Auttakaa!!
Minulla on ollut jo puolisen kuukautta tosi kummallisia oireita joihin lääkkärit eivät ole osanneet antaa mitään selkeää diagnoosia. Ensin alkoivat vasemman rintakehän alueen kivut ja hengitysvaikeudet. Myöhemmin rintakehään on tullut laajaa säteilevää kipua ja etenkin nielemisvaikeudet häiritsevät. Sairaalassa on otettu aivomagneetti kuvat, kattavat verikokeet mm. tulehdusarvot, kilpirauhanen ja c-reaktiivinen proteeini ja näissä kaikki ollut aina kunnossa. Sydän filmi on otettu monta kertaa ja sydän on myös ultrattu. Keuhkokuvatkin otettu ja kaikki ok. Oireisiin lisään myös, että taju on mennyt muutaman kerran ja paniikkihäriön kaltaisia tuntemuksia ei ole. Kardiologi löysi poikkeavana turvonneen imusolmukkeen toisella puolen kaulaa, jota vähän ihmetteli kun ei minkäänlaista flunssaa ole ollut. Pientä kuumetta on sillon tällöin noussut, jolle ei ole keksitty järkevää selitystä sairaalassa. Oireet todella tukalat ja tuntuu ettei mikään auta vaikka kuinka lepäilisi ja ottaisi rauhassa. Mielessäni on nyt, että voiko olla imukidossyöpää, kun niin kummaliset oireet. Turvonnut imusolmuke on nimenomaan kova, mutta ei arista koskettaessa. Auttakaa viisaammat. Pitäiskikö mennä näyttämään kurkku- ja korvalääkärille, jos onkin lymfoomaa? Syöpää on jonkun verran suvussa. Toisaalta olen vasta 17-vuotias mutta lymfooma voi iskeä kenelle tahansa iästä riippumatta.
Kommentit (10)
Ai, että täällä oltaisiin lääkäreitä fiksumpia?
Voi luoja!
Mene erikoislääkärille.
Terveyskeskuslääkäriltä ei ainakaan Vantaalla apua saa, muualla maassa ehkä parempi tilanne.
Suurin osa lääkäreistä joiden vastaanotolla olen käynyt, etenkin julkisella puolella ovat sanoneet vain, että lepää muutama päivä ja vedä buranaa sekä panadolia yhdessä. Eiköhän ne oireet siitä lähde lievittymään. En ole kylläkään saanut kyseisistä lääkkeistä minkään näköistä apua hengitysongelmiini. Vaivat vain pahenevat, joten ajattelin kysellä jos täällä olisi jolla kulla omakohtaista kokemusta esim. lynfoomasta.
Lääkäriin vaan sinnikkäästi, jospa se syy löytyisi .
Onko sarkoidoosi suljettu pois ?
Itä-Suomessakin julkisen puolen hoito aika toivotonta. Ajattelinkin varata ajan kurkku-, nenä- ja korvatautien erikoislääkärille seuraavaksi. Kyseinen kardiologi, jolla kävin oli nimenomaan yksityisenpuolen ja heti tunsi kuinka hoidon taso nousi ja potilaan voinnista oltiin aidosti kiinnostuneita. Minulle näytettiin selkeästi miltä sydämmeni toiminta näyttää ja kyseinen lääkäri huomasi myös imusolmukkeeni. Julkisella puolella sanottiin vain ennen tätä, että imusolmuke ok ja sydänfilmejäni tai aivokuviani ei koskaan näytetty minulle itselleni. Sanottiin vain, että olet terve lähde kotiin. Vanhempanikin sanoivat, että imusolmuke turvotuksen takia en edes näytä enää itseltäni. Yksityiselle varaan ajan pikaisesti.
Sanottiin, että ei ole aiheellista epäillä sarkoidoosia, koska keuhkot näyttivät siisteiltä keuhkokuvassa.
Voi olla lymfoomalla tyypillisiä oireita jos vielä esiintyy huimusta niin...
Pyydä mittaamaan ferrittiini... tai ala omatoimisesti syödä lisärautaa.
hypokondrikko,mene psykiatrin juttusille
Pika pikaa menisin näyttämään lekurille