Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloushallinnon merkonomit työ/palkka

Vierailija
07.02.2014 |

Taloushallinnon merkonomit, mitä teet työksesi ja bruttopalkkasi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen mene nyt opiskelemaan merkonomiksi, alalla on hälyttävä työttömyystilanne.

Keväällä valmistuvat merkonomit saavat opiskella heti itselleen uuden alan tai ilmoittautua työttömäksi. Paikkakuntamme merkonomikoulutus myös lakkautetaan.

T. Merkonomi-opettaja.

Vierailija
2/2 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin 3 vuotta sitten merkonomi opinnoista. Ainakin meidän koulussa silloin kun me aloitettiin niin sai valita, että lähteekö taloushallintoon vai meneeko kauppa ja asiaspalvelupuolelle. 

Mä valitsin kaupan ja asiakaspalvelun. Menin kyseiseen kouluun sen takia, että sairauteni voi estää muun laisen työn. 

Noh, koulu on kivaa ja tylsää. Työharjotteluja oli ja ne oli tosi hyödyllyllisiä. MUTTA. Ikävä fakta mun mielestä on se, tuosta koulutuksesta ei niin hirveästi hyötyöä ole. Ikävä fakta on se, että 3 vuoden työnhauan jälkeen mä löydänkin itseni äitini työpaikalta tekemästä toimistohommia(laskutusta). Tosin näissäkin tarvitaan merkonomin koulutus. Vaikka mun pitki alunperin mennä kauppaan töihin tuon koulutuksen perusteella.

Toinen ikävä fatka on se, että töitä ei ole. Lukiolaiset vie sun työpaikan. Ainakin kauppa puolella. Eikä tämä ole mikään vitsi, kaikki lukiolaiset jotka mä tunnen ni ei kuulu sinne kaupan kassalle mutta siellä ne vaan on. Mun brutto oli 2000€/kk kun olin puolivuotta noissa toimistohommissa. 

Onhan tuosta koulusta nyt jonkin verran hyötyäkin. On siellä kivaa lakitiedettä ja yrityksen perustamis kursseja ja vaikka mitä kivaa. Loppujen lopuksi mä olen saanut hyvät valmiuden tuolta koulusta koska yrityksen perustaminen on mielessä parin vuoden sisällä mutta jos sä haluan vain kauppaan töihin niin tuota koulutusta ei välttämättä tarvita. Jos haluat johonkin pankkiin tai palkanlaskentaan töihin niin on sitten asia erikseen.

Voisin jauhaa tuosta koulutuksesta vaikka kuinka kauan mutta en viitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla