Tyttäreni tekee abortin
Olen ollut aina kovin läheinen tyttäreni kanssa, eilen hän tuli kahvittelemaan ja kertoi olevansa ehkäisystä huolimatta raskaana ja aikoo tehdä abortin. Salaa olen niin pettynyt, olisin jo kaivannut lapsenlapsia, vaikka tiedänkin tyttäreni olevan vielä nuori, 22-vuotias. Sanoin tietenkin tukevani häntä mitä ikinä tekeekään ja kerroin olevani tukena ja lastenhoitoapuna jos haluaakin pitää lapsen.
Kaipaankin vertaistukea. Tiedän, että tyttäreni ja hänen avomiehensä ovat vielä nuoria ja koulut kesken, mutta silti ajatus lapsenlapsesta tuntuu niin ihanalta. Ja nyt tyttäreni ikäänkuin riistää sen minulta.
Kommentit (50)
tee kaikkesi sen pysäyttämiseksi, kysy mitä mieltä tyttäresi on, jos olisit abortoinut hänet. kerro että hänkin oli yllätysraskaus jos oli. sano että teinit kantavat vauvan ja antavat adoptioon. lupaa että autat vsuvan kanssa. sano että toista samanlaista vauvaa ei tule ikinä olemaan hänelle, ja ehkä tällä vauvalla on tyttäresi väriset silmät. kysy että haluaisiko tyttäresi olla abortoituneena, sano että antaa adoptioon.
Sinun ei tarvitse hyväksyä aborttia, vaikka kyseessä olisi tyttäresi. Sinulla on oikeus sanoa se hänelle.
En ymmärrä miksi tuosta täytyy kertoa äidille. Onhan se kiva että saa läheiseltä äidiltä tukea mutta en mokittuani noin viittis olla mitään sympatiaa ja silittelyjä vailla.
Voi pyhät pyssyt mitä porukkaa! Ensinnäkin kirjoittaja numero 9, miten aloittajan tytär on mokannut? Hän on käyttänyt ehkäisyä ja tullut siitä huolimatta raskaaksi, onpa paha moka.
Ja te kaikki muut, onko käynyt mielessäkään että ihmiset ovat erilaisia? Toiset haluavat lapsia nuorina, toiset saavat ne olosuhteiden pakosta vasta kolmekymppisenä, toiset eivät halua niitä aiemmin ja jotkut eivät halua lapsia ikinä! Aloittajan tytär voi olla vaikka vela! Ja itse kyllä ymmärrän miksi 22-vuotias ei halua lasta kesken opiskeluiden.
Tottakai 22vuotias hyvänen aika jo kypsä äidiksi ja kypsä synnyttämään!!!!!!! Te voitte autta häntä!!!! Onhan tää järkyttävä että koulun takia lasta silpotaan kohdussa,onko hän sitten joku uranainen,niin sitten seurava ja siitä seurava lapsenalku päättyy kaatopaikkaan. Eihan sitten ei oo koskaan lapsen aika?! Voisi hyväksyä abortti jotenkiin kun äiti on itse vielä lapsi...tai on ollut raiskattu,mutta jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! Kannattaa mennä vaikka raskaana oleville joku jooga jumpparyhmä se autta synnytyksessä ja nuori äiti sais vartaistukea. Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:44"]Tottakai 22vuotias hyvänen aika jo kypsä äidiksi ja kypsä synnyttämään!!!!!!! Te voitte autta häntä!!!! Onhan tää järkyttävä että koulun takia lasta silpotaan kohdussa,onko hän sitten joku uranainen,niin sitten seurava ja siitä seurava lapsenalku päättyy kaatopaikkaan. Eihan sitten ei oo koskaan lapsen aika?! Voisi hyväksyä abortti jotenkiin kun äiti on itse vielä lapsi...tai on ollut raiskattu,mutta jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! Kannattaa mennä vaikka raskaana oleville joku jooga jumpparyhmä se autta synnytyksessä ja nuori äiti sais vartaistukea. Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).
[/quote]
Voi jestas mikä diletantti
22-vuotias on AIKUINEN, jolla on oikeus tehdä omat päätökset. Abortti itsessään on raskas päätös ja sen kanssa pitää elää. Mitä ihme neuvoja täältäkin saa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:44"]
Tottakai 22vuotias hyvänen aika jo kypsä äidiksi ja kypsä synnyttämään!!!!!!! Te voitte autta häntä!!!! Onhan tää järkyttävä että koulun takia lasta silpotaan kohdussa,onko hän sitten joku uranainen,niin sitten seurava ja siitä seurava lapsenalku päättyy kaatopaikkaan. Eihan sitten ei oo koskaan lapsen aika?! Voisi hyväksyä abortti jotenkiin kun äiti on itse vielä lapsi...tai on ollut raiskattu,mutta jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! Kannattaa mennä vaikka raskaana oleville joku jooga jumpparyhmä se autta synnytyksessä ja nuori äiti sais vartaistukea. Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).
