Ehkä tyhmä kysymys, mutta jos koko koulu luokka joutuu karanteeniin niin..
Saako luokkakaverit nähdä toisiaan? Eli esim meidän tilanteessa lapsen paras kaveri asuu vierekkäisessä talossa eikä oireita niin voiko esim ulkona pelailla tai leikkiä keskenään. Ei siis muita mukana.
Tiedän kyllä karanteenin merkityksen, mutta siis tällaisessa tilanteessa kun koko luokka laitetaan mahdollusen altistuksen vuoksi karanteeniin.
Kommentit (22)
Karanteeni on karanteeni, ei ole mitään muttia.
Siis oikeasti karanteeniin? Vai onko vain päätetty etäopiskeluun siirtymisestä? Eihän esim Koronavilkun kautta altistumisestaan tiedon saanuttakaan määrätä karanteeniin.
Tiedän karanteenin merkityksen, mutta ei se varmaa mun lasta koske, eihän?
Ei saa. Jos kuvitteelliset karanteeniluokan lapset Kimi ja Kerttu tapaisivat, toinen voisi mahdollisesti tartuttaa taudin toiselle. He ovat karanteenissa juuri siksi, ettei tiedetä, onko heillä tauti vai ei.
Ei tietenkään! Sittenhän lapset voisivat yhtä hyvin olla koulussa tapaamassa toisiaan. V*tuttaa ajatellakaan, että joudun etäopettamaan (=paskaa) ja samaan aikaan pennut hengaavat kuitenkin keskenään. Koko karanteenin idea on, että altistuneet pidetään erossa toisistaan.
T. Ope
Voi jeesus taas.
Joo eihän se koske kaveruksia.
Äly hoi nyt.
Ei tietenkään saa. Jos luokassa "Pekka" olisi testattu koronapositiiviseksi ja olisi tartuttanut tietämättään "Artun". Jos karanteenissa olevat saisivat nähdä toisiaan, voisi "Arttu" vahingossa jatkotartuttaa "Lassen". Kun taas kaikki ovat karanteenissa tahoillaan, ei "Pekka" eikä "Arttu" pääse tartuttamaan luokkakavereitaan.
Siis MIKSI lapsia tekeville ei ole ensin pakollista älykkyystestiä???
Lapsen luokalla oli korona. Pe selvisi, tiistaina oli koko luokka koulussa. Paitsi se jolla todettu.
Koko luokka määrätään karanteeniin, mutta eikös he nyt kuitenkin saisi tavata toisiaan?
Et voi, ap, olla tosissasi.
Kyllä me sovittiin töissä, että nähdään baarissa, jos karanteeniin joudutaan.
Sinc
No älkää nyt hernettä vetäkö nenäänsä. Ulos saa mennä, siis omalle pihalle, olen kysynyt. Siellä ne sitten pelailevat molemmat omilla pihoillaan. Ei ole aitaa ei. Ja kun se pallo on niin kiva potkaista toisen pihalle niin, että toinen potkaisee sen takaisin... Huokaus. Lukitsen siis lapseni omaan huoneeseen. Itse käyn normaalisti töissä kaupanalalla ja mies on opettajana toisessa koulussa.
Ap
Lapseni koululuokka oli karanteenissa kesäloman alusta 2 viikkoa. Ei silloin tavata ketään. Siinä on suuri riski tartuntaan, jos toinen sairastuu ja toinen ei. Karanteenissa ei tavata ketään ja yritetään pitää etäisyyttä myös samassa taloudessa asuviin.
"Ei karanteeni tarkoita, etteikö ulos saisi mennä."
- J. Halla-aho 2020
Mä olen eristäytynyt koronahysteerikko, en käy kaupassa jne. Silti tuossa tilanteessa en näe kovin isoa ongelmaa siinä, että lapset ULKONA omalla pihalla leikkisivät keskenään. Kunhan vaan vanhemmat tiedostaa, että sinä jonkunlainen tarttumisriski on. Kun ei tuossa ulkopuoliset altistu ja nuo molemmat on jo altistuneet.
Itse en ehkä antaisi omien tuossa tilanteessa kuitenkaan leikkiä, mutta isompi riski nuo altistuneiden töissä ja koulussa normaalisti käyvät perheenjäsenet on, kun se että kaksi samasta luokasta karanteenin laitettua oireetonta leikkivät omalla pihalla keskenään.
Itse olen kertaalleen töissä altitsunut, ja se karanteenilogiikka oli sellaista pelleilyä, etten ihmettele yhtään että tauti leviää..
Tämä on levinnyt kaikkialle juuri tällaisten ihmisten takia.
Mutta ku *lisää tähän mikä tahansa tekosyy olla noudattamatta ohjeita/suosituksia/rationaalista toimintatapaa*
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eristäytynyt koronahysteerikko, en käy kaupassa jne. Silti tuossa tilanteessa en näe kovin isoa ongelmaa siinä, että lapset ULKONA omalla pihalla leikkisivät keskenään. Kunhan vaan vanhemmat tiedostaa, että sinä jonkunlainen tarttumisriski on. Kun ei tuossa ulkopuoliset altistu ja nuo molemmat on jo altistuneet.
Itse en ehkä antaisi omien tuossa tilanteessa kuitenkaan leikkiä, mutta isompi riski nuo altistuneiden töissä ja koulussa normaalisti käyvät perheenjäsenet on, kun se että kaksi samasta luokasta karanteenin laitettua oireetonta leikkivät omalla pihalla keskenään.
Itse olen kertaalleen töissä altitsunut, ja se karanteenilogiikka oli sellaista pelleilyä, etten ihmettele yhtään että tauti leviää..
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tämä palsta on välillä niin..
Ollaan noudatettu ohjeita, pesty käsiä, ei vierailtu missään ja käytetty maskeja. Lapsi ei esim ole käynyt kaupassa mukani ja hänen omat harrastukset ollaan pistetty jäihin. Ainut kontakti koululuokka ja lähikontakti tämä naapurin poika. Hänellä on vain tämä yksi hyvä ystävä ja satutaan asumaan tosiaan vierekkäin omakotitalo alueella eikä välillämme ole aitaa. Pojat ovat aina yhdessä iltaisin ja viikonloppuisin.
Pitänee sopia naapurin kanssa, että käyvät ulkona sitten eri aikaan. Me muut käymme normaalisti töissä ja isompi koululainen myös käy koulussa.
Ap
Hankala tilanne, ymmärrän kyllä. Itse sopisin naapurin kanssa omat ulkoiluajat tai jotain. En tiedä. Onneksi ei ole lapsia...
Ei saa