takkutukka
Mikähän auttaisi tukkaani, joka menee pesussa aina ihan kauheaan takkuun? Käytän kosteuttavia shampoita ja hoitoaineita ja usein myös hiusöljyä, mutta tukan selvittämiseen menee silti älytön aika. Voiko tukan pestä menestyksekkäästi niin että tukka on kiinni? Olen kokeillut oliiviöljyhoitoja hiuksilleni, mutta tuntuu kuin kuivattaisi entisestään :(
Kommentit (5)
Hoitoaine värjätyille hiuksille! Mulla toimi ja siis ensimakua niiden ihanuudesta sain koitettuani sitä hoitoainetta joka tulee hiusvärin mukana, vuosien pähkäilyjen jälkeen (että mistä saisi samanlaista ostamatta hiusväriä) ostin doven hoitoaineen (sellainen punainen) värtyille hiuksille ja aivan ihana :) toivottavasti auttaa!
Hiusten takkuisuus ei kerro aina kuivasta hiuksesta, joillain vaan on takkuuntuva hiuslaatu. Mulla on itselläni alaselkään asti olevat, paksut ja äärimmäisen takkuuntuvat hiukset, joten kaikkea on tullut kokeiltua.
Harjaa hiuksesi aina ennen niiden pesemistä täysin selväksi, ja suihkuun mennessäsi kastele ne normaalisti. Levitä hiusten pituuksiin ja latvoihin reilusti jotain hoitoainetta, ihan mikä tahansa halvin xtra tms käy hyvin. Älä huuhtele pois ja pese hiuksesi (päänahka vain kuuluu pestä!!) shampoolla normaalisti. Latvoissa oleva hoitoaine suojaa hiuksiasi shampoolta, ja huuhdellessa ne pysyy täysin selvinä. Laita päälle kuitenkin vielä kunnon hoitoaine ja huuhtele normaalisti pois. Toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota, on hiusten kuivaus pyyhkeellä - se takuttaa helposti. Itse vaan kierrän hiukseni suoraan turbaanille enkä "pöllytä" ollenkaan. Erilaiset hiusseerumiöljyt (silikoniset, kuten Moroccanoil, Gliss oil elixir) auttaa pitämään hiukset selvinä. Ja harjaksi tangle teezer, se selvittää takut hellävaraisesti.
Hiusten harjaus suihkussa selviksi kun hoitoaine päässä, suihkun jälkeen hiuksiin jätettävä hoitoaine kampaamosta, sellainen voidemainen. Sitä latvoihin ja föönataan suoraksi, muttei liian kuumalla. Suoristusvoidetta voi myös laittaa ja föönata sen kanssa, suojaa lämmöltä. Mullahan ei hiuksia saa suoraksi kuin tuolla keinoin, blondattu ja etenkin blondattuna hieman kiharaan vetävä paksu tukka. Tai ei edes suoraksi saa, mutta takuttomaksi. Hanki ap parempi hoitoaine ja hiuksiin jätettävä ehdottomasti niin ei niin helposti takkuunnu.
Oon pessyt jo monta kuukautta palashampoolla hiukset, ei mene enää ollenkaan takkuun. Jätin myös hoitoaineet vallan pois ja hilseongelma katosi samalla. Hiukset ovat ihanan kiiltävät ja kuohkeat.
Mulla sama ongelma ja vinkkejä kaipaisin minäkin