Miten te uskallatte laitattaa kierukan (ystävällinen kysymys)
Kun eikös se satu ihan mielettömästi kun sitä laitetaan? Ja entäs sitten jos paikoilleen laitto on ollu tosi tuskallinen niin miten sen uskaltaa mennä poistattaan?
Ehkäisynä varmasti loistava mutta itse en laitattaisi...
Kommentit (8)
Ja kun vertaa jonkun kortsun kanssa pelleilyyn, niin kestäisi siitä ilosta jo kipuakin.
Pois otattaminen ei minulla ainakaan sattunut sitäkään vähää.
Mielestäni todella pieni vaiva siitä, ettei tarvitse vuosiin miettiä ehkäisyä.
Meen vielä kohta ottaa pois kun nää menkat on niin järkyt nykyään, reilun viikon kestää, ennen 2-4 päivää...
ei satu, ku nipisti hieman. (kyseessä kuparikierukka) Gynekologi sanoi että poisto ei satu. Ja että 1/5 kaikki kierukan kanssa menee hyvin. Mutta se yksiosa pitää HIRVEETÄ meteliä.
Mulla kaikki mennyt ihan hyvin. Ei menkkakipuja. Muutaman päivän menkat.
Ja ainiin. Sitä ei mielellään laiteta kuin synnyttäneille.
joilla laitto oli helvetillinen kokemus ja kipu kovinta koskaan kerta-annoksena kokemaani. Uskalsin, kun en tiennyt kivusta. Pois ottaminen ei tuntunut yhtään miltään. Luulen, että taisi tuo laittokipu johtua ainakin osittain kokemttomasta ja kovakouraisesta laittajasta.
Tunnen narut selvästi, voinko siis itse nyppäistä vai menenkö lääkäriin?
Laitto on pieni kärsimys siitä ilosta, ettei tarvitse miettiä ehkäisyä seuraavaan viiteen vuoteen. Laitto nipsaisee sen verran, kun lääkäri ottaa pihdeillä kohdunsuusta kiinni suoristaakseen kohdunkaulan. Yksi terävä nipsaisu eikä muuta. Pois ottamista jännitin, mutta se ei tuntunut yhtään miltään.
Mutta kannattaa mennä gynelle eikä terveyskeskukseen. Tk:ssa laittaja on yleislääkäri ja pahimmassa tapauksessa vastavalmistunut tms. Tuttu lääkärinplanttu kertoi räpeltäneensä vartin verran kierukkaa asettaessaan...