[/quote]
Opettele puhumaan suomea, tule sitten vasta suomalaiselle keskustelufoorumille..
Öh.. miksi välittäisin siitä jos äitini olisi abortoinut mi nua...? Minua ei vain olisi olemassa. Samoin kuin minua ei olisi olemassa jos äitini olisi käyttänyt ehkäisyä, jos vanhempani olis paneskellut jonain toisena päivänä tai vaikkapa toisessa asennossa.
Surullista on nähdä näitä viestejä päivästä toiseen. Mihin on inhimillisyys kadonnut? Mihin on kadonnut rakkaus? Miksi ihmiset ajattelevat hyvin itsekkäästi? Kuinka joistain naisistakin on tullut niin julmia ja raakoja, kylmiä ihmisiä?
Miksi elämää vihataan? Miksi elämän lähde on hylätty? Miksi Jumala on hylätty?
Syy on paljolti meissä uskovissa. Me emme ole olleet Jumalalle kuuliaisia. Ajatellaan, että usko on oma asia, yksityisasia joka ei kuulu muille.
Jumala armahtakoon meitä uskovia, että heräisimme tästä uskonnollisesta unesta elävään toimivaan uskoon, jotta myös tämänkaltaiset aloitukset loppuisivat.
J-P
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:31"]
Surullista on nähdä näitä viestejä päivästä toiseen. Mihin on inhimillisyys kadonnut? Mihin on kadonnut rakkaus? Miksi ihmiset ajattelevat hyvin itsekkäästi? Kuinka joistain naisistakin on tullut niin julmia ja raakoja, kylmiä ihmisiä?
Syy on paljolti meissä uskovissa. Me emme ole olleet Jumalalle kuuliaisia. Ajatellaan, että usko on oma asia, yksityisasia joka ei kuulu muille.
Jumala armahtakoon meitä uskovia, että heräisimme tästä uskonnollisesta unesta elävään toimivaan uskoon, jotta myös tämänkaltaiset aloitukset loppuisivat.
J-P
[/quote] Millainen ihminen uskoo satuolentoon?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:31"]
J-P
[/quote] Millainen ihminen uskoo satuolentoon?
[/quote]
Millainen ihminen ei osaa erottaa satuolentoja ja
sitä asiaa että Jumala voi olla vaikkakaan ei ihmisen muodossa. .
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:50"]
Mitäpä jos ap:n tytär ei halua olla raskaana ja synnyttää? Siinä menee nuoren naisen kroppa pilalle.
[/quote]
Siinä tuo itsekkyys tuli esiin
J-P
[/quote]
Niin on.
Puhu tytölle. Kyse on sinun lapsenlapsestasi!!
Sinä ajattelet vaan itseäsi. Ehdit tulemaan mummoksi vielä.
Kyllähän jonkun pitää huolehtia lapsenlapsestakin ettei sen päiviä päätetä!
Voi vittu mitä porukkaa. Tyttären abortti ei kuulu millään tavalla hänen äidilleen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:45"]Voi vittu mitä porukkaa. Tyttären abortti ei kuulu millään tavalla hänen äidilleen.
[/quote]
Ai, vaikka lapsenlapsi nypitään pois?
Ymmärrän tytärtäsi, mutta ymmärrän myös sinun tunteitasi. Olen itse 23-vuotias ja olemme poikaystäväni kanssa pohtineet, mitä tekisimme jos noin kävisi. Luulen, että pitäisimme lapsen, vaikka tilanne hirvittäisikin monella tapaa.. Nuo ovat ehkä niitä vaikeimpia aborttipäätöksiä siinä mielessä, että varmasti moni taho on sitä mieltä, että lapsen kanssa pitäisi "teoriassa" pärjätä. Ratkaisu on kuitenkin vanhempien, eikä siihen tulisi muiden vaikuttaa. Yritä tukea tytärtäsi parhaalla mahdollisella tavalla, päätyi hän mihin ratkaisuun tahansa. On hienoa että tyttäresi kertoi sinulle asiasta. Jos omalle kohdalleni noin kävisi, olisi varmasti aluksi päällä "shokkitila", jossa miettisin vain, etten ikinä selviä lapsen kanssa. Voihan olla, että tytär sopeutuu ajatukseen muutaman yön asiaa mietittyään:)