Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt HIV-testeissä?

Vierailija
04.02.2014 |

Jos et, niin miksi et ? Ja kuinka monen eri kumppanin kanssa olet ollut ilman testausta?

Itse käyn pari kertaa vuodessa Hiv-tukikeskuksessa, jossa tuloksen saa heti. Kävin tänään, koska olin joitakin kuukausia sitten yhden pojan kanssa ilman kondomia. Oltiin puhuttu taudeista ja hivistä, ja hän kertoi käyneensä testeissä, mutta koska en voinut tietää asiaa satavarmaksi, halusin tarkistuttaa itseni kaiken varalta.

Jos et ole käynyt testeissä, niin eikö mahdollinen hiv-tartunta pelota ollenkaan?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:31"]

Kerran testattu hiv ja about neljä kertaa klamydia ja tippuri.

[/quote]

Miksei kuppaa?

Vierailija
22/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:31"]

Kerran testattu hiv ja about neljä kertaa klamydia ja tippuri.

[/quote]

Miksei kuppaa?

[/quote]

Jaa-a, senkun tietäs. Ei sukupuolitautitesteihin yleensä kuulu tuo kuppa, ainakaan julkisella puolella. Virtsanäytteestä katsotaan klamydia ja tippuri ja silloin tällöin otetaan verikoe hiv-testiä varten. Veikkaanpa, ettei suuri osa ihmisistä edes tiedä, mitä tauteja heiltä testataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:46"]
Jos et ole käynyt testeissä, niin eikö mahdollinen hiv-tartunta pelota ollenkaan?

[/quote]

Eikö kannattaisi pelätä siinä vaiheessa kun puuhailee ilman kondomia?

Vierailija
24/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:27"]

Miksi luovutat verta noin usein?

[/quote]

Keskimäärin alta 2 kertaa vuodessa ei ole usein. Ennen lapsia kävin kyllä 4-6 kertaa vuodessa (opiskeluaikana se oli niin helppoa kun verenluovutus oli ihan koulun vieressä). Lapsista tuli n. 4 vuoden tauko, sitten muutettiin paikkakunnalle jossa kävi liikkuva veripalvelu joten jos sen aikataulu ei sopinut omaan niin jäi käymättä ja lisäksi menivät muuttamaan sääntöjään niin ettei naiset saa luovuttaa enää niin usein.

Vierailija
25/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

Ei Av:n yhäreitä pelota yhtään mikään siinä vaiheessa kun jykeväleukainen baari-ihastus heiluttaa herkkumutteriaan naaman edessä. Se morkkis ja mahdolliset oireet tulevat vasta myöhemmin.

Vierailija
26/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:49"]

[/quote]

[/quote]

Ei Av:n yhäreitä pelota yhtään mikään siinä vaiheessa kun jykeväleukainen baari-ihastus heiluttaa herkkumutteriaan naaman edessä. Se morkkis ja mahdolliset oireet tulevat vasta myöhemmin.

[/quote]

Vakiintuneella kunnon naisella on mummopermanentti ja sloggien kuminauha kainaloissa, seksi on turvallista kun sitä ei ole koskaan. Eipä tarvitse käydä testeissä.

Vierailija
27/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vainoharhaista meininkiä.

Vierailija
28/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vainoharhaista meininkiä.

Vierailija
29/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny, mies on mun ensimmäinen ja minä miehen ensimmäinen. Ja toivottavasti ollaan myös toistemme viimeiset. :)

Vierailija
30/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koska vaikka halusin ja pyysin testiä, ei sitä suostuttu tekemään samalla kun muita SPT-testejä... Tämmöstä täällä.

Noh, luovutan verta niin tulee testi siinä samassa sitten.

Vierailija
31/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Are you in a relationship with hiv-pos man? Maybe thus the testing so many times?

Vierailija
32/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa koko helahoita ilmainen (verikoe, virtsanäyte, sisätutkimus) niin aina kun tarvetta käydä testeissä käyn kaikissa samalla.

