Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni tekee abortin

Vierailija
06.02.2014 |

Olen ollut aina kovin läheinen tyttäreni kanssa, eilen hän tuli kahvittelemaan ja kertoi olevansa ehkäisystä huolimatta raskaana ja aikoo tehdä abortin. Salaa olen niin pettynyt, olisin jo kaivannut lapsenlapsia, vaikka tiedänkin tyttäreni olevan vielä nuori, 22-vuotias. Sanoin tietenkin tukevani häntä mitä ikinä tekeekään ja kerroin olevani tukena ja lastenhoitoapuna jos haluaakin pitää lapsen.

Kaipaankin vertaistukea. Tiedän, että tyttäreni ja hänen avomiehensä ovat vielä nuoria ja koulut kesken, mutta silti ajatus lapsenlapsesta tuntuu niin ihanalta. Ja nyt tyttäreni ikäänkuin riistää sen minulta. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:44"]

Lupaudu vauvalle äidiksi.

[/quote]

Ottaisimme hänet ilomielin vastaan ja on muitakin, jotka ottaisi. On paljon naisia, jotka toivoo lasta, mutta ei ole saaneet.

J-P

Vierailija
2/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ap:n tytär ei halua olla raskaana ja synnyttää? Siinä menee nuoren naisen kroppa pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:50"]

Mitäpä jos ap:n tytär ei halua olla raskaana ja synnyttää? Siinä menee nuoren naisen kroppa pilalle.

[/quote]

Siinä tuo itsekkyys tuli esiin

J-P

Vierailija
4/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:44"]

Lupaudu vauvalle äidiksi.

[/quote]

Ottaisimme hänet ilomielin vastaan ja on muitakin, jotka ottaisi. On paljon naisia, jotka toivoo lasta, mutta ei ole saaneet.

J-P

[/quote] Omat raskaudet ollut niin helvettiä, että en todellakaan kärsisi kenenkään muun takia. Kukaan ei voi tietää mitä raskausaikana tulee tapahtumaan, ja miten oma keho sen kestää, eikä ketään voi pakottaa olemaan raskaana toisen mieliksi. Se vasta itsekästä onkin, vaatia että toinen oksentaa 3kk ja kärsii loppuajan niin pahoista liitoskivuista että ei pääse liikkumaankaan, vain jotta joku muu saisi lapsen.

Vierailija
5/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta abortti on tasan tarkkaan tyttären oma päätös ja oikea, jos hän ei koe olevansa vielä valmis äidiksi. Lastenlapset eivät ole jokanaisen oikeus, niitä tulee, jos oma lapsesi haluaa lapsia. En ehkä ole kuullut mitään tuon itsekkäämpää. Jos tyttäresi päätyy aborttiin, hän tarvitsee kaiken mahdollisen tuen, ei äitinsä mummoiluhaaveita.

Vierailija
6/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa tukea jos itse pitää aborttia murhana. Voisi olla etten vähään aikaan pystyisi näkemään tyttöäni.

Vierailija
7/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhana. Voisi olla etten vähään aikaan pystyisi näkemään tyttöäni.

[/quote]

Mitä itse tekisit tilanteessa jossa tyttäresi on tullut ehkäisystä huolimatta raskaaksi eikä halua lasta, mutta itse vastustat aborttia?

Vierailija
8/50 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 09:44"]

...jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! ... Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).

[/quote]

Taas näitä ihmisiä, joiden mielestä isoäidillä on oikeuksia vielä syntymättömiin lapsenlapsiin. Abortin tekeminen on kyllä ihan laillinen toimenpide, eikä todellakaan murha. Parempi että lapsia synnytetään elämäntilanteessa, jossa äiti sitä oikeasti haluaa. Jo se, että äiti harkitsee abortin tekemistä kertoo siitä, että hän ei ole henkisesti valmis lapsen tuloon. Ei kannata yrittää puhua nuorta ihmistä ympäri näin suuren asian edessä. Isoäidin haluilla ei ole mitään väliä.

Vierailija
9/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 19:05"]

Täällä on oikeasti ihan pimeää porukkaa

[/quote]

Jos näitä abortinvastustajasekopäitä tarkoitat, niin olen täysin samaa mieltä. Pitäisi pistää koko elämä ihan sekaisin ja synnyttää ei-toivottu lapsi mummelin mieliksi. Ei hyvää päivää.

[/quote]

Juuri niitä tarkoitin.

