Mä olen lihava. Olen lihonut vuoden aikana 13 kg.
Aivan hanurista tämä. Oli aika vaikea vuosi, vakavia sairastumisia, työhuolia, asuntohuolia ja vaikka mitä. Päätin että syön ja juon mitä vain, kunhan pääni pysyy edes jotenkin kasassa enkä joudu lataamoon. Perheeni tarvitsee minua, etenkin sairastunut lapsi.
No, luulin että pari kiloa sillä tavalla löysemmin eläessä tulee, vaan totuus olikin karmaiseva! En siis mitenkään mässännyt, söin vain samalla lailla kuin (normaalipainoinen) mieheni.
Ainoa lisäys oli että syön illalla, ja saatan juoda pari lasia viiniää Ja siitä se tuli, kolmen vauvan verran massaa, ja ihan ilman raskauksia!
Nyt tämä päättyi. Lopetan syömisen. Pakkohan ihmisen on laihtua jos ei syö mitään? Tai siis syön sen verran että tajuissani pysyn. Kestän mieluummin nälkää kuin läskiä.
Millekään dieeteille en ryhdy, mieluummin olen syömättä. Ottaa päähän ihan hirveästi.
Kommentit (9)
Kiitos lohdutuksesta, mutta onhan se oikeasti paljon. Mulle ei mahdu enää vaatteet päälle, mulla on paha olla ja inhoan itseäni. Olen läski, olen se paksu tyttö. Mua niin harmittaa ja ahdistaa tämä juttu. Kyllä suru ja ahdistus voi nopeasti muuttaa ihmisen ulkomuodon.
ap
Mä olen laihduttanut puolessa vuodessa 27 kg tekemättä juuri mitään..
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:14"]
Kiitos lohdutuksesta, mutta onhan se oikeasti paljon. Mulle ei mahdu enää vaatteet päälle, mulla on paha olla ja inhoan itseäni. Olen läski, olen se paksu tyttö. Mua niin harmittaa ja ahdistaa tämä juttu. Kyllä suru ja ahdistus voi nopeasti muuttaa ihmisen ulkomuodon.
ap
[/quote]
No jaa, kaikki on niin suhteellista. Itse lihoin eron jälkeen kaljoittelemalla ja pikaruokaa suruun syömällä 26 kg, vaatekoko muuttui 36:sta 44/46:een... Mutta ei tuokaan kovin vaikeaa ollut pois saada.
t. 2
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:16"]
ap
[/quote]
No jaa, kaikki on niin suhteellista. Itse lihoin eron jälkeen kaljoittelemalla ja pikaruokaa suruun syömällä 26 kg, vaatekoko muuttui 36:sta 44/46:een... Mutta ei tuokaan kovin vaikeaa ollut pois saada.
t. 2
[/quote]
No ehkä juuri tuollaisia vastauksia toivoin saavani. Eli kai ne kilot jotenkin saa pois? Siis juuri sellaiset kilot, jotka ovat kertyneet poikkeusolosuhteissa? Kun palaa ruotuun niin homman pitäisi tasaantua?
Vai onko se niin että nyt kun ne tuli, niin ne ei enää ikinä lähde? Olen jo 40+.
ap
Lopettamalla syömisen, kehostasi lähtee myös lihaksia. Lihas on meille elintärkeää. Suosittelen kohtuu syömistä ja liikuntaa. Kotia vaikka kahvakuula. Tv:tä katsoessa teet lihastreeniä :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 15:16"]
ap
[/quote]
t. 2
[/quote]
No ehkä juuri tuollaisia vastauksia toivoin saavani. Eli kai ne kilot jotenkin saa pois? Siis juuri sellaiset kilot, jotka ovat kertyneet poikkeusolosuhteissa? Kun palaa ruotuun niin homman pitäisi tasaantua?
Vai onko se niin että nyt kun ne tuli, niin ne ei enää ikinä lähde? Olen jo 40+.
ap
[/quote]
Kyllä se tasaantuu... Itse keräsin liikakiloni 32-34 vuotiaana, sitten havahduin siihen että varsinkin jos kaljoittelu jatkuu, joudun ihan rappiolle ajan myötä, ja otin itseäni niskasta kiinni.
En tehnyt mitään radikaalia edes, päätin vain jättää tissuttelut pois, alkaa syödä enemmän kasviksia, vähemmän karkkia, pikaruokaa vain kerran viikossa. Alkuun painoa lähti lähes kilon viikossa, myöhemmin puolisen kiloa tai vähän vajaa. Liikuntaaakan en edes mitenkään lisännyt, enkä totaalikieltäytynyt mistään ruoista.
Ap hyvä, onnea että heräsit jo nyt, 23 kg on vaikeampi karistaa.
Olet siis jo 40? Siinä tapauksessa hiljaa hyvä tulee. Nopea pudotus tekee sinusta kerralla vanhentuneen, kun iho ei pysy mukana pudotuksessa vaan jää roikkumaan.
Voit hyvin olla ilman ruokaa, mutta VAIN ruoka-aikojen välillä! Siinä on hyväkin tulla vähän kurnintaa mahaan. Aloita kaikki syönnit kasviksilla. Juo paljon laimeaa teetä tai vettä väliaikoina.
Liikuntaa, ulkoilua, ystävien seurasta nauttimista. Kaikkea mukavaa tekemistä syömisen sijaan. Katso myös vähän miten pukeudut. Kun tykkää itsestään, ja välittää miltä näyttää, se kantaa sinua kevyesti eteenpäin.
Paljon voimia ja innostusta. Etsi tietoa netistä tai kirjastosta!
Älä huoli,toisilla menee pahemmin. Siskoni lihoo lihoamistaan masennuksen takia ja alkaa olee siinä pisteessä,ettei vaatteita löydy enään mistään.
Rauhoitu, 13 kiloa ei ole paljon. Ja saat sen pois ihan ilman syömättömyyskuurejakin, vain pieniä muutoksia tekemällä.