Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen ei pese käsiään vessassakäynnin jälkeen?

Vierailija
04.02.2014 |

En vaan tajua moista. Ei ihme että taudit leviää. Työpaikallakin tällaisia idiootteja. Yöks!

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en pese käsiäni jokaisen vessakäynnin jälkeen? Koska ihotautilääkärini kielsi.

Kauhea käsi-ihottuma, joka johtunee vauvan jatkuvasta pyllyn pesusta. Saippua saa ihon kutisemaan vielä pahemmin. Lääkäri sanoi, ettei kannata pestä käsiä, jollei ole näkyvää likaa ja keittiössä voi käyttää kumihanskoja.

Ei olla pahemmin tänä talvena sairasteltu.

Vierailija
42/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 21:08"]

Jos ihmiset lopettaisivat tämän bakteerihössötyksen niin loppuisivat allergiat sun muut taudit mitkä tulee kun ihmisillä ei ole tarpeeksi vastustuskykyä. Myös ms tautia epäillään saaneen alkunsa samasta asiasta.

[/quote]

Sulla taitaa olla lääkitys kohdillaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä ole viimeisen seitsemän vuoden aikana pessyt kädet kuin muutaman kerran vessassa käynnin jälkeen. Tulos: saan tartuntatauteja harvemmin kuin kahden vuoden välein. Silloin kun olin tarkka käsihygieniasta, olin jatkuvasti kipeänä (lapsuudesta reilusti yli parikymppiseksi). Lopetin käsien pesun alun perin ihoni kuivumisen takia. Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, saavatko toiset minun pissi- tai kakkahippusia kätösiinsä.

Vierailija
44/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain vedellä, koska käsissä on atooppinen ekseema. Saippualla peseminen kuivattaa ne niin, että kun laitan sormet suoriksi ne napsahtavat auki kuin makkara grillissä. Lisäksi tulee mätiviä rakkuloita jotka vuotavat visvaa, sepä vasta hygieenista. Käsidesiä käytän kyllä, se ei kuivata niin pahasti kuin saippua. Käsirasvaisilla mähmäisillä käsillä ei voi koskea mihinkään pitkään aikaan, joten käsirasvan käyttö joka pesun jälkeen on poissuljettu ajatus.

Vierailija
45/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lääkärini on kieltänyt vesipesun ekseemani takia. Nyt vuosien päästä olen keksinyt, että ekseeman aiheuttaa minulle saippuan yleisin aine sodium laureth/layryl sulfate. Pesen siis käteni vain vedellä, koska muutoin saan erittäin pitkään kestävän ihottuman käsiini jo yhdestä käyttökerrasta. Tämä vinkkinä muille ihottumasta kärsiville, kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
46/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on aika likainen paikka. Hulluksi vaan tulee, jos liikaa alkaa pohtimaan minkälaisia bakteereita missäkin on. Vaikea uskoa, että kuolemantaudit alkavat levitä, jollei jokaisen pikkupissalla käynnin jälkeen kuuraa saippualla käsiään.

Vierailija
47/83 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyllinen ohje ihmisille: Älkää kaivako nenäänne ellette ole juuri pesseet ja desinfioineet käsiänne. Muuten siirrätte flunssaviruksia juuri sinne, missä ne helpoiten teihin tarttuvat.

Vierailija
48/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona aina tyttöpissit ja kalun huuhtelu bidee -suihkulla. Todennäköisyys joutua suuseksin uhriksi on miehellä paljon suurempi kun paikat ovat puhtaina. Tämä on hyvä tapa opetella jo nuorena.

Töissä pisuaari käytössä siksi, että pöntön hygienia on mitä se on. Kolmesta kopista joudun valitsemaan sen, missä paskaraita on vähäisin ja sielläkin tarvitsee vetää vessa ainakin kertaalleen ennen sen käyttöä.

Käsienpesu aina vessakäynnin jälkeen, hanan sulkeminen paperia käyttäen ja vessan oven avaaminen joko samalla paperilla tai suojaten kättä hihalla. Tämä siksi, että sontakäpäläiset vessastatulijat koskevat pesemättömillä käsillään ensimmäisenä ovenkahvaan.

Vierailija
49/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pesisin puhtaita käsiä??

mun pippeli ei ole likainen ja paskaa en pitele käsin ja pyyhin paperiin, en käsiini.

sairas aloitus.

Vierailija
50/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuivaatte käsiänne puhaltimien alla? Hirveitä bakteeripesiä.

