Apua, mikä minua vaivaa?
Minulla on ollut jo puolisen kuukautta tosi kummallisia oireita joihin lääkkärit eivät ole osanneet antaa mitään selkeää diagnoosia. Ensin alkoivat vasemman rintakehän alueen kivut ja hengitysvaikeudet. Myöhemmin rintakehään on tullut laajaa säteilevää kipua ja etenkin nielemisvaikeudet häiritsevät. Sairaalassa on otettu aivomagneetti kuvat, kattavat verikokeet mm. tulehdusarvot, kilpirauhanen ja c-reaktiivinen proteeini ja näissä kaikki ollut aina kunnossa. Sydän filmi on otettu monta kertaa ja sydän on myös ultrattu. Keuhkokuvatkin otettu ja kaikki ok. Oireisiin lisään myös, että taju on mennyt muutaman kerran ja paniikkihäriön kaltaisia tuntemuksia ei ole. Kardiologi löysi poikkeavana turvonneen imusolmukkeen toisella puolen kaulaa, jota vähän ihmetteli kun ei minkäänlaista flunssaa ole ollut. Pientä kuumetta on sillon tällöin noussut, jolle ei ole keksitty järkeväö selitystä sairaalassa. Oireet todella tukalat ja tuntuu ettei mikään auta vaikka kuinka lepäilisi ja ottaisi rauhassa. Mielessäni on nyt, että voi olla imukidossyöpää, kun niin kummaliset oireet turvonnut imusolmuke on nimenomaan kova mitta ei arista koskettaessa. Auttakaa viisaammat. Pitäiskikö mennä näyttämään kurkku- ja korvalääkärille, jos onkin lymfoomaa? Syöpää on jonkun verran suvussa. Toisaalta olen vasta 17-vuotias mutta lymfooma voi iskeä kenelle tahansa iästä riippumatta.
Kommentit (32)
Varaan ajan heti loppuviikolle. Itsekkin ajattelin, että nyt ei kaikki ole kunnossa kun niin outoja oireita joita ei ole koskaan aiemmin ilmennyt. Voi olla lymfooma kyseessä kun kuitenkin aika yleinen syöpä. Ei minua se pelota kun nykyään tiedetään niin paljon hoitokeinojakin. Olisi hyvö jos vain jonkun diagnoosin saisi.
Kuulostaa verenpaineenlaskulta, osta verenpaine mittari ja ala mittaamaan, etenkin noiden pyörrytyskohtausten aikana.
Tai rytmihäiriö .otetaan holtertutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkosarkioosi
Olisko kuitenkin keuhkosarkoidoosi.
Nämähän on aivan klassiset keuhkoembolian oireet.
Samoin sydänlihastulehduksen. Kumma kun ei vaikka lähihoitaja kyennyt diagnoosiin. Lapsikin kykenisi.
Joku listasi pitkän listan sairauksia. Lähes kaikki niistä jo tutkittu. Mm. monukleoosi normaali. Sydänkin sen verran hyvin tutkittu kaikkien noiden kannalta, että sydänoeäiset sairaudet voi sulkea pois. Keuhkoissakaan ei ole näkynyt nestettä yms. Kardiologi katsonut sydämmen ja keuhkot eilen. Hän myös huolestui hieman imusolmukkeestani ja otettiin nuo monukleoosi kokeet. Olisin vähän toivonut, että se olisi ollut se kun aika helppo hoitoinen vaiva. Ei kuitenkaan ollut. Lymfooma voi hyvinkin olla tai joku muu hermostollinen autoimmuuni sairaus kun välillä näössakin jotain häikkää.
Keuhkoembolia verikokeet otettiin ja niiden perusteella se pois suljettiin. Myöskin sydämen ultrassa ei näkynyt minkäänlaista sydämmen ärsytystä, joka voisi johtua sydänlihastulehduksesta.
Minulla diagnosoitiin hyvin samantapaisilla oireilla tämä:
Matalam verenpaineenkaan ei pitäisi kyseisiä oireita aiheuttaa kun sitä on tutkittu mm. asennon muutoksissa ja vähän saattaa heilahtaa, mutta korjaantuu nopeasti normaalille tasolle. Koti oloissa normaali myös pyörtymisen aikana. Keuhkosarkoidoosiinkaan en enäö usko, koska tulehduasravot normaalit ja keuhkojen röntgenkuva puhdas.
Tuo Da costa syndrooma voi myös olla ihan hyvä vaihtoehto. Se ei vaan vaikuta kovin yleiseltä sairaudelta. Jos imusolmuke näytteet otetaan ja niissä ei näy mitään huolestuttavaa kuten syöpää voi tuo olla hyvinkin potentiaalinen vaihtoehto.
Keuhkokuume? Borrelioosi? Jokin allergia tai yliherkkyys? Jokin suolistosairaus?
Keuhkosarkioosi