Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilasten synttäreiden vietosta

Vierailija
04.02.2014 |

Onko teillä kummi-ihmisillä sellainen onni, että teidät kutsutaan kummilastenne synttäreille? Olen käsittänyt että yleinen tapa olisi, ja itse toki kutsumme omien lastemme kummit synttärikakulle. Minulla on kummilapsi, jolle vanhempansa juhlat hienoine tarjoiluuneen järjestävät, mutta ilmeisesti vain muille ystäville ja sukulaisille. Minua ei ole kertaakaan kutsuttu. Itse sitten juhlien jälkeen kyselen, että olisiko lahjatoiveita ja sopiiko tuoda lahja joku päivä... Sitten kutsuvat kylään.. Harmittaa vaan joka vuosi, että miksi itse pitää olla se aloitteellinen itsensäkutsuja. Onko tämä ihan tavallinen käytäntö teidän muiden mielestä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsun lapseni kummeja eri aikaan, mutta vain sen takua että voin laittaa heille paremmat tarjottavat, ja on rauhallisempaa.

Asumme pienessä kolmiossa, ja jo minun 3 veljeä perheineen, äiti ja miehensä sekä isäni ja vaimonsa näyttävät asunnon ihan kiitettävästi... ja sitten vielä mieheni perhe, 6hlö lisää... en usko että kaverikummit edes viihtyisi samaan aikaan :)

Vierailija
2/4 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestetään yhdet juhlat (yleensä jommassa kummassa mummilassa, kun suurin osa läheisisistä asuu sillä suunnalla suomea). Näihin kutsutaan kaikki, sukulaiset, kummit, ystävät.

Niille jotka ei pääse kerrotaan, että kakku tarjoillaan, kun tulevat seuraavan kerran käymään. Silloin sitten vaatimattomammat tarjoilut, mutta enemmän aikaa seurustella. 

Entäs, jos olisit tänä vuonna kummilapseen yhteydessä jo ennen varsinaista syntymäpäivää ja kysyisit lahjatoivetta. Hyvällä tuurilla voivat havahtua ja kutsua sinut samoihin juhliin, kuin muutkin. Voihan olla että kummilapsen vanhemmat ajattelevat, että et halua tulla isoihin juhliin (ja kysyt lahjatoivetta sen vuoksi jälkikäteen)ja kutsuvat sinut sen vuoksi eri aikaan käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kummit kuuluu kutsua. Meidät kummeina kutsutaan aina ja omien lasten juhliin kutsutaan kummit.

Vierailija
4/4 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai minä kutsun kummit synttäreille, pidetään yhteyttä muutenkin, soitellaan, tekstaillaan, käydään kahvilla yms. :)

Minun ensimmäinen kummilapseni on huostaanotettu, hänestä en ole kuullut mitään sen jälkeen, lapsen äiti ei suostu kertomaan missä lapsi on, eikä tämä sitä koskaan tule kotiinkaan saamaan. En tiedä miten saisin yhteyttä häneen :( Olen viimeksi nähnyt hänet, kun hän oli n. 4kk, nyt hän on jo 5 vuotta.

Toinen kummilapseni on parhaan ystäväni, hänen kanssaan jutellaan, käydään kylässä, hän kutsuu meidät synttäreille ja minä häntä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi