Voiko miestä syyttää naisen juomisesta?
Nainen joi itsensä sairaalakuntoon. Joka päivä toin hänelle sikspäkin ja viikonloppuisin pikkasen enemmän. Eron jälkeen törmättyäni sukulaisiin, selvää oli että he eivät ole vieläkään antaneet minulle anteeksi. Toisin sanoin, olen syyllinen siihen mitä toinen aikuinen ihminen tekee.
Mielenkiintoista sinänsä; jos mies juo, nainenhan on aina uhri. Ja mies on se joka manipuloi ostamaan viinaa. M79
Kommentit (34)
6 olutta/ päivä ei ole paljon. Aikoinaan oli jopa suositus.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti keksii aina syitä juomiselleen ja aina syyt ovat jossain muussa kuin hänessä itsessään. Ilmiö on ihan sama mies- ja naisalkoholisteilla. Eron myötä kulissit romahtavat ja piilojuominen muuttuu näkyväksi myös muille, vaikka meno on oikeasti jatkunut jo vuosia puolison siivotessa jälkiä.
Eli ap älä syyllisty, vaikka sinua yritetään syyllistää. Alkoholisti ei raitistu, jos ei itse myönnä ongelmaa ja hae apua.
Jos on lapsia, niin heille pitäisi löytää turvallinen alkoholista vapaa ympäristö.
Lisäks jos ei oo lapsia, syntyy helposti mielikuva että saa tehä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
MIKSEI vaimo hakenut itse kaljojaan? Kiristikö?
Mikä sairaus juomisesta seurasi?
Ei oo ajokorttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo ajokorttii.
Missä hevon perseessä asuitte jos autolla piti kaljaa hakea?
Muista nainen aina, että sinäkin olet alkanut elämäsi siittiönä miehen kivespussissa!
Vierailija kirjoitti:
Alkoon on 6 kilometriä jos haluu muutakin kuin kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua Ap. Oma miesystäväni on hyvin samanlainen, ja vastaavasti itse toimin/olen toiminut samalla tavoin kuin entinen puolisosi.
En kyllä syyttelisi miestäni juomiseni vuoksi, vaikka hän on sen osittain mahdollistanutkin.
Nykyään olen ihan itse tajunnut vähentää alkoholinkulutustani ja muutenkin keskittyä terveempiin elämäntapoihin. Näin on parempi.
N32
Mitkä olisivat olleet hänen vaihtoehdot? Oliko joku semmoinen asia joka aiheutti hänelle paineita?
Miten sä ole tvoinut elää jonkun turvonneen lehmän kanssa ja kantaa sille hyvällä omallatunnolla kaljaa joka päivä kaupasta? On täytynyt olla harvinaisen tiukka pillu ja peräaukkoakin antanut. Ei tuommoista muuten voi ymmärtää järjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoon on 6 kilometriä jos haluu muutakin kuin kaljaa.
6 kilometriä edes ja takaisin ei ole mikään ongelma pystykävelijälla, joka on elänyt nykymuodossaan 300 tuhatta vuotta kävellen keskimäärin 8 tuntia metsästäjä-keräilijä-ajalla.
No mitä merkitystä sillä enää on kun se on mennyttä? Keskittykää nykyhetkeen. Ei menneisyyteen tai tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet muka aina julista, että vaimo, ex-vaimo tai naisettomuus ovat juomisen syy?
Alkoholismi on alkoholistin itsensä vastuulla, mutta miksi pönkitit puolisosi tautia kantamalla viinaa kotiin?
Pelkäsin että hän jättää minut jos en kanna.
Oisipa ollut iso menetys
Vierailija kirjoitti:
No mitä merkitystä sillä enää on kun se on mennyttä? Keskittykää nykyhetkeen. Ei menneisyyteen tai tulevaisuuteen.
Helppo sanoa, jos ei itse ole kokenut. Sellaisen kokemuksen jälkeen ei monesti ihmisellä ole enää hyvä olla.
Pahinta mitä voi tehä on suuttua asiasta. Mutta miksei mieskin saisi suuttua?