Meidän työpaikan kahvinkeitin näyttää suurin piirtein tältä:
Tämä on vain netistä kaivettu kuva jota meidän toimiston keitin muistuttaa. Todellisuudessa meidän keitin on vielä paskaisempi.
Ennen vanhaan jaksoin aina silloin tällöin pestä sen mutta lakkasin välittämästä kun huomasin ettei ketään muuta kiinnosta sen kunto. Mä saatoin hinkata sen aamulla (ja käytin etikan sen läpi pari kertaa) mutta sen jälkeen kun joku keitti sillä kahvit aamupäivällä ja jätti kahvit siihen lillumaan viideksi tunniksi, se oli jo iltapäivästä taas törkyinen. En jaksa enää välittää mutta en kyllä todella juo siitä kahviakaan!
Joisitko itse? Ja mitä bakteereita tuossa kunnossa oleva vehje voi sisältää? Mua etoo kun täällä muut juo päivät pitkät tollasessa pannussa monta tuntia lillunutta kahvia...:b Voitte kuvitella miltä niiden henki haisee.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:06"]
Osaatteko sanoa mitä bakteereita tuollaisesta keittimestä voi löytyä? Olis hyvä antaa jotain faktaa pöytään työkavereille. Näin sivukommenttina mainiten: kaikki mun työkaverit on miehiä. Ilmeisesti kotona vaimo pesee pannut.
ap
[/quote]
Miksi haluat pakottaa muut pesemään kahvinkeittimen jos itse et viitsi etkä juo kahvia, ja muille se kelpaa sellaisenaan?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:06"]
Osaatteko sanoa mitä bakteereita tuollaisesta keittimestä voi löytyä? Olis hyvä antaa jotain faktaa pöytään työkavereille. Näin sivukommenttina mainiten: kaikki mun työkaverit on miehiä. Ilmeisesti kotona vaimo pesee pannut.
ap
[/quote]
Miksi haluat pakottaa muut pesemään kahvinkeittimen jos itse et viitsi etkä juo kahvia, ja muille se kelpaa sellaisenaan?
[/quote]
Joisin kahvia jos ei olisi tuota törkyongelmaa joka halvatun päivä. Aiemmin ketjussa kerroin kuinka 5 vuoden ajan olin ainut joka sitä pesi. Kuinka monta vuotta sinä pesisit, jos aamu aamun jälkeen huomaisit että taas on pannussa eiliset kahvit?
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:13"]
Eikö aika suuri osa bakteereista kuole yli +70 lämmössä ja kahvinkeitn lurauttaa läpi kuumemmat vedet joten ainakin osa bakteereista häipyy sen myötä.
[/quote]
Muistin väärin..se on virukset mitkä tuhoutuu siinä lämmössä...
[/quote]
Melkein kaikki bakteeritkin kuolevat tuossa lämmössä ja kaikki muu. Bakteerien tappamiseen tarvitaan tiettyä lämpötilaa ja aikaa.
Jotkut Cl. Botulinium tyypit vaativat 110 astetta ja joitain minuutteja. Tyyppi A vaati tuota 110 astetta, mutta pari minuuttia riitti siinä lämpötilassa. Tyyppi B:lle vaadittiin 90 astetta. Todella harvassa on kuitenkin bakteerit, jotka eivät kuolisi 70 asteessa. Nuo Cl. Botuliniumin hankalammat tyypit on suolistobakteereja, joita on lähinnä joidenkin eläinten suolistoissa. Niistä on mm. jalostettu niitä botuliineja, joita käytetään kauneushoidoissa. En ole kuullut, että sellaisia voisi päätyä tai ne voisivat elää kahvin joukossa. Eli uskon, että kahvista bakteerit kuolevat keittämällä, kunhan sinne keittimeen ei sekoita kaakaota (suklaassa voi elää bakteereja 71 asteen ylikin).
Menin uuteen työpaikkaan ja ensimmäiseksi heitin varmaan 3 pussia puhdistusainetta sen masiinan läpi ja hinkkasin koko koneen pariin kertaan. Siivosin myös jääkaapin, jossa oli 3v vanhaa uht-maitoa avatussa tölkissä, pakastimessa 5v vanhoja juttuja, jugurtteja vuosien takaa jne. Ihme kun kaikki maailman nörtit eivät ole vielä kuolleet ruokamyrkytyksiin. Tuskin edes huomasivat että olen pessyt ja järjestellyt paikkoja.
Minun työpaikallani on samanlaisia sikoja. Minä en ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa? Viimeinen sammuttaa keittimen, pesee pannun ja irtoavat osat. Ei mene kahta minuuttia kauempaa.