Vierailija
10/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:14"]

Tottakai 22vuotias hyvänen aika jo kypsä äidiksi ja kypsä synnyttämään!!!!!!! Te voitte autta häntä!!!! Onhan tää järkyttävä että koulun takia lasta silpotaan kohdussa,onko hän sitten joku uranainen,niin sitten seurava ja siitä seurava lapsenalku päättyy kaatopaikkaan. Eihan sitten ei oo koskaan lapsen aika?! Voisi hyväksyä abortti jotenkiin kun äiti on itse vielä lapsi...tai on ollut raiskattu,mutta jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! Kannattaa mennä vaikka raskaana oleville joku jooga jumpparyhmä se autta synnytyksessä ja nuori äiti sais vartaistukea. Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).

[/quote]

Opettele puhumaan suomea, tule sitten vasta suomalaiselle keskustelufoorumille..

[/quote]

WOW!

Vain suomalainen sanoo noin.

Itse asun ulkomailla ja vaikka kieliongelmia onkin, ei kukaan koskaan ole minulle noin sanonut, ihan päinvastoin!

[/quote]

Kyllä ainakin Jenkeissä huomautetaan hyvinkin herkästi, jos ei puhu täydellistä "ämerikkää".

Vierailija
11/50 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 15:49"]Vaikea antaa tukea jos itse pitää aborttia murhana. Voisi olla etten vähään aikaan pystyisi näkemään tyttöäni.

[/quote]

luojan kiitos et ole minun äitini!

-22-vuotias abortin tehnyt mahdollisesti lapseton koko elämänsä. Siis tarkoituksella lapseton.

Vierailija
12/50 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap! Hienoa, että teillä on hyvät ja läheiset välit. Se ei ole itsestäänselvää. Tekipä tyttäresi niin tai näin, sinäkin kypsyt ja totut siihen päätöksen, minkä hän tekee. On ymmärrettävää, että olet surullinen ja haikealla mielellä uutisen - ja aborttipäätöksen jälkeen, mutta aika parantaa.

Kaikki mikä koskettaa omaa lasta, aikuistakin, riipii tosi syvältä äidin sydäntä. Itselläni tilanne oli toisinpäin, tytär ei olisi halunnut lasta, mutta ei pystynyt tekemään aborttiakaan. Omatkin tunteeni olivat aika ristiriitaiset ja kärsin, kun näin, miten tyttäreni oli masentunut ja ahdistunut...

Voimia sinulle!

Vierailija
13/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 22:45"]Voi vittu mitä porukkaa. Tyttären abortti ei kuulu millään tavalla hänen äidilleen.

[/quote]

Ai, vaikka lapsenlapsi nypitään pois?

[/quote]

Voi hyvänen aika. EI SE OLE MIKÄÄN LAPSI VIELÄ!! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että jokaisella on oikeus päättää haluaako lapsia vaiko eikö.

Vierailija
15/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2014 klo 19:05"]

[/quote]

Jos näitä abortinvastustajasekopäitä tarkoitat, niin olen täysin samaa mieltä. Pitäisi pistää koko elämä ihan sekaisin ja synnyttää ei-toivottu lapsi mummelin mieliksi. Ei hyvää päivää.

Vierailija
16/50 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:14"]

Tottakai 22vuotias hyvänen aika jo kypsä äidiksi ja kypsä synnyttämään!!!!!!! Te voitte autta häntä!!!! Onhan tää järkyttävä että koulun takia lasta silpotaan kohdussa,onko hän sitten joku uranainen,niin sitten seurava ja siitä seurava lapsenalku päättyy kaatopaikkaan. Eihan sitten ei oo koskaan lapsen aika?! Voisi hyväksyä abortti jotenkiin kun äiti on itse vielä lapsi...tai on ollut raiskattu,mutta jos terve normaali nainen elää parisuhdessa niin abortti ei ole oikein oikeutettu murha!!!! Varsinkiin kun itse olet niin innoissaan!!! Kannattaa mennä vaikka raskaana oleville joku jooga jumpparyhmä se autta synnytyksessä ja nuori äiti sais vartaistukea. Muista että abortti on murha,paitsi poikkeustapauksessa. Sulla on velvollisuus pitä vauvan puoli,tyttäresi on joskus kiitollinen sinulle :).

[/quote]

Opettele puhumaan suomea, tule sitten vasta suomalaiselle keskustelufoorumille..

[/quote]

WOW!

Vain suomalainen sanoo noin.

Itse asun ulkomailla ja vaikka kieliongelmia onkin, ei kukaan koskaan ole minulle noin sanonut, ihan päinvastoin!

Vierailija
17/50 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista :(

Vierailija
18/50 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei sitten ole "minun" lähettämä aborttiprovo.
Jatkakaa.

Vierailija
19/50 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi kyllä painajainen pahimmasta päästä. Koita nyt vielä puhua tyttäresi kanssa.

Vierailija
20/50 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Onhan se tyttäresi elämä, mutta toivoisi että tuon ikäisenä voisi jo harkita lapsen pitämistä :) Jos lapsia haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä