Harrastatko enemmän vai vähemmän liikuntaa kuin minä?
Käyn 2 kertaa viikossa tekemässä salitreenin kestoltaan noin 40min. Sanoisin että se on enempi kova kuin kevyt treeni. Teen mieluiten lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla.
Lisäksi käyn 2 kertaa viikossa hölkkäämässä. En todella mitään kovin pitkiä lenkkejä jaksa. Yksi lenkki on vain 2,5km. Eli yhteensä hölkkään viikossa noin 5km.
Tiedän että tuo on tosi vähän. Aika on tässä elämäntilanteessa kortilla, kun on 4 lasta, kohtalaisen iso omakotitalo, eläimiä ja kokopäivätyö. Tietysti jos tuo liikunta olisi korkeammalla arvoasteikolla, niin siihen löytäisi väkisin aikaa mutta suurin osa vapaa-ajasta menee perheen kesken.
Tietysti lasten kanssa tulee myös liikuntaa ja lisäksi joka ilta teen venytyksiä, vatsoja ja kyykkyjä ym. kotona.
Kiinnostaisi kuulla onko muilla kuinka paljon enempi tuota viikottaista liikuntaa?
Kommentit (31)
Mulla on suunnilleen sama määrä, tosin en lenkillä käy vaan 2 krt viikossa jalkapalloa ja 2 krt viikossa saliharjoittelu. Ja päälle se mitä lasten kanssa tulee touhuttua.
Enemmän, 3-4 kertaa salilla kova treeni, 1-2 lenkkiä (toinen mahdollisesti HIIT) ja tunti futista.
Vähän enemmän, en kuitenkaan niin paljon kuin haluaisin.
Mun tavoiteviikko on tällainen, en kuitenkaan tähän aina pääse:
Ma: Les Mills Sh'Bam +Bodypump tunnit
Ti: kävelylenkki, kevyehkö
Ke: Les Mills Body Attack + Bodypump tunnit
To: Kävelylenkki, kevyehkö
Pe: Bodypump, joskus myös Attack tai Spinning
La-Su: 1-2 lenkkiä, mahdollisimman pitkiä (5-10 kilsaa)
Ulkoilen koirien kanssa päivittäin tunnin-puolitoista. Välillä heiluttelen käsipainoja ja möksällä heittelen halkoja.
Enemmän, mutta mulla onkin vaan huoleton rivarinpätkä, jo iso lapsi sekä koira, jonka lenkitys on osa liikuntamäärääni. =) Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, hikijumpassa kerran ja reipasta lenkkiä (hölkäten/reipasta kävelyä) useampi tunti viikossa. Hyvä se tuo sinunkin määräsi on, älä ainakaan siitä stressaa! Lisäilet jos voit/siltä tuntuu, mutta muista että kyllä sinulle kertyy varmaan hyötyliikuntaakin hyvä määrä, eikä sitä pidä mitenkään aliarvioida. =)
Ehkä hiukan enemmän. Teen kerran viikossa tunnin HIIT funktionaalisen treenin erittäin kovilla tehoilla PT:n kanssa. Omin nokkineni teen toisen mokoman, mutta siihen harvoin saan vastaavan tehon kuin PT:n kanssa on mahdollista... Lisäksi käyn vaihtelevasti 2-3 kertaa viikossa Body Attack ja Body Pump tunneilla, juoksen 5-10 km, ja joskus harvoin uin noin 1 km kerrallaan; harvakseltaan käyn myös flow yoga ja pilates tunneilla.
Jos en muuta kerkeä niin teen kotona 20 min Jillian Michaels Shred treenin käsipainoilla, sen kerkeää käytännössä aina. Liikuttua tulee 3-6 päivää viikossa tavoitteellisesti, hyötyliikunta siihen päälle.
Itselläni on 3 lasta, vaativa kokopäivätyö ja myöskin iso omakotitalo ;-). Mutta olen huomannut että jos haluaa, liikunnalle löytyy se aika aina. Ja minä haluan, koska se vaikuttaa sekä fyysiseen että psyykkiseen jaksamiseeni erittäin paljon.
Salilla en käy ollenkaan, mutta juoksen 6krt. viikossa 10km lenkin. Talvella sitten hiihtoa jonkun verran, mutta ei mitään mainittavaa.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:16"]
Ehkä hiukan enemmän. Teen kerran viikossa tunnin HIIT funktionaalisen treenin erittäin kovilla tehoilla PT:n kanssa. Omin nokkineni teen toisen mokoman, mutta siihen harvoin saan vastaavan tehon kuin PT:n kanssa on mahdollista... Lisäksi käyn vaihtelevasti 2-3 kertaa viikossa Body Attack ja Body Pump tunneilla, juoksen 5-10 km, ja joskus harvoin uin noin 1 km kerrallaan; harvakseltaan käyn myös flow yoga ja pilates tunneilla.