En myöskään ymmärrä näitä saippuapulloja, joista ei tarvitse pumpata saippuaa ulos vaan se tulee kun käden vie lähelle. Mikä pointti? Eikö se ole ihan sama saatko siitä pumpusta bakteereja, koska kuitenkin viet kätesi seuraavaksi sinne hanan alle ja peset ne.

Vierailija
51/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:38"]

Olen nainen, enkä ole viimeisen seitsemän vuoden aikana pessyt kädet kuin muutaman kerran vessassa käynnin jälkeen. Tulos: saan tartuntatauteja harvemmin kuin kahden vuoden välein. Silloin kun olin tarkka käsihygieniasta, olin jatkuvasti kipeänä (lapsuudesta reilusti yli parikymppiseksi). Lopetin käsien pesun alun perin ihoni kuivumisen takia. Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, saavatko toiset minun pissi- tai kakkahippusia kätösiinsä.

[/quote]

Plussa sulle terveestä ajattelusta. Tarkoitan, että ajattelet todellakin terveesti. Kumma juttu, kun juuri loka-auton kuljettaja kertoo, että hän ei sairasta juuri koskaan. Seurasin kerran, kun kuski tyhjensi kakkakaivoa. Ei ollut hanskoja käsissä, kun hän laittoin letkun kaivoon. Oli hämärää ja kaivoon ei nähnyt kunnolla. Niimpä hän otti taskustaan pienen lampun, jonka laittoi suuhunsa.

Vierailija
52/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:21"]

En myöskään ymmärrä näitä saippuapulloja, joista ei tarvitse pumpata saippuaa ulos vaan se tulee kun käden vie lähelle. Mikä pointti? Eikö se ole ihan sama saatko siitä pumpusta bakteereja, koska kuitenkin viet kätesi seuraavaksi sinne hanan alle ja peset ne.

[/quote]

Se pointti, että likaisilla käsillä ei kosketella pintoja joita muutkin koskettaisivat. Mitä vähemmän bakteerit pääsevät siirtymään käsiin sitä parempi. Käsien pesu ei tietenkään ole 100% tehokas. Yksi ripulista kärsivä lavantauti-mary levittää koskettelemalla vaivaansa moneen muuhun.

Vierailija
53/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan käsien pesun merkitys huomattiin siitä, että ruumiinavauksista tulleet lääkärit aiheuttivat synnytyksissä sairastumisia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis

Vierailija
54/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta siihen asti kun jkukertoi miesten "tyttöpissalla" käynnistä, etteikö sitä silloin koske kulliinsa, no totta helvetissä koskee. Vai oletko sellainen joka nousee vaan hieman pytyllä heiluteltuaan ja kalu housuihin ilman koskemista?

Kyllä mun ainakin täytyy ravistaa vielä kun nousen, käännyn pytyn puoleen ja ravistan/lypsän varren tyhjäksi, ehkä olet joku tuppimuna jonka varteen ei voi jäädä mitään, itsellä on kuitenkin joku sentti vartta.

Lisäksi, joka kerta kun käyn kusella, pyyhin terskan-nupin paperilla, vaikka miten olisi ravistanut, niin aina sitä kusta vaan on pyyhittäväksi asti.

Olen monet kerrat miettinyt, kun äijät käy kusella ja ilman pyyhkimistä laittavat kalunsa housuihin, sitten joku ottaa poskeen sellaisen kusisen mulkun :(

Vierailija
55/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:21"]

[/quote]

Se pointti, että likaisilla käsillä ei kosketella pintoja joita muutkin koskettaisivat. Mitä vähemmän bakteerit pääsevät siirtymään käsiin sitä parempi. Käsien pesu ei tietenkään ole 100% tehokas. Yksi ripulista kärsivä lavantauti-mary levittää koskettelemalla vaivaansa moneen muuhun.

[/quote]

Niin. No sinä et sitten varmaankaan koske ollenkaan mihinkään pintoihin käsilläsi, koska muutenhan voisit saada jonkun ylimääräisen bakteerin käsiisi? Tuskin siinä saippuapumpussa on paljonkaan enemmän bakteereja kuin vaikkapa ovenkahvoissa, hanoissa tai wc-pöntön vetonupissa. Tietysti ovenkahvaan, hanaan tai wc-pytyn vetämiseen ei tarvitse koskea käsillä vaan voi vetää hihan käden yli. Silti aika neuroottista, ymmärrän että ovenkahvaan ei haluta koskea käsien pesemisen jälkeen, mutta onko sillä nyt niin väliä ennen pesua. Kaiken päätteeksi tietysti tungetaan ne kädet sinne puhaltimen alle ja saadaankin pari bakteeria lisää hengailemaan käsiin. Tuolla logiikallasi et voi koskea enää mihinkään.

Vierailija
56/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 00:36"]

En lukenut koko ketjua, mutta siihen asti kun jkukertoi miesten "tyttöpissalla" käynnistä, etteikö sitä silloin koske kulliinsa, no totta helvetissä koskee. Vai oletko sellainen joka nousee vaan hieman pytyllä heiluteltuaan ja kalu housuihin ilman koskemista?

Kyllä mun ainakin täytyy ravistaa vielä kun nousen, käännyn pytyn puoleen ja ravistan/lypsän varren tyhjäksi, ehkä olet joku tuppimuna jonka varteen ei voi jäädä mitään, itsellä on kuitenkin joku sentti vartta.

Lisäksi, joka kerta kun käyn kusella, pyyhin terskan-nupin paperilla, vaikka miten olisi ravistanut, niin aina sitä kusta vaan on pyyhittäväksi asti.

Olen monet kerrat miettinyt, kun äijät käy kusella ja ilman pyyhkimistä laittavat kalunsa housuihin, sitten joku ottaa poskeen sellaisen kusisen mulkun :(

[/quote]

Siis... Eikö miehet tosiaan pyyhi paperilla? Enhän minäkään ravistele itseäni (joojoo, kullin ravistelu on helpompaa mutta tajusitte pointin) siinä pytyllä ja vaan pyyhin alakertani paperilla. Haluan minimoida kusitipat alushousuilla jne.

Vierailija
57/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:21"]

Olen siivooja toimistorakennuksessa. Siellä varsinkin vessoja siivotessa toisinaan kuulee, kuinka viereisessä vessassa vedetään ja samantien ulos kopista. Jep, ja aina ovat olleet miehiä... hyi hitto, samoilla käsillä sitten menevät hetken kuluttua palaverehin ja kättelevät vieraita... >.<

[/quote]

Tuli tästä mieleeni että miksi ei naisten vessoissa ole miessiivojia? Anybody? Itse pesen aina käteni, olin sitten töissä tai kotona.

[/quote]

En tiedä enää, mutta uimahallissakin oli naissiivooja siellä suihkupuolella lattioita luuttuamassa kun siellä mulkku paljaana heiluin, ei se minua eikä muitakaan siellä olevia miehiä häirinnyt. Kuvitelkaa mikä huuto tulisi jos miessiivoja menisi naisten suihkupuolelle...

[/quote]

Kyllähän mun uimahallissa käydessä siellä oli miespuolisia korjausmiehiä naisten pukutiloissa. Ei siitä mitään meteliä kukaan nostanut.

Melkein kaikki siivoojat nyt sattuu olemaan naisia ja uimahallissa ylläpitosiivousta täytyy tehdä pitkin päivää. Tulis aika kalliiksi pitää tuplasti väkeä töissä sitä varten.

Vierailija
58/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:45"]

En minäkään tajua! Ei voi olla niin aikaavievää ja vaivalloista joku käsienpesu. Samaten sekin kummastuttaa että "pestään" kädet vain pikaisesti pelkällä vedellä. Jos on jaksanut vesihanan aukaista, niin kai sitä saippuaakin voi ottaa? 

[/quote]

Vielä kummallisempaa on joidenkin ihmisten tapa avata vesihana hämäykseksi jotta kuulostaisi siltä, kuin he pesisivät kätensä. En voi käsittää.

Vierailija
59/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 tiedoksesi, suurin osa miehistä ei todellakaan pyyhi paperilla kulliaan vaan hieman vemputtavat ja siitä housuihin. Itse pyyhin joka kerta, ihan kalsarien puhtauttakin ajatellen. Joskus esim ulkoillessani kusihädän yllätettyäni ei satu olemaan paperia mukana kun kusen, niin olo on sellainen "kusinen" sen jälkeen.

Vierailija
60/83 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä minua puistattaa ajatus siitä että joku käy paskalla eikä pese käsiään sen jälkeen. Tiedän, tiedän, vessapaperi on keksitty eikä ihmiset toivottavasti pyyhi paljaalla, mutta on se nyt vaan inhottava ajatus että joku mahdollisesti lääppii pesemättömillä kätösillään niitä mikroskooppisia ruoanjämiänsä joka paikkaan. Hyi.