Kuinka vanhana olette käyneet AMK-tutkinnon?
Jos olet käynyt vanhemmalla iällä, niin vastaus kiinnostaa:)
Tekisi vielä mieli lähteä kouluun:)
Kommentit (24)
Amk-tutkinto 25-vuotiaana ja YAMK-tutkinto 33-vuotiaana.
Ekan AMK-tutkinnon lukion jälkeen, tokan vaihdettuani alaa aloitin 39-vuotiaana. Varoitus: Jos haet päiväpuolelle opiskelemaan, luokkasi saattaa olla lapsia täynnä 😂 En itse tajunnut tuota kun hain, mutta hyvinpä ollaan yhdessä pärjätty 😂❣️
AMK-tutkinnon aloitin ollessani 34 v.
Aloitin nyt 38-vuotiaana, ei ole kuitenkaan ensimmäinen tutkinto.
Maisterintutkinto 30- ja AMK-tutkinto 55-vuotiaana. :)
Aloitin nyt 32-vuotiaana ja kyseessä ensimmäinen AMK-tutkintoni. Olen monimuoto-opiskelija ja meidän ryhmässä opiskelijoiden ikä vaihtelee 19-52 välillä.
29-vuotiaana opiskelin toisen tutkinnon, parjatun tradenomin tutkinnon nimittäin. Siitä on ollut minulle hyötyä. Opiskelin ns. aikuisryhmässä ja meitä oli tosi monen ikäisiä. Osa oli jo pitkään ollut työelämässä.
Valmistuin 31-vuotiaana. Päiväpuolella kävin, ja suurin osa oli minua 6-10 vuotta nuorempia, mutta ryhmässä oli myös jopa 20 vuotta minua vanhempia.
Kiva kuulla kokmuksianne, nyt uskallan itsekin hakea opiskelemaan näin vanhemmalla iällä. Kertokaa myös, mitä alaa opiskelette.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla kokmuksianne, nyt uskallan itsekin hakea opiskelemaan näin vanhemmalla iällä. Kertokaa myös, mitä alaa opiskelette.
Sairaanhoitajaksi. Aiempi koulutus ehkä jollain tasolla ”arvostetumpi”, mukamas, mutta oikeasti tekee valmistuneista työttömiä. Sairaanhoitajana on varaa valita työnsä ja toimenkuvansa, olen tykännyt tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä "hankin muodollisen pätevyyden" opiskelemalla tietojenkäsittelyn tradenomitutkinnon. Tällä ei siis ollut muuta tarkoitusta, kuin mahdollistaa se, että voisi joskus työllistyä kunnallisellekin puolelle (vaaditaan usein vähintään alempi korkeakoulututkinto), jos joku kerta YT-leikkuri osuu omalle kohdalle. Opiskelin iltaopintoina aikuisryhmässä, jossa olin jotakuinkin ikähaarukan keskivaiheilta.
-5
"Käydä tutkinto"?! Oletko ihan varma, että pärjäät opinnoissa?
Aloitin 18-vuotiaana. Meillä olin ihan kaikenikäistä opiskelijaa, vanhimmat taisi olla lähempänä 50v.
Valmistuin restonomiksi 39 vuotiaana. Opiskelu oli antoisaa, nuorisoa suurin osa, mutta tunsin kuuluvani joukkoon.
Valmistuin automaatioinsinööriksi 24-vuotiaana.
Miten tutkinto käydään?