Vierailija
33/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:16"]

10 jatkaa ja olen ollut vain yhden miehen kanssa.

[/quote]

taitaa olla aikamoinen velikulta se sun miehes?

[/quote]

Eipä se mies kovin kummosesti vaikuta mun verenluovutukseeni... :D

[/quote] Vitun ääliö jos käytät verenluovutusta hiv testinä!

Vierailija
34/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole tarvinnut erikseen käydä testissä. Olen luovuttanut verta 17 kertaa, viimeksi tällä viikolla, joten aika säännöllisesti tulee siellä testattua. Todettakoon, että joka kerta vastaan rehellisesti esitietolomakkeen kysymyksiin eikä kertaakaan ole ollut estettä luovutukselle. Esimerkiksi uutta seksikumppania ei ole ollut kohta 10 vuoteen.

Vierailija
35/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:14"]

32 kertaa on testattu 18 vuoden aikana.

[/quote]

Sulle jo kyllä soisi yhden positiivisenkin vastauksen.

Minä olen hakenut 2 venäjän viisumia ja senverran on testaquksia. Näyttäs tuo valuuttakurssi taas siltä että pitäis käydä testissä että saa viisumin.

Vierailija
36/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa testin jos haluaa.

Vierailija
37/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 13:44"]

[/quote]

Juu niin tosiaan pitäisi. Menin ihan hämilleen tilanteessa kun testi minulta "kiellettiin" niin en osannut alkaa valehdella kun olin jo sanonut että ei varsinaisesti ole "uhkaa" että olisi HIV. Nykyään onneksi tiedän paremmin. Mun mielestä hävytöntä tuo että verestä testejä ei oteta ellei ole varsinaista vaaraa että olisi joku sellainen tauti. Ei saisi valehdella noissa asioissa (siis esim kumppanien lukumäärä ja ehkäisyn käyttö) mutta sitten kuitenkin joutuu jotta saa testinsä tehtyä.

[/quote]

Putosin pikkusen kärryiltä ??? Siis, jos ei ole ollut kenenkään kanssa, niin pitää päästäs testeihin???  Sitten pitää valehdella kumppanien määrä ??   Voishan sitä valehdella vaikka että haluaa venäjän viisumin.  Siellä ollaan oikweasti vainoharhaisia, kokeilkaa vaikka.     

Vierailija
38/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luovuttaisi verta??  Punanenristi panee rahat kansaivälisiin jokeripeleihin ja häviää ne.  Ei paljon naurata.

Siellä on älykkäitä (jotain poltiikan raakkeja) johtamassa asioita.  Silloin taimaan sunamin aikaan sanoivat että kultaan ei kannata laittaa rahaa, kun se ei koskaan tule arvokkaammaksi.  No, nyt se on kuitenkin kaksinkertäinen arvoltaan, välillä taisi olla jo kolminkertainenkin siihen nähden kuin silloin.  Nämä "arvopaperit " voikin sitten käyttää vaikka vessassa, ne ovat arvokkaimillaan siellä.

Vierailija
39/51 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Olen neitsyt.

Vierailija
40/51 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 13:44"]

Tartuntatautilain mukaan tesiin pitää päästä ilmaiseksi, mutta käytännössä moni joutuu valehtelemaan. Voi sanoa vaikka että on antanut parille ulkkarille paljaalla niin johan alkaa järjestyä.

[/quote]

Juu niin tosiaan pitäisi. Menin ihan hämilleen tilanteessa kun testi minulta "kiellettiin" niin en osannut alkaa valehdella kun olin jo sanonut että ei varsinaisesti ole "uhkaa" että olisi HIV. Nykyään onneksi tiedän paremmin. Mun mielestä hävytöntä tuo että verestä testejä ei oteta ellei ole varsinaista vaaraa että olisi joku sellainen tauti. Ei saisi valehdella noissa asioissa (siis esim kumppanien lukumäärä ja ehkäisyn käyttö) mutta sitten kuitenkin joutuu jotta saa testinsä tehtyä.