Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuume - särkylääkkeellä vai ilman?

Vierailija
06.02.2014 |

Nyt on tänne rantautunut flunssa. Itsellä pyörii lukemat juuri kuumeen rajamailla, 37:ssa, mutta tuntuu jo kuumeelta koska normaalilämpöni on todella alhainen. Kannattaako olla zombiena ja olla ottamatta särkylääkettä, vai kannattaako vaan ottaa särkylääkettä, lähteekö kuume sillä tavalla pois ikinä?

Tästä kun olen saanut lapsesta asti erilaista tietoa, toiset sanoo ettei kuume lähde, vaan jopa nousee jos ottaa särkylääkkeen (?) No omalta kohdalta vaikea sanoa, olen pyrkinyt välttämään särkylääkkeitä tuon pelottelun takia, mutta nyt on veto pois ja lapsi kipeänä, mies kyllä kotona, mutta sitä haluaisi itsekin jaksaa lapsen ja itsensä takia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääke ainakaan nosta kuumetta. Selviytminen on aina tärkeintä ja tilanne tulee ottaa huomioon. Tottakai hoidat itseäsi, jos koet niin. 

Aina tuota samaa sanotaan, ja toki kuumeella on tehtävänsä, mutta yleiskuntoa ei kuumeen kanssa kannata liian alas päästä. Hurjempaa on vielä jos lasta ei lääkitä...kuume ei kuitenkaan ole täysin vaaratonta pienille.

Vierailija
2/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä ota lääkettä, kun ei tuon korkeampi lukema ole. Et sitten tule tietää ootko kondiksessa vai et, jos otat vaikka Buranan. Kyllä menee pikkujutut itsestään ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan aina silloin, kun on paljon kuumetta tai vähän ja kamala olo. Mulla ei ole ikinä kuume kestänyt kauaa, kun olen noin toiminut.

Vierailija
4/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kun vaan tuntuu, että kestää ilman lääkettä eikä kuume nouse yli 40 niin parempi olla ottamatta. Oman fiiliksen mukaan kuitenkin kannattaa ..

Vierailija
5/5 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kuume ei ole perustervelle ihmiselle vaarallista, ei lapselle eikä aikuiselle.Ellei sitten nouse oikeasti hyvin korkeaksi. Alle 38,5 lämpöilyllä on paranemista edistävä vaikutus, eikä sellaista kuumetta ole tarpeen laskea lääkkein ELLEI MUU VOINTI SITÄ EDELLYTÄ. Eli toki otat lääkettä jos sinulla on pää kipeä, lihaksiin tai kurkkuun koskee tai korvasi on tulehtunut. Mutta se, että sinulla on 37 lämpöä ja olo kuin zombilla on mielestäni (huom, tämä on minun näkemykseni) enemmänkin elimistösi lähettämä viesti siitä, että mene hyvä ihminen nukkumaan. Vedä peitto korviin ja lepää, lepää ja lepää. Juo kuumaa ja anna elimistösi taltuttaa rauhassa flunssavirus joka sinussa myllää. On tutkimustuloksia, että lääkkein hoidetut flunssat kestää pidempään, ja leviävät enemmän ympäristöön, koska ihmiset lähtevät särkylääkkeen voimin ihmisten ilmoille yhä tartuttavina. 

Toki jos sinulla on pienet lapset siinä jaloissa pyörimässä joista pitää pitää huolta tms, niin toki silloin on pakko hoitaa itsensä lääkkein siihen kuosiin että selviää päivästä. Mutta muuten olen sitä mieltä, parempi on antaa kehon hoitaa rauhassa itsensä kuntoon.