Jos en muuta kerkeä niin teen kotona 20 min Jillian Michaels Shred treenin käsipainoilla, sen kerkeää käytännössä aina. Liikuttua tulee 3-6 päivää viikossa tavoitteellisesti, hyötyliikunta siihen päälle.
Itselläni on 3 lasta, vaativa kokopäivätyö ja myöskin iso omakotitalo ;-). Mutta olen huomannut että jos haluaa, liikunnalle löytyy se aika aina. Ja minä haluan, koska se vaikuttaa sekä fyysiseen että psyykkiseen jaksamiseeni erittäin paljon.
[/quote]
Ja sellainen lisäys vielä että en siis koe liikuntaa tai liikkumattomuutta sellaiseksi asiaksi jota "pitäisi tehdä" tai jonka tekemättömyydestä pitäisi tuntea syyllisyyttä. Mulle se on se juttu joka tekee mahdolliseksi kaiken muun, ja oman hyvän oloni. Jos en liikkuisi paljon, tarvitsisin jonkun muun tavan saada aikaan samanlaisen hyvän olon. Mutta kukin tekee niinkuin itse hyvältä tuntuu, oli omakotitalo tai ei. ;-)
Vähemmän, käyn 1-3 kertaa viikossa zumbassa tai juoksemassa tai hiihtämässä.
Käyn kolme-neljä kertaa viikossa uimahallissa, tavoitteena on joka kerta 35min yhtämittaista toimintaa. Joko kiometrin uinti tai 500m uintia ja 20-30min vesijuoksua niin, että hengästyttää ja otsalla on kevyt hiki.
Vähemmän siis urheilen kuin ap, mutta olen itseeni tyytyväinen. Nämä lajit sopivat nivelrikkoisella ja ylipainoiselle. Kunhan painoa on tippunut 10kg lisää, lähden kuntosalille. Kai sinne saa mennä, kun painaa alle 90? heko heko. Siellä tykkään käydä 5-6 kertaa viikossa. Aerobisen vedän sitten salilla.
Enemmän. Tällä viikolla liikuntaa jo 8 tuntia ja illalla käyn vielä pari tuntia hiihtämässä.
Harrastan 5 päivänä viikossa jonkin sortin sykettä nostattavaa liikuntaa. Voi olla tunnin juoksulenkki, salitreeni, uintia, bodypump, spinning, hiihtoa, kiipeilyä... mitä nyt huvittaa milloinkin tehdä, mutta tuosta olen pitänyt kiinni, että viitenä päivänä viikossa harrastan jotain liikuntaa. Lapset jo sen verran isompia ettei aikuista tarvitse olla kotona ihan 24/7.
Sen haluaisin nähdä ku joku painaa 60min Attackin päälle vielä pumpin. Tai sitten himmailee koko Attackin..
Sen haluaisin nähdä ku joku painaa 60min Attackin päälle vielä pumpin. Tai sitten himmailee koko Attackin..
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:37"]
[/quote]
Miksi? Mun mielestä tässä ei ole mitään ihmeellistä. Raskaampaa on niin päin, että tekee ensin Pumpin, koska jaloissa ei ole voimaa enää hyppimiseen. Silloin joutuu vähän himmailemasn attackissä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:11"]
Ulkoilen koirien kanssa päivittäin tunnin-puolitoista. Välillä heiluttelen käsipainoja ja möksällä heittelen halkoja.
[/quote]
Tuhtien metrin halkojen heittely on rankkaa puuhaa. Kokeilkaapa muutaman motin verran ja kyllä saa kroppa bodipumppia ja attakkia!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Tuhtien metrin halkojen heittely on rankkaa puuhaa. Kokeilkaapa muutaman motin verran ja kyllä saa kroppa bodipumppia ja attakkia!
[/quote]
Tän tyylistä puuhaa mulla on paljon:) Näin talvella lumityöt on kanssa hyvää kuntoilua.
ap
Varmaan vähemmän. Lajitreenit 3 kertaa viikossa 1-1,5 tuntia, mutta ei sielläkään koko ajan liikuta. Ei juuri muuta liikuntaa enkä aina pääse noihin treeneihinkään.
Aika paljon enemmän. Mulla on yksi lepopäivä viikossa, muutoin tulee 1-2h treeniä/päivä vaihdellen kolmesta salitreenistä ryhmätunteihin ja omiin tanssitreeneihin.
Mulla on suunnilleen sama määrä, tosin en lenkillä käy vaan 2 krt viikossa jalkapalloa ja 2 krt viikossa saliharjoittelu. Ja päälle se mitä lasten kanssa tulee touhuttua.