Olen nettiriippuvainen ja se häiritsee elämääni
Oikeasti. Tänään mulla on ollut vapaa. Aamulla päätin, että nyt loppuu puhelimen tiirailu. Ruutuaikani on keskimäärin 5 tuntia päivässä, niin tuo puhelin minulle kertoo. Eli joskus tunnin, joskus vaikkapa 7.
Katson facebookin, katson instan, tutkin jodelin ja vastailen siellä kaikkeen, tutkin vauva-palstan. Menen iltalehteen ja klikkaan tylsimmätkin otsikot julki. Vauva.fi palstoilla luen kaikkia keskusteluja, saisin täälläkin varmaan kaiken aikani kulumaan. Ja nämä samat sivut selaan koko ajan ja googlettelen tyhmiä asioita.
Ei siinä, töissä puhelin pysyy visusti 8h laukussa, ja kuntosalilla puhelin on pukkarissa. Ystävien kanssa jätän puhelimeni takin taskuun tai jos on muuta tekemistä.
MUTTA kun olen yksin ja pitäisi tehdä jotain edes vähän kehittävää. Katsoa vaikka uusi mielenkiintoinen tv-sarja (eikä mikää tositvpaskaa vaikka niitäkin katselisin enemmän kuin laki sallii). Oon lainannut kaksi kuukautta sitten kirjan, mutta en lue sitä kun tulen mieluummin vauva.fi palstalle. Kun aloitan mielenkiintoisen elokuvan, otan puhelimen ja sitten en katso elokuvaa. Nytkin olen puhelimella vaikka kirjakin olisi vieressä.
Tänään aamulla kaksi tuntia puhelinta. Sitten menin salille, kauppaan ja kokkailin, siivosin. Sitten olin taas varmaan 2 tuntia puhelimen palstoilla. Sitten näin pari tuntia kaveria ja sen jälkeen oon taas tuijottanut tätä koukuttavaa laitetta varmaan 3 tuntia.
On kyllä päiviä, esim. jos olen sukuloimassa tai vaikka reissussa/joulun vietossa, en katso puhelinta koko päivänä. Ongelmani on se, että jouten ollessani koukutun puhelimen maailmaan tunneiksi.
Mitä tehdä?
Kommentit (4)
Oon tehnyt samaa teinistä asti. Toi on just hyvä, et pystyy tekemään asioita myös ilman puhelinta, siinä mielessä meillä menee hyvin.
Nostan