Näin minusta tuli kasvissyöjä vaimoni myötävaikutuksella - olin ennen aikamoinen lihasika
Kaikki juontaa juurensa kesään 2018. Oltiin menossa viikoksi mökille tiettömien taipaleiden taakse ja sattumoisin ainoa ruokakauppa sijaitsee lähes sadan kilometrin päässä. No minä olin mennyt mökille jo viikkoa ennen, kun lomat sen salli. Vaimo tuli perästä, ja soitti ruokakaupasta että kuule Jorma, täällä on ollut kylmälaiterikko eikä juuri mitään ole saatu vielä tukusta tilalle. Ei ole leikkeleitä, ei ole kuule makkaraa. Vaimo sitten sanoi, että edelliseen kauppaan ei kuule lähe ajelemaan, kun sinne ja takas toiset sata kilsaa. Ei siinä, en siinä hetkessä viimestä makkaraa mussuttaessa ihan edes tajunnut mitä tuleman piti.
Vaimo tulee mökille kun illan kuulas valo jo hämärtää, ja sitten kassit pöydälle, ei omat vaan vaimon ruoka. No sieltä tulee tofua, juustoa, aivan s**tanasti jotain eri väristä ja muotosta ja näköstä rehua. Maissia, kesäkurpitsaa, sientä ja paprikaa. Kattelin että missäs mun poutut on mutta ei p*rkele, eihän niitä ollu!! Siinä sitten mökötettiin eri huoneissa loppuilta.
Viikko alko, jatku ja eteni. Grilliin meni halloumia ja kesäkurpitsaa, savustimeen munakoisoa ja kuule päivä päivältä alko meikäläisen silmät näkyä paremmin turvonneiden poskien takaa. Punanen naama muuttu poskien kukerrukseksi. Suoli toimi ku casio. Nukkuminen oli kuin satua ja kuule vaimokin sai kyytiä entistä useemmin, pidemmin ja paremmin!
Sinne mökille jäi minun lihat. Nopeesti saatiin muksu, ja kun aikasemman liiton muksuihin vertaa niin tällä ei oo mikään vinossa oikeelle tai vasemmalle ja on ihan kuulkaa eri värinenkin.
Tehän varmaan arvasittekin - ei siellä kaupassa mitään laiterikkoa ollu. Vaimo <3
Kommentit (29)
Mielenkiintoista, minkä värinen se muksu on ? Vihreä, punainen, keltainen, sininen..?
Mitä pitää syödä, että saa erivärisiä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, minkä värinen se muksu on ? Vihreä, punainen, keltainen, sininen..?
Mitä pitää syödä, että saa erivärisiä lapsia?
Semmonen terveen värinen. Ihan ensiluokkainen lapsi, ykköslaatua.
Hyvähän se on oppia syömään kasviksia. Ei tarvitse vegaaniksi ryhtyä, mutta suomalaiset syö kyllä ihan liikaa lihaa. Itsekin sain mieheni innostumaan kasvisruokiin kun osaan tehdä niistä niin hyviä. Ne lähinnä vaatii vaan enemmän vaivannäköä, kun on sitä pesemistä, kuorimista ja pilkkomista. En itsekään ole vegaani, mutta syön todella vähän lihaa, varsinkaan punaista. Me ollaan jopa joskus tehty sopimus, että mennään mökille pelkkien rehujen kanssa ja lihaa tulee pöytään vain jos satumme saamaan kalastamalla saalista.
Siinä on mukavaa jännitystä, että meneekö viikonloppu pelkkiä rehuja syöden vai saammeko myös kalaa pöytään. Ja kyllä se kala sitten maistuu oikein erityisen hyvältä, kun se on itse hommattu ja ilman kalaonnea olisimme olleet pelkällä rehulinjalla.
Kaunis tarina <3 Jotain tollasta tarvis munkin uus miekkonen.
Vierailija kirjoitti:
Todella uskottava tarina🤣🤣🤣
Todella. Ensimmäisenä tulee mieleen hieman yksinkertaisen, keski-ikäisen mamman, vihreä ristiretki kaikkien ihmisten käännyttämiseksi kasvissyöjiksi.
Parhaimmat herkkuruoat on hyvät pihvit, pizza, kebab ja hamburilaiset siis ne oikeat hamburilaiset joissa on hyvä naudanlihapihvi.
Arkiruokana syön usein jauhelihakeittoa, makaronilaatikkoa jne. Parhaita arkiruokia. Jos nyt yksi kasvisruoka pitää valita niin hernekeitto kerran kuussa ja siihenkin vähän lihapaloja joukkoon. 40 vuotta on näitä syöty ja näillä jatkan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tarina tuli ihan kylmät väreet ja kyyneleet silmiin <3
Samoin, mutta todennäköisesti eri syystä.
Kaikenlaisia sepustuksia joku on valmis kyhäämään että saisi jonkun käännytettyä omalle linjalleen.
T. Kasvispainotteisesti syövä, aivopesua ja tuputusta vihaava nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, mutta todennäköisesti eri syystä.
Kaikenlaisia sepustuksia joku on valmis kyhäämään että saisi jonkun käännytettyä omalle linjalleen.T. Kasvispainotteisesti syövä, aivopesua ja tuputusta vihaava nainen
Öh humor much?