Onko 19 celsiusta mielestäsi sopiva huoneenlämpötila?
Pidän tästä lämpötilasta, mies väittää että kylmää ja normaali huoneenlämpötila olisi 21-22 celsiusta.
Kumpi on oikeassa?
Kommentit (46)
19 astetta on aika ideaali. Yöllä voi laskea pari astetta.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä pärjäättä + 19 asteen lämpötilassa sisällä. Monta senttiä paksu oma rasvatakki teillä on päällä? Itsellä on rasvaprosentit alhaalla, niin tykkään, että + 22 astetta pitää olla kotona.
Olen hoikka ja hyvässä fyysisessä kunnossa eli uskon että verenkiertoni toimii hyvin. Minulle 19 on ihan sopiva. Uskoisin kuitenkin että tämä on pitkälti tottumiskysymys ja vain osittain kehonkoostumuksen tulos.
Tiedoksi sinulle ap, että ei tässä ole oikeaa vastausta. Ihmiset ovat erilaisia. Toisille riittää alempi lämpötila ja toiset viihtyvät lämpimämmässä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kylmänsieto yleensä huninompi. Tai sanotaanko niin, että naisilla mukavuusalue pari astetta korkeampi kuin miehillä. Vaihdevuosissa naiset taas kuumottelevat niin, että haluavat pitää pakkasillakin ikkunaa auki.
Ei tässä kannata vähätellä naisia. Tieteellisesti on todettu, että esim. naisten työteho on parempi, kun työtilan lämpötila on korkeampi. Ei ole kysymys mistään mukavuusalueesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuon verran, jopa alle. Itse pärjään, mutta jotkut valittaa. Makkarissa riittää 17, kunhan on peittoa päällä.
Saako makkarin jotenkin säädettyä erikseen ilmeisesti omakotitalossa?
Miksei saisi? Kyllä kerrostalossakin saa, jos on erillinen makuuhuone. Patteri pois päältä ja ovi kiinni, niin onhan siellä selvästi viileämpää kuin muualla asunnossa.
Sopiva