Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi hysteeristä vai järkevää olla lapsiperheen (koululaisia monessa eri koulussa) menemättä koronan kiihtymisalueelta tapaamaan yli 80-v isovanhempia

Vierailija
27.10.2020 |

koronan suhteen rauhalliselle alueelle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tapaamaan yli 80-v isovanhempia koronan suhteen rauhalliselle alueelle? Katkaisee tuon otsikon hassusti. ap.

Vierailija
2/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali varotoimi. Nyt, kun täällä on ollut tartuntoja, ei olla nähty mun vanhempiani, jotka ovat paljon nuorempia, tosin riskiryhmää molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kuuntelisin nyt niitä isovanhempia. Totuus on, että he eivät tuossa enää montaa vuotta heilu, korona tai ei. Jos he haluavat teitä nähdä, mä menisin. Toki en kipeänä tietenkään, mutta se nyt olisi varotoimi joka tilanteessa. 

Vierailija
4/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin järkevää ja vastuullista mielestäni.

Vaikka todennäköisesti olenkin tällä palstalla ja live-elämässäkin vähemmistössä mielipiteineni, tuntuu että useimmat tekevät tällä hetkellä ihan kaikkea mitä normaalistikin miettimättä koronaa lainkaan.

Vierailija
5/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkevää.

Itse voisin käydä jos mahdollista nähdä esim tunti pihalla ja matka ei pitkä. Muuten puheluita, videopuheluita jne. En menisi tuossa otsikon tilanteessa isovanhemmille ainakaan sisään.

Vierailija
6/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan fyysinen läheisyys ei ole suotavaa, ja sisätiloissa tapahtuvaa tapaamista pitäisi välttää. Voisivatko lapset esim. keksiä jonkin esityksen (tanssi tai pantomiimi), jonka isovanhemmat voisivat katsoa ikkunasta? Kuulumiset voi vaihtaa puhelimen välityksellä.

Vierailija
7/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kuuntelisin nyt niitä isovanhempia. Totuus on, että he eivät tuossa enää montaa vuotta heilu, korona tai ei. Jos he haluavat teitä nähdä, mä menisin. Toki en kipeänä tietenkään, mutta se nyt olisi varotoimi joka tilanteessa. 

Tämä, mielestäni on isovanhempien päätös. 

Vierailija
8/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis tapaamaan yli 80-v isovanhempia koronan suhteen rauhalliselle alueelle? Katkaisee tuon otsikon hassusti. ap.

Kyllähän se voi "vähän hassusti" katkaista viestin, jos yrittää mahduttaa koko viestin otsikkokenttään.

Otsikkokenttään olisi voinut laittaa vaikka vain "Onko mielestäsi hysteeristä vai järkevää?" Ja viestikenttään koko viesti.

Mutta jos et osaa tehdä lyhyttä ja ytimekästä otsikkoa, kannattaa toistaa se otsikko, tai ainakin sen loppuosa viestikenttään.

Vierailija
9/12 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää ja kaiken lisäksi täysin normaalia. Tyhmää ja epänormaalia olisi mennä tapaamaan heitä. Eiköhän iso osa ihmisistä kaipaa jotakuta iäkästä sukulaista tai ystävää, mutta tapaamisten aika ei ole nyt vaan myöhemmin. Puhelimet, Skypet ja muut saavat riittää, kunnes tilanne rauhoittuu.

Vierailija
10/12 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
11/12 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää on. Mutta isovanhemmathan voi itse päättää. Jokainen kontakti on kuitenkin riski ja se riski realisoituu vasta jälkikäteen. 

Vierailija
12/12 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä käydä isovanhemmilla. Kukaan meistä lapsiperheistä ei halua olla se, joka tappoi isovanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme