Miksi aikuinen ihminen ei pese käsiään vessassakäynnin jälkeen?
En vaan tajua moista. Ei ihme että taudit leviää. Työpaikallakin tällaisia idiootteja. Yöks!
Kommentit (83)
En minäkään tajua! Ei voi olla niin aikaavievää ja vaivalloista joku käsienpesu. Samaten sekin kummastuttaa että "pestään" kädet vain pikaisesti pelkällä vedellä. Jos on jaksanut vesihanan aukaista, niin kai sitä saippuaakin voi ottaa?
Mun 13 vee poika on sitä mieltä että kädet ei oo likaiset jos likaa ei näe silmillä. Että yököttää. Yritän paukuttaa asiaa hänen päähänsä ja toivottavasti joskus oppii, mutta varmaan on aikuisiakin jotka on samaa mieltä kuin meidän sottapytty.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:45"]En minäkään tajua! Ei voi olla niin aikaavievää ja vaivalloista joku käsienpesu. Samaten sekin kummastuttaa että "pestään" kädet vain pikaisesti pelkällä vedellä. Jos on jaksanut vesihanan aukaista, niin kai sitä saippuaakin voi ottaa?
[/quote]
Toinen ilmiö jota työpaikalla näkee on se kun kastetaan sormen päät veden alla ha se oli sit siinä.
Ei tee mieli käydä työpaikalla vessassa enää ollenkaan.
Ap
Ihan samaa mä ihmettelen. Kiva sitten kätellä sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole pesseet käsiään. Ja kyllä täytyisi tajuta pestä ne kädet kunnolla saippualla, pelkästä vesihuuhtelusta ole mitään hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 19:45"]En minäkään tajua! Ei voi olla niin aikaavievää ja vaivalloista joku käsienpesu. Samaten sekin kummastuttaa että "pestään" kädet vain pikaisesti pelkällä vedellä. Jos on jaksanut vesihanan aukaista, niin kai sitä saippuaakin voi ottaa?
[/quote]
Toinen ilmiö jota työpaikalla näkee on se kun kastetaan sormen päät veden alla ha se oli sit siinä.
Ei tee mieli käydä työpaikalla vessassa enää ollenkaan.
Ap
[/quote]
Meilläkin töissä tyypillisesti kädet pikaisesti kastellaan veden alla ja sitten kuivaus. Ei mene kyllä omaan järkeen, että miten joku ei tajua, mitä käsienpesu eroaa käsien kastelusta.
Ei kyllä tee mieli työpaikan keittiössä koskea mihinkään, kun tietää osalla olevan niin surkea käsihygienia.
Miettikääpä kun nämä ihmiset on töissä esim kaupassa.. sontaisilla sormilla käsittelevät tavaroita. Tai kampaajana, hoitajina, päiväkodissa... Yöööök.
Mitä te ajattelette niiden kosketelleen? En koskettele vessassa paljasta ihoani tai limakalvoani enkä myöskään eritteitä paljain käsin. Mitä pöpöjä ajattelette, että minulla on pikkuhousujeni kuminauhassa, farkkujen vyötärönauhassa ja puseron helmassa, sellaisia, jotka oikein saippualla pitäisi pestä pois. Kertokaa nyt ihmeessä.
No jos vaikka käyttää riittävän paljon paperia, ettei se (steriili!) pissa kastele sormia ja koskee kahvoihin vain käsipaperin kanssa, niin ei siinä hirveästi pöpöt tartu. Saatan joskus toimia näin kotiin lähtiessäni (kun joutuu jatkuvasti pesemään käsiään töissä, niin ne kuivuu korpuiksi.) ja useinkin julkisissa vessoissa, missä ei ole saippuaa tarjolla. Se, että lirauttaa vähän vettä käsilleen on pahempi kuin jättää kokonaan pesemättä, koska pöpöt leviävät märistä käsistä helpommin. Ja ne hanat vasta paskaisia ovatkin!!
Meidän työpaikalla on paljon sellaisia, jotka ei pese käsiään edes p*skalla käynnin jälkeen! :( Jaa mistä tiedän? Siivoan myös vessat muiden kohteiden lisäksi ja kyseessä on miesvaltainen työpaikka. Noin puolet ei pese käsiään, en voi käsittää.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:03"]
Mitä te ajattelette niiden kosketelleen? En koskettele vessassa paljasta ihoani tai limakalvoani enkä myöskään eritteitä paljain käsin. Mitä pöpöjä ajattelette, että minulla on pikkuhousujeni kuminauhassa, farkkujen vyötärönauhassa ja puseron helmassa, sellaisia, jotka oikein saippualla pitäisi pestä pois. Kertokaa nyt ihmeessä.
[/quote]
Kosket wc-kanteen avataksesi sen. Jo siinä on bakteereja, varsinkin kun on yleinen vessa kyseessä.
Jos et käytä paperia, niin se on tietysti oma asiasi. Useampi kuitenkin käyttää ja tällöin käsikosketus ulosteen kanssa on erittäin todennäköinen.
Se ei ainoastaan epähygieenistä, myös hengenvaarallista.
Voi saada kolibakteerin ja joutua sairaalaan, verta annetaan ym.
Henkikulta voi olla vaaarassa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Ajattele itsesi miehen asemaan ja pissalla käymään - mitä koskettelet?
Omani on juuri näitä, jotka eivät pese käsiään... kuulemma vastustuskyky paranee, kun ei pese pöpöjä pois. Ei se kyllä yleensä olekaan koskaan kipeä, mutta ei myöskään osaa ajatella toisia kuljetellessaan basilleja ympäriinsä.
Oletetaan, että mies käy tyttöpissillä. Hän vetäisee housut alas ja istuu, pissaa, pikkusen heilauttaa persettä (ravistaa) ja nousee ylös ja vetää housut takaisin jalkaan. Hän ei koske mihinkään muuhun kun housuihinsa joten ei tarvetta pestä :)
Tämä esimerkkihenkilö ei möyskään vedä pönttöä jolloin hän ei koske nuppiin joka muuten on yksi kodin suurimmista bakteeripesistä.
Hyi! Ei mikään ihme että norovirukset ja influenssat leviävät, kun ei osata pestä käsiä edes paskomisen jälkeen... Tervetuloa pimeälle keskiajalle!
Ja eiköhän se vastustuskykykin riipu vähän muista asioista kuin perushygienian huolehtimisesta :D
Ravintolassa nuorempana näin joskus naisia, joka patsastelivat naistenhuoneen vessaistunnolta suoraan baaritiskille, vaikka tarjolla olisi ollut lavuaaria, vettä ja saippuaa. Sama kai se ukkojen puolella asioitaessa?
Olen siivooja toimistorakennuksessa. Siellä varsinkin vessoja siivotessa toisinaan kuulee, kuinka viereisessä vessassa vedetään ja samantien ulos kopista. Jep, ja aina ovat olleet miehiä... hyi hitto, samoilla käsillä sitten menevät hetken kuluttua palaverehin ja kättelevät vieraita... >.<
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 20:21"]
Olen siivooja toimistorakennuksessa. Siellä varsinkin vessoja siivotessa toisinaan kuulee, kuinka viereisessä vessassa vedetään ja samantien ulos kopista. Jep, ja aina ovat olleet miehiä... hyi hitto, samoilla käsillä sitten menevät hetken kuluttua palaverehin ja kättelevät vieraita... >.<
[/quote]
Tuli tästä mieleeni että miksi ei naisten vessoissa ole miessiivojia? Anybody? Itse pesen aina käteni, olin sitten töissä tai kotona.
Jotkut on vaan yksinkertaisesti niin tyhmiä