Älä ruoki provoja
Tehdään nyt äidit yhteinen sopimus, että vaietaan ilmiselvät provosoivat aloitukset kuoliaiksi ja vastaillaan vain asiallisiin kysymyksiin. Provoilijat kyllästyy pikkuhiljaa ja palsta siistiytyy siksi, mihin se on tarkoitetukin, eli pienten vauvojen äitien vertaisryhmäksi.
Kommentit (14)
Tämä on aihe vapaa, ei pienten lasten äitien veraisryhmä...
Ei täällä viitsisi käydä, jos tämä olisi asiallinen foorumi. Niitä on pilvin pimein netti täynnä. Tämän foorumin paras anti on viihteellisyys ja uskomattoman huvittavat ja sairaat jutut.
Tämä on Suomen suurimpia keskustelufoorumeita kävijämäärältään. Nyt haluaisi muutama uusi tulokas rajata kävijät. Pois miehet ja nuoret ja isompien lasten vanhemmat.
Ja kukas sen sitten tietää varmasti mikä on provoa ja mikä ei? Kyllä elämässä sattuu uskomattomiakin juttuja ja pitää niitäkin saada tänne kirjoittaa.
Minä en ole tiennytkään, että tämä on vain äitien ja vain pienten vauvojen äideille tarkoitettu puhumattakaan vertaisryhmästä.
Otsikkona on aihe vapaa. Mielestäni sinne mahtuu monenmoista, joista moni voi koke vertaistukea tai sitten ei.
Yleensä on kyllä niin, että kun olen itse kirjoittanut aivan aidoista tapauksista, niin ne huudellaan provoiksi.
Entäs pienten vauvojen isät? Tai isovanhemmat tai kummit?
Entä isojen vauvojen (+3kk) äidit? Isät? isovanhemmat?
Entä taaperot?
Uhmaikäiset?
Leikki-ikäiset?
Koululaiset?
Murrosikäiset?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:05"]
Tehdään nyt äidit yhteinen sopimus, että vaietaan ilmiselvät provosoivat aloitukset kuoliaiksi ja vastaillaan vain asiallisiin kysymyksiin. Provoilijat kyllästyy pikkuhiljaa ja palsta siistiytyy siksi, mihin se on tarkoitetukin, eli pienten vauvojen äitien vertaisryhmäksi.
[/quote]
Kannatan tätä. Mukaanlukien ilkeilevät välikommentit ja muu nälviminen, ne voisi jäädä kokonaa huomiotta, ei niihin tarvitse mukaan lähteä.
Vauva-palstalle vauva elämässä mukana olevia tai siitä kiinnostuneita. Ne keitä vauvalehtikin voisi kiinnostaa. Vaikka toki muustakin kuin perheistä voi keskustella.
Aloituksesta tuntuvat monet provosoituvan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:27"]
Minä en ole tiennytkään, että tämä on vain äitien ja vain pienten vauvojen äideille tarkoitettu puhumattakaan vertaisryhmästä.
Otsikkona on aihe vapaa. Mielestäni sinne mahtuu monenmoista, joista moni voi koke vertaistukea tai sitten ei.
Yleensä on kyllä niin, että kun olen itse kirjoittanut aivan aidoista tapauksista, niin ne huudellaan provoiksi.
[/quote]Mullekin käy usein niin, että kun kirjoitan jotakin ihan totta (pienesti muunnellen) niin heti saan provo huuteluja. Se tuntuu kyllä tosi ikävälle sillä ei mun ajatukseni ja elämäni nyt sentään niin ihmeellisiä ole.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:27"]
[/quote]Mullekin käy usein niin, että kun kirjoitan jotakin ihan totta (pienesti muunnellen) niin heti saan provo huuteluja. Se tuntuu kyllä tosi ikävälle sillä ei mun ajatukseni ja elämäni nyt sentään niin ihmeellisiä ole.
[/quote]
Ja miksi niitä haukutaan provoiksi? Koska täällä tuntuu olevan aika paljon provoja, ihmiset itse myöntää niitä kirjoittavansa, ja varmaan samat henkilöt toisaalla haukkuu toisten aitojakin tekstejä provoiksi. Monet ketkä epäilee aitoutta ei viitsi kommentoida ollenkaan, skippaa koko asian. Jos provojen keksijät poistuisi paikalta ja pääsääntöisesti voisi luottaa keskustelun aitouteen, ei tarvitsisi epäillä ja keskustelua tulisi.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:30"]
Entä taaperot?
Uhmaikäiset?
Leikki-ikäiset?
Koululaiset?
Murrosikäiset?
[/quote]
Eikö nääääin pitkät välit olisi hienommat??
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:30"]
Entä taaperot?
Uhmaikäiset?
Leikki-ikäiset?
Koululaiset?
Murrosikäiset?
[/quote]
Eikö nääääin pitkät välit olisi hienommat??
[/quote]
Mielestäni noin pitkä väli on jo liian pitkä, eikä siten oikeastaan "hienompi"
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 11:05"]Tehdään nyt äidit yhteinen sopimus, että vaietaan ilmiselvät provosoivat aloitukset kuoliaiksi ja vastaillaan vain asiallisiin kysymyksiin. Provoilijat kyllästyy pikkuhiljaa ja palsta siistiytyy siksi, mihin se on tarkoitetukin, eli pienten vauvojen äitien vertaisryhmäksi.
[/quote]
Täältähän sitä vertaistukee näistä korpeista saa :D
Ruokin, koska ne ovat hauskimpia