvan tilanteeseen, että mukisematta maksoin, mutta jälkikäteen tuli kyllä ihmetteltyä, että eikö nyt tilanteeni muka ollut sellainen, että minulla oli laillinen oikeus perua terapiakäynnit.

Vierailija
19/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin viimeisen terapiavuoden lopulla jäämään s-lomalle. Jäljellä terapiaa olisi ollut kaksi kuukautta terapiasopimuksen mukaan. Olin ensin viikon sairaalassa ja sitten kotona levossa keskenmenon uhatessa.

Ilmoitin terapeutille tietysti heti, että olen joutunut sairaalaan. Sairaalasta päästyäni kerroin, että olen sairaslomalla äitiysloman alkuun asti ja että ohje on, että vuodelevossa ei tarvitse olla, mutta esimerkiksi ulkoilua voi harrastaa sen verran, että käy postilaatikolla 100 m päässä, jos pystyy.

Terapeutti laskutti käyttämättä jääneistä terapiakäynneistä, vaikka hänen luokseen pääseminen edellytti tunnin matkustamista kolmella eri kulkuneuvolla ja niiden välillä olisi pitänyt kävellä ihan kunnon matkat.

Olin niin keskittynyt vauvan tilanteeseen, että mukisematta maksoin, mutta jälkikäteen tuli kyllä ihmetteltyä, että eikö nyt tilanteeni muka ollut sellainen, että minulla oli laillinen oikeus perua terapiakäynnit.

Olisi ollut. Mieletöntä säälimättömyyttä ja empatiakyvyttömyyttä - lähes pahuutta. Mutta se ei hämmästytä minua. Ala vetää puoleensa tiettyjä luonneominaisuuksia.

Vierailija
20/20 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nimenomaan lääkärille. Terapia ei ole akuutti sairaus. Nämä ovat käyntejä joihin ei työnantajan tarvi osallistua esim.maksamalla palkkaa. Toki vapaan voi antaa mutta palkattomana.

Työnantajan pitää päästäälääkäriin akuutissa sairastumisessa tai tapaturmassa myös lapsen sairastuessa. Muut käynnit ovat neuvottelukysymyksiä, jos on...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän